avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 634 soluții astăzi
Acasă Departament: Relații Publice & Afaceri Corporative

Departament: Relații Publice & Afaceri Corporative

ACCES GRATUIT

Clarificare: Saloanele nu aveau dreptul nici înainte să tatueze minori. Cei între 16 și 18 ani puteau, totuși, să să tatueze dacă veneau cu părinții la salon

Acest departament este interesat pentru că trebuie să știe ce reguli noi sunt pentru a gestiona imaginea publică a companiei și a comunica corect despre respectarea legii, mai ales când e vorba de servicii oferite minorilor.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
23 Mai 2024 | 1505 | Timp de citire: 1 min.

Pe 10 mai au intrat în vigoare norme noi de igienă pentru saloanele de înfrumusețare și îngrijire și pentru saloanele de tatuaj, piercing și implantare dermală. Înlocuind vechile norme în materie, noul ordin de ministru nu stabilește însă în premieră interdicția de a tatua persoane sub 18 ani. Diferența față de normele aplicabile până de curând e că nici dacă vin de mână cu părinții cei între 16 și 18 ani nu se mai pot tatua. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Acord bilateral între România și Turcia pentru lucrătorii și pensionarii din ambele țări

Acest departament gestionează imaginea publică a companiei și relațiile cu autoritățile. O știre despre facilitarea accesului lucrătorilor străini pe piața muncii și despre acordurile internaționale poate fi importantă pentru comunicarea externă și relațiile guvernamentale, mai ales dacă firma are angajați străini.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
23 Mai 2024 | 1641 | Timp de citire: 1 min.

România își întărește relațiile bilaterale cu Turcia atât în domeniul securității sociale, cât și în ceea ce privește consolidarea pieței muncii din ambele țări. Ministrul român al muncii a semnat la Ankara, alături de omologul său din Turcia, un document pentru implementarea Acordului bilateral de securitate socială între cele două țări. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dezvoltare imobiliară: La ce nereguli ar trebui să fie atente firmele în caz de control al ANPC

Prezentarea corectă a informațiilor și evitarea amenzilor ANPC este crucială pentru reputația companiei și pentru o imagine bună în ochii publicului și ai clienților.

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
22 Mai 2024 | 754 | Timp de citire: 4 min.

Unele dintre cele mai drastice amenzi pe care le pot aplica inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) sunt cele aferente constatării unor nereguli în domeniul dezvoltării imobiliare. Din acest motiv, operatorii comerciali din acest domeniu pot folosi fișele de control ANPC drept ghid de bune practici în desfășurarea activității lor. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect adoptat la Senat

Operatorii depozitelor de deșeuri vor fi obligați să măsoare permanent poluanții din aer, datele colectate fiind puse în timp real la dispoziția publicului

Responsabilitatea de a publica datele de poluare către publicul larg necesită gestionarea comunicării și a imaginii companiei. Acest departament va fi implicat în modul în care aceste informații sunt prezentate și percepute.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
22 Mai 2024 | 253 | Timp de citire: 2 min.

Un proiect legislativ ce a trecut de Senat și e în așteptarea votului decisiv al deputaților stabilește că operatorii depozitelor de deșeuri vor fi obligați să măsoare permanent poluanții din aer, datele colectate fiind puse în timp real la dispoziția publicului și a agenţiei judeţene pentru protecţia mediului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comercianți online: La ce nereguli ar trebui să fie atente firmele în caz de control al ANPC

Pentru a înțelege cum pot afecta amenzile ANPC imaginea publică a companiei și cum să gestioneze percepția negativă la nivel extern.

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
21 Mai 2024 | 947 | Timp de citire: 3 min.

Inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) pot desfășura controale și la comercianții online. Fișele de control puse la dispoziție pe site-ul instituției arată că și în cazul acestui tip de activități amenzile, adunate, pot atinge valori descurajant de mari. Documentele oferă indicii foarte clare pentru firmele care vor să își remedieze neregulile înainte de începerea controlului de la Protecția Consumatorului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

MApN organizează o nouă campanie de recrutare a rezerviștilor voluntari. Înscrierile se pot face timp de-o lună

Acest departament monitorizează evenimentele și anunțurile publice de interes național. Un anunț despre o campanie de recrutare pentru armată poate fi relevant pentru comunicarea internă (informarea angajaților) sau externă, putând contribui la consolidarea imaginii companiei ca susținătoare a civismului și a inițiativelor statului.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
21 Mai 2024 | 3001 | Timp de citire: 2 min.

După cum a anunțat luni, Ministerul Apărării Naționale (MApN) lansează o nouă campanie de recrutare și selecție a rezerviștilor voluntari în armată. Potrivit ministerului, cei interesați au la dispoziție aproape 5.000 de locuri, iar înscrierile sunt programate a se încheia după jumătatea lunii iunie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Studiu Deloitte: Jumătate dintre femeile care lucrează resimt un nivel de stres mai mare decât în urmă cu un an. Salariul nesatisfăcător, principalul motiv pentru schimbarea locului de muncă

Informațiile despre percepția angajaților și poziția companiei ca 'lider al egalității de gen' sunt esențiale pentru construirea unei imagini pozitive și pentru comunicarea publică a valorilor companiei.

Deloitte România în Resurse umane
21 Mai 2024 | 1240 | Timp de citire: 3 min.

Jumătate dintre femeile care lucrează se confruntă cu un nivel de stres mai mare decât în urmă cu un an, iar o pondere similară (49%, în creștere față de 2023) declară că angajatorii nu le susțin în eforturile de a-și echilibra raportul dintre responsabilitățile profesionale și angajamentele din viața personală, conform studiului Deloitte Women @ Work 2024, realizat la nivel global. În schimb, raportul evidențiază scăderea proporției femeilor care susțin că sunt epuizate la un sfert, de la peste o treime în 2023 și de la aproape jumătate în 2022. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce riscă o firmă dacă nu depune situațiile financiare pentru 2023? Pe lângă amenzi, care nu se mai pot plăti la jumătate, pot apărea și alte probleme

Imaginea publică și relațiile corporative ale firmei pot fi afectate dacă apar probleme cu situațiile financiare sau cu cazierul fiscal, așa cum subliniază articolul, iar acest departament gestionează reputația și comunicarea externă.

PwC România în Contabil și fiscal
21 Mai 2024 | 10218 | Timp de citire: 4 min.

Ultima zi de depunere, fără a risca amenzi, a situațiilor financiare ale anului 2023, pentru firmele care au exercițiul financiar identic cu anul calendaristic, este 29 mai 2024. Spre deosebire de anii anteriori, noutatea în 2024 este că amenzile nu mai pot fi plătite la jumătate din valoarea lor, facilitatea fiind eliminată prin Legea 296/2023, și, prin urmare, pot depăși 10.000 lei - o sumă relevantă pentru multe societăți. Însă, pe lângă amenzi, consecințele nedepunerii situațiilor financiare sunt multiple - atât operaționale în activitatea companiei, cât și pentru persoanele responsabile (administratorii și nu numai). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Control voluntar ANPC: Evitați amenzile prin solicitarea unor verificări preventive

Acest departament gestionează imaginea publică a companiei și relațiile cu autoritățile, iar prevenirea problemelor cu ANPC și obținerea unui semn distinctiv pozitiv sunt foarte importante pentru reputație și o comunicare eficientă cu publicul.

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
20 Mai 2024 | 2280 | Timp de citire: 2 min.

Deși amenzile pe care Autoritatea Națională pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) le poate administra firmelor pot fi drastice, Autoritatea pune la dispoziția comercianților o serie de instrumente care îi pot ajuta să evite astfel de situații. Unul dintre acestea este solicitarea efectuării unui control voluntar, la cererea comerciantului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Au apărut trei noi specializări în care se pot organiza programe de formare profesională

Noile specializări de 'manager comunicare guvernamentală' și 'expert comunicare guvernamentală' sunt direct relevante pentru acest departament, care se ocupă de relațiile cu autoritățile și de imaginea publică a companiei.

avocatnet.ro în Resurse umane
20 Mai 2024 | 3641 | Timp de citire: 1 min.

Lista specializărilor și a perfecționărilor pentru care se pot organiza programe de formare profesională a fost extinsă vineri cu trei noi poziții printr-un ordin al ministrului muncii. E vorba de inginerul de sisteme de securitate, de managerul și de expertul pe comunicare guvernamentală. Citește articolul