avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 634 soluții astăzi
Acasă Departament: Relații Publice & Afaceri Corporative

Departament: Relații Publice & Afaceri Corporative

ACCES GRATUIT

Clienții băncilor trebuie să primească o serie de informații înainte ca acestea să modifice termenele și condițiile unui contract de credit

Acest departament este responsabil cu imaginea publică, iar aceste noi reguli de informare și ajutor pentru clienți, mai ales în situații dificile, influențează direct modul în care compania este percepută.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
16 Mai 2024 | 2005 | Timp de citire: 2 min.

Anterior modificării condițiilor unui contract de credit, banca trebuie să îi comunice celui împrumutat mai multe informații, printre care și o descriere detaliată a schimbărilor, dar și cum pot clienții să depună o reclamație dacă nu sunt de acord cu noile condiții. Măsura e cuprinsă într-o ordonanță apărută în această primăvară, care transpune, de fapt, o directivă europeană. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Noi drepturi pentru persoanele cu dizabilități, oficializate: Fără taxă de omologare a mașinilor adaptate și acces permis cu câini-ghid în orice loc public

Crucial pentru a menține o imagine publică pozitivă a companiei și pentru a evita controversele legate de discriminare, asigurându-se că mesajele companiei reflectă respectul fașă de drepturile persoanelor cu dizabilități.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
16 Mai 2024 | 3 | 17664 | Timp de citire: 1 min.

O lege publicată miercuri în Monitorul Oficial aduce o serie de schimbări privind drepturile persoanelor cu dizabilități. Printre altele, persoanele cu dizabilități vor putea beneficia, din această săptămână, de scutire de la plata tarifului de omologare perceput de Registrul Auto Român pentru mașinile adaptate astfel încât să poată fi conduse de acestea, iar taximetriștii sau cei ce fac transport alternativ nu vor putea refuza transportul persoanelor cu handicap, a dispozitivului acestora de mers și a câinelui-ghid, după caz, riscând amenzi de până la 25.000 lei în caz contrar. De asemenea, câinii își vor putea însoți stăpânii în toate locațiile care asigură servicii publice, adică și în hoteluri, magazine ori restaurante. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Majorări salariale și pentru asistenții personali: Mai mulți parlamentari propun corectarea unei nedreptăți făcute la ultima majorare în sectorul asistenței sociale

Este important pentru imaginea publică a companiei să fie la curent cu discuțiile despre drepturile angajaților și situațiile de nedreptate socială, pentru a gestiona mesajele și reputația.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
16 Mai 2024 | 1390 | Timp de citire: 1 min.

O propunere legislativă recent înregistrată la Senat propune corectarea legislației referitoare la salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Aceasta pentru că, în momentul de față, prevederile aflate în vigoare nu fac nicio referire la asistenții personali, astfel că salarizarea acestora nu beneficiază de majorări salariale oferite în martie personalului din sănătate și asistență socială. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Înregistrarea fără drept a unor imagini din toaleta unei clinici nu reprezintă infracțiunea de violare a vieții private. Noțiunea de încăpere sau dependință, aceeași cu cea de la violarea de domiciliu. Decizia ICCJ, oficializată

Acest departament este interesat de orice aspect care poate afecta imaginea publică și reputația companiei, inclusiv modul în care sunt respectate drepturile legate de viața privată ale clienților sau angajaților, pentru a gestiona posibile crize de imagine.

avocatnet.ro în Justițiabil in România
16 Mai 2024 | 4324 | Timp de citire: 3 min.

În cazul infracțiunii de violare a vieții private ce presupune fotografierea, captarea sau înregistrarea de imagini, ascultarea cu mijloace tehnice sau înregistrarea audio a unei persoane aflate într-o locuinţă sau încăpere ori dependinţă ţinând de aceasta, fapta penală este reținută doar când e vorba de spații ce intră în conținutul noțiunii de domiciliu din legea penală, la fel ca în cazul infracțiunii de violare de domiciliu, nu și când e realizată în alte tipuri de spații care, teoretic, oferă o protecție a vieții private - cum este, de pildă, toaleta unei clinici medicale. Vorbim de o decizie recentă a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ), publicată miercuri în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Exprimarea opiniilor politice la locul de muncă: ce ar putea un angajator să limiteze în mod rezonabil

Ajută la menținerea unei imagini corporate pozitive și la gestionarea percepției publice, prin evitarea situațiilor care ar putea afecta reputația companiei din cauza unor incidente de discriminare sau conflicte interne.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
15 Mai 2024 | 1757 | Timp de citire: 5 min.

Libertatea de exprimare a opiniilor, inclusiv a celor politice, nu este inactivată în mediul de lucru. Dar poate să comporte unele limitări. Exprimarea opiniilor politice în timpul pauzei de masă, discuțiile dintre angajați pe chat-ul comun, schimbul de idei în spațiul de lucru comun sau activitatea din social media a angajaților nu înseamnă automat o conduită de natură a afecta într-un fel angajatorul. Totuși, când un angajat care, prin exprimarea opiniilor sale politice la job, ajunge într-un conflict de natură să perturbe buna desfășurare a activității sau care, prin natura poziției sale în companie, ajunge să lase impresia că poziția sa din social media exprimă chiar „poziția companiei”, se poate discuta de necesitatea de a limita sau chiar sancționa un comportament. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Doi noi responsabili pe care angajatorii trebuie, mai nou, să-i aibă în companie

Gestionează imaginea și reputația companiei în public. Respectarea legilor privind integritatea și prevenirea hărțuirii este crucială pentru o percepție publică pozitivă și pentru evitarea scandalurilor.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
14 Mai 2024 | 21373 | Timp de citire: 3 min.

Ultimele șase luni au adus în planul reglementărilor aplicabile raporturilor de muncă noi obligații. Ce au în comun Legea Whistleblower și metodologia privind prevenire hărțuirii e nu doar ziua de 17 a lunii în care a intrat în vigoare o obligație sau alta, ci și faptul că acele obligații vin la pachet cu necesitatea de a avea un responsabil desemnat. Dacă una dintre obligații nu vizează însă micii angajatori, cealaltă se aplică absolut tuturor angajatorilor din România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Jumătate din fraudele din companii se întâmplă din cauza lipsei controalelor privind conformarea. Care sunt consecințele și cum pot fi prevenite?

Articolul subliniază că lipsa conformității poate duce la scandaluri și afectează grav reputația unei companii. Acest departament este responsabil de imaginea publică și are nevoie să înțeleagă importanța conformității pentru a preveni crizele de imagine.

PwC România în Aspecte juridice
13 Mai 2024 | 989 | Timp de citire: 3 min.

Frauda, corupția, spălarea de bani, comportamente anticoncurențiale sau lipsa protecției datelor sunt doar câteva dintre problemele cu care se pot confrunta companiile din cauza neconformării la reglementări, legislație sau principii etice și care atrag consecințe foarte serioase, de la cele pecuniare, la litigii și investigații penale. Spre exemplu, jumătate din fraudele din companii se întâmplă din cauza lipsei controalelor interne, iar 43% din cazuri sunt descoperite pe baza unor ponturi primite de la angajați (52%), clienți (21%) și furnizori (11%), conform unui studiu recent al Asociației Internaționale a Investigatorilor de Fraudă. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Poluare farmaceutică

Cei care vor să scape de medicamentele expirate se pot adresa deja unor spitale pentru predarea lor

Acest departament este interesat de modul în care spitalele comunică publicului despre noile puncte de colectare și cum această inițiativă contribuie la imaginea pozitivă a instituției în comunitate.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
12 Mai 2024 | 5 | 4498 | Timp de citire: 2 min.

Deși legislația impune colectarea medicamentelor expirate în spitale, începând cu 1 ianuarie 2024, doar unele dintre acestea au început să primească aceste deșeuri de la populație, altele, însă, nu au definitivat încă organizarea punctelor de colectare.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Avocat general al CJUE: Refuzul României de a recunoaște schimbările de prenume și de gen obținute într-un alt stat membru este contrar drepturilor cetățenilor UE

Acest departament este responsabil pentru imaginea publică a companiei și trebuie să fie la curent cu subiecte sociale relevante, cum ar fi drepturile individuale și diversitatea, pentru a comunica eficient și a menține o reputație bună.

avocatnet.ro în Justițiabil in România
11 Mai 2024 | 2 | 1326 | Timp de citire: 2 min.

La nivelul Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) are loc o dezbatere juridică semnificativă la nivelul Uniunii privind drepturile cetățenilor de a le fi recunoscute schimbările de prenume și gen efectuate într-un stat membru de către alte state membre UE. Dezbaterea pleacă de la cazul unui cetățean român, care, după obținerea cetățeniei britanice și schimbarea prenumelui și a genului în Regatul Unit al Marii Britanii (la acea vreme stat membru UE), a solicitat recunoașterea acestor schimbări în România și a fost refuzat de autorități. Astăzi avem în față opinia unuia dintre avocații generali ai CJUE, decizia Curții urmând să vină ulterior. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Date oficiale

La nivelul UE, 7.1% dintre angajați lucrează 48 de ore săptămânal sau mai mult. Pe hârtie, România stă bine la capitolul „orelor lungi” de muncă

Acest departament gestionează imaginea publică a companiei. Felul în care o firmă gestionează programul de lucru și orele suplimentare ale angajaților poate influența modul în care este percepută în public, iar articolul oferă un context important pentru potențiale discuții despre practicile de muncă.

avocatnet.ro în Resurse umane
11 Mai 2024 | 1276 | Timp de citire: 2 min.

Potrivit datelor Eurostat, în 2023, 7,1% dintre angajații din UE au avut programe lungi de muncă, petrecând peste 48 de ore pe săptămână la locul de muncă. În România, procentul de lucrători este mult sub media europeană. La noi, săptămâna de muncă poate ajunge la 48 de ore doar cumulând cu orele suplimentare. Citește articolul