Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acesta este departamentul principal care se ocupă direct de siguranța și sănătatea angajaților la locul de muncă, inclusiv de aplicarea măsurilor preventive și de actualizarea evaluărilor de risc.
Firmele sunt obligate să facă triajul epidemiologic în cazul angajaților proprii în fiecare zi. Asta presupune observarea unor simptome care ar putea fi manifestări ale infectării cu virusul COVID-19, chiar și măsurarea temperaturii. Nimic din cele observate nu trebuie însă consemnat pentru că asta ar presupune, potrivit autorităților, o prelucrare de date personale. Dacă salariații prezintă potențiale simptome, aceștia sunt îndrumați către medicul de familie în primă fază. Citește articolul
Este direct responsabil pentru sănătatea și siguranța angajaților. Articolul oferă instrucțiuni clare despre obligația purtării măștilor, evaluarea riscurilor și excepțiile la locul de muncă, aspecte esențiale pentru acest departament.
Obligația de a purta masca de protecție pe perioada stării de alertă a fost detaliată de curând printr-un ordin de ministru și s-au stabilit inclusiv unele excepții. De pildă, pentru copiii sub cinci ani ori pentru cei care suferă de boli care le afectează capacitatea de oxigenare și masca ar îngreuna mult respirația. Citește articolul
Articolul pune accent pe siguranța angajaților și a business-ului, prin măsuri de prevenire și protecție, aspecte care intră direct în responsabilitățile acestui departament, mai ales în contextul unei realități medicale incerte.
Ceea ce am considerat cu toții a fi o „normalitate” înainte de criza sanitară a devenit amintire și, cu siguranță, va rămâne în mare parte istorie. „Noua normalitate” care se va crea va ține cont de tot ceea ce am trăit și am învățat cu toții în această perioadă și ne va da șansa să ne descoperim noi resurse, să găsim noi soluții, să explorăm noi oportunități pe care, poate, puțini le luau în calcul înainte. Citește articolul
Departamentul de Sănătate și Securitate în Muncă (SSM) ar fi interesat de aspectele legate de siguranța și sănătatea angajaților care lucrează de la distanță, pentru a se asigura că sunt respectate toate normele și condițiile necesare pentru un mediu de lucru sigur, chiar și acasă.
Noi, la Inteligo, vrem să ajutăm oamenii să rămână mereu informați și actualizați la cerințele și noutățile lumii moderne. Tocmai de aceea, în fiecare săptămână, îți pregătim o listă de cursuri, ghiduri, cărți și podcasturi care să te ajute să descoperi care sunt lucrurile de care ești pasionat și la care poți deveni cu adevărat bun și, în plus, îți propunem și un subiect interesant pe care să îl putem dezbate împreună. Citește articolul
Deși nu este un punct central, articolul menționează la final că au apărut ordine de ministru cu reglementări specifice privind sănătatea și securitatea la locul de muncă în contextul COVID-19, ceea ce este de interes pentru acest departament.
De luni au fost publicate și au intrat în vigoare sau urmează să intre până duminică mai multe măsuri aplicabile în contextul stării de alertă, dar nu numai, măsuri importante pentru firme și profesioniști. O sinteză a acestora, în cele ce urmează: Citește articolul
Acest departament este interesat de regulile de călătorie și de recomandările de protecție (cum ar fi purtarea măștii) pentru a contribui la siguranța și sănătatea angajaților, atât la locul de muncă, cât și în timpul deplasărilor.
După ce a fost făcută trecerea de la starea de urgență la cea de alertă, o parte dintre măsurile aplicate anterior s-au relaxat, una dintre ele vizând circulația persoanelor. Mai exact, acum e permisă circulația persoanelor în localitățile de domiciliu sau în zonele metropolitane ale acestora, fără să mai fie nevoie de completarea unei declarații pe propria răspundere. Totuși, e nevoie în continuare de completarea unei declarații la ieșirea din localitate sau din zona metropolitană a unui oraș. De aceea, prezentăm azi condițiile în care se poate ieși din oraș, inclusiv câte persoane pot călători într-o mașină. Citește articolul
Articolul oferă context despre măsurile de sănătate publică impuse de autorități pentru a limita răspândirea bolilor contagioase, ajutând la evaluarea riscurilor generale de sănătate și siguranță și la formularea politicilor interne de prevenție în cadrul companiei.
Din data de 15 mai 2020, pe teritoriul României a fost instituită starea de alertă, așa încât autoritățile au emis noi reguli pe care trebuie să le respectăm în perioada următoare. O prevedere care a suferit modificări, față de cum fusese stabilită în starea de urgență, este cea referitoare la organizarea evenimentelor private. Astfel, în spațiile închise nu se pot aduna decât maximum opt persoane, iar în aer liber pot fi cel mult 16 participanți. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de siguranța și sănătatea angajaților la locul de muncă și trebuie să implementeze și să monitorizeze toate măsurile de protecție împotriva virusului, cum ar fi igiena, distanțarea și purtarea echipamentului de protecție.
După ridicarea stării de urgență, cea mai mare parte a firmelor din țara noastră își pot relua activitatea, dar cu condiția ca atât angajații, cât și angajatorii să respecte o serie de reguli, ce sunt destinate evitării îmbolnăvirii cu COVID-19. În acest sens, autoritățile au stabilit exact ce reguli trebuie să respecte angajatorii, în general, dar și cei ce desfășoară activități specifice de cazare, tratament stomatologic, transport și altele. Citește articolul
Este direct responsabil cu implementarea tuturor măsurilor de protecție a sănătății și siguranței (triaj epidemiologic, distanțare, igienizare, dezinfectare, echipamente de protecție, spații de izolare) pentru toți cei implicați în activitățile sportive și în cantonamente.
Odată cu insituirea stării de alertă, s-au reluat sporturile individuale practicate în aer liber și activitățile sportive din cantonamente, însă cu respectarea unor reguli de prevenire a trasmiterii infecției cu coronavirus, se arată într-un ordin comun al Ministerului Tineretului și Sportului (MTS) și al Ministerului Sănătății (MS), publicat miercuri în Monitorul Oficial . Citește articolul
Departamentul SSM este interesat de noile reguli de siguranță și sănătate (măști, temperatură, distanțare) impuse la examenele auto, deoarece acestea pot servi ca referință pentru măsurile de protecție la nivelul companiei sau pentru angajații care participă la aceste examene.
Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a anunțat recent că activitatea de examinare în vederea obținerii permisului auto se va relua de luna viitoare, după ce a fost suspendată pe la jumătatea lunii martie. Totodată, autoritățile au stabilit și o serie de reguli speciale pe care vor trebui să le respecte candidații atunci când se prezintă la examenul auto. Citește articolul