avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 932 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Relații cu Investitorii & Guvernanță Corporativă

Departament: Relații cu Investitorii & Guvernanță Corporativă

ACCES PREMIUM

UPDATE Mai nou, înscrierea în registrul central al fiduciilor se face numai prin SPV. Regulile au fost schimbate de ANAF

Transparența beneficiarilor reali și conformitatea cu reglementările privind structurile juridice sunt aspecte cheie pentru o bună guvernanță corporativă și pentru a construi încredere cu investitorii și cu publicul.

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
13 August 2021 | 3180 | Timp de citire: 2 min.

Procedura de înregistrare a contractelor de fiducie în registrul central al fiduciilor și al construcţiilor juridice similare fiduciilor și formularele necesare pentru acest lucru au fost modificate joi de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Principala noutate este că înregistrarea se face, de-acum, numai prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Un sfert din banii românilor se fac la negru. Suntem pe locul patru în UE la economia neagră

Acest departament se ocupă de relația cu acționarii și de modul corect și transparent de administrare a firmei. Operațiunile ascunse, precum plățile "în plic", subminează standardele de guvernanță corporativă și încrederea investitorilor.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
12 August 2021 | 748 | Timp de citire: 1 min.

Aproape un sfert din piața muncii este nefiscalizată, iar micile afaceri netaxate ajung să fie principala sursă de venit pentru mulți români. Citește articolul

ACCES PREMIUM

S-au schimbat regulile controlului intern la ANAF

Articolul abordează teme precum integritatea, conflictele de interese și responsabilitatea angajaților în cadrul unei instituții publice. Aceste principii de bună guvernanță sunt relevante și pentru companii, care trebuie să asigure transparență și responsabilitate în propriile operațiuni, elemente cheie pentru relația cu investitorii.

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
9 August 2021 | 4268 | Timp de citire: 9 min.

Regulile privind activitatea de control intern în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au fost modificate recent, printr-un ordin al ANAF publicat vineri în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Mugur Isărescu: Inflația va depăşi 5%. Creşterile din toamnă nu vor fi foarte mari

Investitorii sunt foarte interesați de inflație, deoarece aceasta afectează performanța financiară a companiei și valoarea investițiilor.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
9 August 2021 | 635 | Timp de citire: 1 min.

Banca Naţională a României a majorat la 5,6% prognoza de inflaţie pentru finalul acestui an şi la 3,4% pentru sfârşitul anului viitor, conform unei prezentări realizate luni de guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Cadrul legal al grupurilor de impozit pe profit e complet. Ce trebuie să știi despre consolidarea fiscală

Investitorii sunt interesați de performanța financiară a companiei și de strategiile fiscale (cum ar fi consolidarea profitului) care pot influența profitabilitatea, stabilitatea financiară și valoarea acesteia pe piață, iar departamentul se ocupă de comunicarea acestor aspecte.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
9 August 2021 | 1 | 2988 | Timp de citire: 5 min.

Din 2022 pot funcționa grupuri de plătitori de impozit pe profit, pentru a le permite acestora să compenseze profitul cu pierderea și să plătească un impozit mai mic la stat, după ce, zilele trecute, autoritățile au definitivat cadrul legal al consolidării fiscale. Deși încă mai așteptăm versiunea electronică a formularului care va permite înființarea grupurilor de impozit pe profit, este clar că vorbim de o simplă formalitate ce urmează să fie rezolvată de Fisc în viitorul apropiat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Regulamentul intern: Politica de utilizare rezonabilă a resurselor companiei nu ar trebui să interzică total folosirea acestora în scopuri personale

Contribuie la buna guvernanță a companiei prin stabilirea unor reguli clare pentru protejarea informațiilor și resurselor, demonstrând responsabilitate și etică în fața investitorilor și a publicului.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
6 August 2021 | 1737 | Timp de citire: 3 min.

Politica internă privind utilizarea acceptabilă a resurselor sau privind securitatea informației nu ar trebui să lipsească din nicio firmă, întrucât majoritatea oferă angajaților anumite lucruri pentru a le folosi în scop profesional, pe unele dintre ele putându-le lua chiar acasă. Cea mai mare greșeală pe care o fac companiile când construiesc aceste politici e să interzică în mod absolut folosirea acelor lucruri în alt scop decât profesional, explică un avocat. Despre asta și care e principalul risc când o atare politică lipsește cu desăvârșire sau nu e suficient detaliată s-a discutat cu ocazia unui recent webinar organizat de avocatnet.ro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Regulamentul intern: De ce ar fi necesară și utilă o politică anticorupție în firmă?

Articolul subliniază răspunderea administratorilor față de acționari în cazul unor fapte comise în firmă. Acest departament este interesat de modul în care respectarea regulilor și prevenirea corupției, precum și o guvernanță corporativă solidă, protejează interesele acționarilor și menține încrederea investitorilor.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
5 August 2021 | 1338 | Timp de citire: 3 min.

Un cod etic sau o politică anticorupție - oricum am alege să-i spunem - ar trebui să le arate angajaților ce fel de fapte în legătură cu munca lor pot fi sancționate penal ca infracțiuni de corupție/de serviciu, care, așa cum ne indică destul de clar legea penală, nu se săvârșesc doar de către angajații statului, ci și în mediul privat. Printr-o atare politică, firma demonstrează, ulterior, că a încercat să prevină comiterea unor astfel de fapte, dar rolul ei este și de a le pune în vedere angajaților, care ar putea să ignore gravitatea faptelor lor, că ceea ce fac e mult în afara legii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Președintele asociației de locatari se alege dintre proprietarii de apartamente din bloc și nu poate fi angajat

Acest departament se ocupă de modul în care este condusă și organizată compania la nivel înalt. Articolul descrie cum este ales un lider (președintele), ce atribuții are, cum răspunde și cum este structurată o organizație (adunare generală, comitet executiv), principii care se aplică și în guvernanța corporativă a unei companii.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
5 August 2021 | 28 | 63505 | Timp de citire: 2 min.

După cum stabilește legislația din domeniu, o asociație de proprietari nu poate funcționa fără un președinte. Acesta este ales dintre proprietarii de apartamente din imobil și nu poate fi angajat. În plus, nu poate fi ales nici dintre locatarii blocului, dacă nu este și, cel puțin, coproprietar al unui apartament din bloc. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

AFP: Jumătate din populația UE este imunizată împotriva Covid-19. România, penultimul loc în topul țărilor vaccinate

Evoluțiile economice generale (prețurile industriale) și problemele de aprovizionare la nivel global sunt informații esențiale pentru a comunica investitorilor despre performanța și perspectivele companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
4 August 2021 | 667 | Timp de citire: 2 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De câte ori pe trimestru/an poți împărți dividende? Regulile sunt neclare, spun specialiștii, iar firmele pot risca încadrarea mai multor distribuiri la plăți fragmentate

Acest departament se ocupă de relația cu proprietarii firmei (investitorii) și de modul în care este condusă compania. Articolul este important pentru că arată cum să gestionezi plățile de dividende într-un mod transparent și legal, ca să menții încrederea investitorilor și buna conducere a firmei.

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
2 August 2021 | 6068 | Timp de citire: 6 min.

Dividendele se pot distribui, conform legii, trimestrial și anual. Însă nu reiese foarte clar din lege dacă acest lucru înseamnă o dată pe an sau pe trimestru ori în fiecare an sau trimestru, prin oricâte tranzacții ar fi considerate necesare. Recent, instanța a dat dreptate Fiscului într-o speță în care acesta a aplicat o amendă unei firme care a distribuit dividende, în baza a unsprezece decizii ale asociatului unic, prin unsprezece tranzacții efectuate în mai puțin de o lună. Însă acest lucru, spun specialiștii, nu reiese cu exactitate din lege, iar, din interpretarea prevederilor legale, s-ar putea ajunge fie la concluzia instanței, fie la concluzia că demersul ar putea fi, la fel de bine, apreciat ca fiind legal, efectuat prin tranzacții separate care nu constituie, conform legii, plăți fragmentate. Citește articolul