avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 911 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Sănătate și Securitate în Muncă (SSM)

Departament: Sănătate și Securitate în Muncă (SSM)

ACCES PREMIUM

Ghid oficial: Salariații ar putea fi testați pentru coronavirus în baza interesului legitim. Reguli generale pentru prelucrarea datelor

Articolul este esențial pentru acest departament, deoarece explică cum se pot face testări pentru a menține un mediu de lucru sigur și sănătos, respectând în același timp regulile privind datele personale.

Alexandros Bakos în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
21 Mai 2020 | 1532 | Timp de citire: 3 min.

Autoritatea britanică de protecție a datelor - care, la fel ca cea din România, este ținută de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) - a emis un ghid pentru angajatorii care intenționează să își testeze salariații, pentru coronavirus. Un aspect interesant al ghidului e că, în opinia acelei autorități, angajatorii ar putea să folosească temeiul interesului legitim pentru a putea să își testeze salariații. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

CE recomandă României să sprijine relansarea economiei și să evite măsurile care ar pune în pericol sustenabilitatea fiscală

Acest departament este direct responsabil pentru siguranța angajaților și este interesat de introducerea uniformelor cu echipamente de protecție și de alte măsuri de siguranță necesare în contextul pandemiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
21 Mai 2020 | 766 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Stare de alertă: Regulile oficiale pentru muzee și biblioteci

Se ocupă direct de sănătatea și siguranța angajaților la locul de muncă și trebuie să se asigure că toate măsurile de protecție sunt implementate corect.

Andreea Tutulan în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
20 Mai 2020 | 2899 | Timp de citire: 3 min.

Din data de 15 mai 2020, țara noastră a intrat în stare de alertă și mai multe domenii și-au reluat activitățile, însă cu respectarea unui set de reguli stricte. În ceea ce privește domeniul culturii, deschiderea muzeelor și bibliotecilor a însemnat stabilirea unor reguli atât pentru angajați, cât și pentru vizitatori, se arată într-un ordin comun al Ministerului Culturii (MC) și al Ministerului Sănătății (MS), publicat săptămâna trecută în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Stare de alertă: Ce trebuie să știe cei care circulă cu trenul, cu autobuzul sau cu avionul

Este direct responsabil pentru sănătatea și siguranța angajaților, inclusiv atunci când aceștia folosesc transportul public pentru a veni la lucru sau în delegații, și trebuie să cunoască aceste măsuri.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
19 Mai 2020 | 2 | 2904 | Timp de citire: 3 min.

O parte din măsurile adoptate în timpul stării de alertă se referă la regulile, în principal de igienă, pe care persoanele care circulă cu trenul sau cu autobuzul trebuie să le respecte sau la care să se aștepte, dacă cei obligați la respectarea lor sunt transportatorii. Acestea sunt cuprinse în Ordinul comun al Ministerului Transporturilor și al Ministerului Sănătății nr. 984/829/2020. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Stare de alertă: Regulile oficiale pentru hoteluri

Acest departament se ocupă în mod direct de sănătatea și siguranța tuturor persoanelor din incinta companiei, fie angajați, fie clienți. Articolul detaliază exact măsurile necesare pentru a preveni răspândirea bolilor și a asigura un mediu de lucru și de cazare sigur.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
19 Mai 2020 | 1710 | Timp de citire: 2 min.

Cei din industria hotelieră trebuie să respecte un set complex de măsuri, în perioada stării de alertă, astfel cum reiese dintr-un ordin apărut sâmbătă în Monitorul Oficial și aplicabil de la aceeași dată. Mai mult, există o interdicție de desfășurare a anumitor activități, cum e, de exemplu, funcționarea restaurantelor sau a cafenelelor din incinta hotelurilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Ghid oficial: Cum ar trebui să pregătească angajatorii revenirea la muncă a salariaților

Pentru a se asigura că toți angajații sunt protejați de boli la locul de muncă, implementând măsuri de igienă, distanțare, triaj la intrare și intervenind rapid în caz de îmbolnăvire.

Dragoș Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor coordonator, avocatnet.ro
19 Mai 2020 | 2198 | Timp de citire: 4 min.

Recent, Ministerul Muncii a lansat un ghid ce vine atât în sprijinul firmelor care vor să-și reia activitate în această perioadă, cât și al angajaților acestora, aducând soluții și recomandări pentru ca acest pas să se facă în condiții de siguranță. După trecerea de la starea de urgență la cea de alertă, cele mai multe firme din țara noastră pot reîncepe activitatea la sedii, dar cu luarea unor măsuri care să preîntâmpine îmbolnăvirea salariaților cu COVID-19. Citește articolul

ACCES GRATUIT

E legal sau ilegal să mi se ia temperatura la magazin, la muncă sau la intrarea în alte spații închise?

Acest departament este direct responsabil cu implementarea și respectarea măsurilor de prevenire a bolilor la locul de muncă, cum ar fi verificarea temperaturii, pentru a proteja sănătatea angajaților.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
19 Mai 2020 | 46 | 12148 | Timp de citire: 2 min.

E legal, dacă e prevăzut într-o lege, dar nu e neapărat ilegal dacă nu este deloc prevăzut. Mulți care și-au pus probleme apropo de măsurarea temperaturii la intrarea într-o incintă și le-au pus din perspectiva protecției datelor personale, de pildă. Însă ar trebui știut că, la acest moment, avem câteva reglementări recente care trasează negru pe alb chestiunea măsurării temperaturii. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Terasele s-ar putea redeschide de la 1 iunie. Ce a discutat Ludovic Orban cu reprezentanții Horeca

Discuțiile despre redeschiderea în "condiții de siguranță" sunt esențiale pentru acest departament. Ei trebuie să implementeze protocoalele de sănătate și siguranță pentru angajați și clienți.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
19 Mai 2020 | 937 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Coronavirus

UPDATE Stare de alertă: Guvernul redeclară azi starea de alertă, pentru a se conforma legii speciale. Măsurile pot fi modificate de Parlament

Responsabil cu implementarea măsurilor de sănătate și siguranță la locul de muncă, cum ar fi obligativitatea măștii, triajul epidemiologic la intrare și dezinfectarea mâinilor, pentru a proteja angajații.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
18 Mai 2020 | 2 | 7025 | Timp de citire: 6 min.

Hotărârea de vineri a Comitetului Național pentru Situații de Urgență, prin care s-a instituit starea de alertă, este înlocuită azi cu o hotărâre a Guvernului, astfel că vom avea, de fapt, cel puțin 33 de zile de stare de alertă. Practic, prima hotărâre fusese dată pentru a evita un vid legislativ de trei zile, până ce legea specială adoptată de Parlament urma să intre azi în vigoare. Astfel, de azi avem un set ajustat de măsuri pentru starea de alertă, care este complementar cu legea amintită. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Stare de alertă: Cum trebuie să se desfășoare activitatea în birourile de tip „open-space”

Acest departament este direct responsabil pentru siguranța și sănătatea angajaților la locul de muncă. Toate măsurile de precauție, distanțare, igienă, purtarea măștii, termometrizare și gestionarea persoanelor cu simptome sunt esențiale pentru asigurarea unui mediu de lucru sănătos și sigur.

Alexandros Bakos în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
18 Mai 2020 | 1 | 3742 | Timp de citire: 2 min.

Sâmbătă a apărut în Monitorul Oficial o serie de reguli cu privire la desfășurarea activității angajaților în birourile de tip „open-space”. Aceste măsuri vizează atât angajatul (de exemplu, în ce situații ar trebui să rămână acasă și să contacteze medicul de familie, dacă are anumite simptome), cât și angajatorul (de pildă, cum organizează timpul și spațiul de lucru). Citește articolul