Gestionarea corectă a datelor personale, sub supravegherea unui DPO, ajută la menținerea unei bune reputații a companiei și la evitarea crizelor de imagine cauzate de eventuale breșe de securitate sau nerespectarea GDPR.
Sâmbătă s-au împlinit șase ani de când Regulamentul (UE) 2016/679 - pe scurt, GDPR - a început să se aplice, în mod direct, în România și în alte state membre ale Uniunii Europene (UE). Deși în foarte multe companii există necesitatea de a pune pe umerii cuiva atribuțiile legate de conformarea cu reglementările pe zona prelucrărilor de date personale, nu în toate acele companii există și obligația de a avea un responsabil cu protecția datelor (data protection officer - DPO). Citește articolul
Monitorizează subiectele sociale și modificările legislative care pot influența imaginea publică a companiei sau relația acesteia cu comunitatea și societatea în general.
O recentă ordonanță de urgență, oficializată săptămâna trecută, prevede majorarea cu zece procente din indicatorul social de referință (ISR), respectiv cu aproape 70 de lei, a indemnizațiilor acordate adulților și copiilor încadrați în grad de handicap grav, dar lasă neatinse valorile indemnizațiilor acordate altor tipuri de încadrări. Majorarea se aplică începând cu drepturile aferente lunii iunie, adică sumele majorate se plătesc din iulie. Citește articolul
Relațiile Publice sunt cruciale pentru gestionarea imaginii companiei. Un canal intern de raportare ajută la prevenirea crizelor de imagine și la menținerea încrederii publicului.
Principalul criteriu de departajare între cine are obligații și cine nu are în privința obligației de a avea un canal intern de raportare în contextul Legii Whistleblower este numărul de angajați. În cazul entităților publice, numărul de angajați nu prezintă relevanță însă. La acest moment, toți angajatorii privați cu cel puțin 50 de angajați au obligația de a avea un canal intern de raportare, riscând altfel o amendă ce poate ajunge până la 40.000 de lei. Canalul intern de raportare este un mecanism vital pentru asigurarea respectării legii în cadrul entităților publice și private. Instituirea și gestionarea eficientă a acestuia nu numai că promovează un mediu de lucru etic și legal, dar protejează și drepturile celor care își asumă responsabilitatea de a semnala neregulile. Citește articolul
Acest departament este interesat să mențină o imagine bună a companiei în public și să evite situațiile care pot afecta reputația, cum ar fi plângerile angajaților.
Implicit, legislația nu îi permite angajatorului să restricționeze unor angajați accesul la grupurile sanitare. Prin faptul că legea prevede că grupurile sanitare trebuie să fie în apropierea posturilor de lucru, e de la sine înțeles că nu putem vorbi de asigurarea condițiilor minime privind igiena la locul de muncă prin chiar restricționarea accesului la acele condiții. Citește articolul
Acest departament urmărește deciziile guvernului, evenimentele sociale și sentimentul public, pentru a înțelege cum pot acestea afecta imaginea companiei și relațiile cu autoritățile sau cu publicul larg.
Salariile unor categorii de bugetari se majorează cu 10%, potrivit unei ordonanțe oficializate azi. Vizați de majorarea salarială, care se va face în două tranșe egale, sunt lucrătorii la stat din cultură, diplomație, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), dar și cei din primării sau cei din autorităţile şi instituţiile aflate în subordinea Guvernului, ministerelor sau Parlamentului. Citește articolul
Incidentele de mediu grave și încălcările legii pot afecta negativ imaginea publică a companiei și relațiile cu comunitatea și autoritățile. Acest departament trebuie să fie pregătit să gestioneze comunicarea în situații de criză legate de mediu.
Numărul din ce în ce mai mare de infracțiuni împotriva mediului, extinderea accelerată a acestor infracțiuni în afara granițelor statelor membre, efectele acestor infracțiuni care reprezintă o amenințare la adresa mediului și care, prin urmare, necesită un răspuns adecvat și eficace, nevoia de cooperare transfrontalieră eficace în domeniul protecției mediului, precum și faptul că directivele anterioare – Directiva 2008/99/CE și Directiva 2009/123/CE – nu au avut nici pe departe rezultatele scontate, a făcut ca Uniunea Europeană să adopte o nouă reglementare – Directiva (UE) 2024/1203 privind protecția mediului prin intermediul dreptului penal, publicată pe 30 aprilie în Jurnalul Oficial UE. Noua Directivă trebuie transpusă și în România cel târziu până pe 21 mai 2026. Citește articolul
Pentru a menține o bună reputație și încredere publică, acest departament trebuie să fie informat despre modul în care compania respectă legile privind clienții și creditele, evitând astfel situații negative sau sancțiuni publice.
Creditele cu rate la dezvoltatorii imobiliari sunt o opțiune de finanțare disponibilă de ceva vreme pentru achiziționarea unei locuințe noi. Ele sunt oferite direct de către dezvoltator, ca alternativă la creditele ipotecare „tradiționale”, de la bănci. Citește articolul
Dacă un angajat avertizor de integritate poate cere participarea presei la o cercetare disciplinară, acest departament trebuie să fie pregătit pentru gestionarea imaginii publice și a comunicării în situații sensibile.
Posibilitatea de a fi însoțit de un avocat sau de un reprezentant al sindicatului din care face parte îi e recunoscută lucrătorului pe întreg parcursul raportului de muncă, în momentele în care ar putea avea nevoie de unul, începând chiar cu negocierea contractului pe care se pregătește să îl semneze. Citește articolul
Ajută la protejarea imaginii publice a companiei în cazul unor probleme legate de etichetare greșită sau retragerea produselor, asigurând o comunicare corectă cu publicul.
Produsele cosmetice pot avea o gamă largă de efecte asupra sănătății, atât pozitive, cât și negative, în funcție de ingredientele pe care le conțin, modul de utilizare și sensibilitatea individuală a utilizatorului. Toate acestea fac ca operatorii din domeniu să fie subiecții controalelor ANPC, context în care astăzi vom trece în revistă principalele criterii pe care instituția le are în vedere când îi verifică pe operatorii din acest domeniu. Citește articolul
Rapoartele de sustenabilitate sunt documente publice care contribuie la imaginea și reputația companiei, iar acest departament este responsabil cu gestionarea și comunicarea acestor informații către public și părțile interesate.
Este de așteptat ca sustenabilitatea să ducă la o schimbare importantă a rolului de director financiar („Chief Financial Officer” - CFO), care probabil va presupune gestionarea mai multor date nonfinanciare decât a celor financiare în următorii ani, în contextul în care directiva UE privind raportarea de către companii a informațiilor legate de sustenabilitate („Corporate Sustainability Reporting Directive” - CSRD) impune noi cerințe pentru care directorii financiari sunt, în general, numiți responsabili, conform studiului Deloitte „Re/Insurance CSRD benchmark”, realizat în rândul asigurătorilor activi pe segmentele viață, asigurări generale și a celor compoziți care fac obiectul CSRD. Citește articolul