Acest departament este interesat pentru că trebuie să știe ce reguli noi sunt pentru a gestiona imaginea publică a companiei și a comunica corect despre respectarea legii, mai ales când e vorba de servicii oferite minorilor.
Pe 10 mai au intrat în vigoare norme noi de igienă pentru saloanele de înfrumusețare și îngrijire și pentru saloanele de tatuaj, piercing și implantare dermală. Înlocuind vechile norme în materie, noul ordin de ministru nu stabilește însă în premieră interdicția de a tatua persoane sub 18 ani. Diferența față de normele aplicabile până de curând e că nici dacă vin de mână cu părinții cei între 16 și 18 ani nu se mai pot tatua. Citește articolul
Acest departament gestionează imaginea publică a companiei și relațiile cu autoritățile. O știre despre facilitarea accesului lucrătorilor străini pe piața muncii și despre acordurile internaționale poate fi importantă pentru comunicarea externă și relațiile guvernamentale, mai ales dacă firma are angajați străini.
România își întărește relațiile bilaterale cu Turcia atât în domeniul securității sociale, cât și în ceea ce privește consolidarea pieței muncii din ambele țări. Ministrul român al muncii a semnat la Ankara, alături de omologul său din Turcia, un document pentru implementarea Acordului bilateral de securitate socială între cele două țări. Citește articolul
Prezentarea corectă a informațiilor și evitarea amenzilor ANPC este crucială pentru reputația companiei și pentru o imagine bună în ochii publicului și ai clienților.
Unele dintre cele mai drastice amenzi pe care le pot aplica inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) sunt cele aferente constatării unor nereguli în domeniul dezvoltării imobiliare. Din acest motiv, operatorii comerciali din acest domeniu pot folosi fișele de control ANPC drept ghid de bune practici în desfășurarea activității lor. Citește articolul
Responsabilitatea de a publica datele de poluare către publicul larg necesită gestionarea comunicării și a imaginii companiei. Acest departament va fi implicat în modul în care aceste informații sunt prezentate și percepute.
Un proiect legislativ ce a trecut de Senat și e în așteptarea votului decisiv al deputaților stabilește că operatorii depozitelor de deșeuri vor fi obligați să măsoare permanent poluanții din aer, datele colectate fiind puse în timp real la dispoziția publicului și a agenţiei judeţene pentru protecţia mediului. Citește articolul
Pentru a înțelege cum pot afecta amenzile ANPC imaginea publică a companiei și cum să gestioneze percepția negativă la nivel extern.
Inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) pot desfășura controale și la comercianții online. Fișele de control puse la dispoziție pe site-ul instituției arată că și în cazul acestui tip de activități amenzile, adunate, pot atinge valori descurajant de mari. Documentele oferă indicii foarte clare pentru firmele care vor să își remedieze neregulile înainte de începerea controlului de la Protecția Consumatorului. Citește articolul
Acest departament monitorizează evenimentele și anunțurile publice de interes național. Un anunț despre o campanie de recrutare pentru armată poate fi relevant pentru comunicarea internă (informarea angajaților) sau externă, putând contribui la consolidarea imaginii companiei ca susținătoare a civismului și a inițiativelor statului.
După cum a anunțat luni, Ministerul Apărării Naționale (MApN) lansează o nouă campanie de recrutare și selecție a rezerviștilor voluntari în armată. Potrivit ministerului, cei interesați au la dispoziție aproape 5.000 de locuri, iar înscrierile sunt programate a se încheia după jumătatea lunii iunie. Citește articolul
Informațiile despre percepția angajaților și poziția companiei ca 'lider al egalității de gen' sunt esențiale pentru construirea unei imagini pozitive și pentru comunicarea publică a valorilor companiei.
Jumătate dintre femeile care lucrează se confruntă cu un nivel de stres mai mare decât în urmă cu un an, iar o pondere similară (49%, în creștere față de 2023) declară că angajatorii nu le susțin în eforturile de a-și echilibra raportul dintre responsabilitățile profesionale și angajamentele din viața personală, conform studiului Deloitte Women @ Work 2024, realizat la nivel global. În schimb, raportul evidențiază scăderea proporției femeilor care susțin că sunt epuizate la un sfert, de la peste o treime în 2023 și de la aproape jumătate în 2022. Citește articolul
Imaginea publică și relațiile corporative ale firmei pot fi afectate dacă apar probleme cu situațiile financiare sau cu cazierul fiscal, așa cum subliniază articolul, iar acest departament gestionează reputația și comunicarea externă.
Ultima zi de depunere, fără a risca amenzi, a situațiilor financiare ale anului 2023, pentru firmele care au exercițiul financiar identic cu anul calendaristic, este 29 mai 2024. Spre deosebire de anii anteriori, noutatea în 2024 este că amenzile nu mai pot fi plătite la jumătate din valoarea lor, facilitatea fiind eliminată prin Legea 296/2023, și, prin urmare, pot depăși 10.000 lei - o sumă relevantă pentru multe societăți. Însă, pe lângă amenzi, consecințele nedepunerii situațiilor financiare sunt multiple - atât operaționale în activitatea companiei, cât și pentru persoanele responsabile (administratorii și nu numai). Citește articolul
Acest departament gestionează imaginea publică a companiei și relațiile cu autoritățile, iar prevenirea problemelor cu ANPC și obținerea unui semn distinctiv pozitiv sunt foarte importante pentru reputație și o comunicare eficientă cu publicul.
Deși amenzile pe care Autoritatea Națională pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) le poate administra firmelor pot fi drastice, Autoritatea pune la dispoziția comercianților o serie de instrumente care îi pot ajuta să evite astfel de situații. Unul dintre acestea este solicitarea efectuării unui control voluntar, la cererea comerciantului. Citește articolul
Noile specializări de 'manager comunicare guvernamentală' și 'expert comunicare guvernamentală' sunt direct relevante pentru acest departament, care se ocupă de relațiile cu autoritățile și de imaginea publică a companiei.
Lista specializărilor și a perfecționărilor pentru care se pot organiza programe de formare profesională a fost extinsă vineri cu trei noi poziții printr-un ordin al ministrului muncii. E vorba de inginerul de sisteme de securitate, de managerul și de expertul pe comunicare guvernamentală. Citește articolul