Departament: Sănătate și Securitate în Muncă (SSM)
Știrile dimineții
Ministrul Economiei: Nu are logică să deschidem restaurantele, dacă nu se respectă regulile nici măcar pe terase
Articolul vorbește despre respectarea regulilor de sănătate (legate de pandemie) în spațiile publice și la locul de muncă (terase), ceea ce este direct legat de siguranța angajaților și clienților.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Legea mirosurilor
UPDATE De joi, apar noi obligații pentru firme și sancțiuni drastice pentru poluarea olfactivă. Însă cadrul legal este incomplet momentan
Acest departament este preocupat de orice factor care poate afecta sănătatea angajaților, iar mirosurile puternice care pot cauza probleme de sănătate sunt o preocupare directă, chiar dacă legea se referă mai mult la impactul extern asupra populației.
14 Iulie 2020 | 5 | 14323 | Timp de citire: 4 min.
Legea mirosurilor, care se va aplica de joi, va aduce obligații suplimentare pentru firmele cu activități care "deranjează olfactiv" - obligația expresă de a avea sisteme proprii de monitorizare a disconfortului olfactiv, precum și deținerea și respectarea unui plan de măsuri ce vizează reducerea acestui disconfort. Pentru nerespectarea acestor obligații sunt prevăzute amenzi care ajung până la 100.000 de lei, existând și riscul închiderii activității. Totuși, Guvernul trebuie să vină curând cu o hotărâre prin care să completeze cadrul legal, altfel noile obligații nu se pot aplica. Citește articolul
Știrile dimineții
Nelu Tătaru: Starea de alertă după 15 iulie e aproape iminentă. E posibilă carantinarea unor anumite regiuni
Informațiile despre prelungirea stării de alertă, evoluția COVID-19 și necesitatea respectării regulilor sunt cruciale pentru a adapta măsurile de siguranță și sănătate la locul de muncă și pentru a proteja angajații.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Munca la distanță în timpul epidemiei
Telemunca vs. munca la domiciliu: Care sunt principalele diferențe și asemănări
Pentru că detaliază ce obligații are firma pentru a asigura siguranța și sănătatea angajaților care lucrează de acasă sau prin telemuncă.
În ultimele luni, munca la distanță a devenit o necesitate pentru o bună parte a angajatorilor, pentru a-și putea continua activitatea în condiții mai sigure pentru salariații proprii. Cele două variante legale pe care le au la dispoziție angajatorii în timpul crizei epidemiei de coronavirus sunt telemunca și munca la domiciliu. Citește articolul
Teste COVID-19: Dacă vrei să călătorești în Grecia, trebuie să te testezi. Lista centrelor, publicată de autorități
Departamentul SSM este responsabil cu sănătatea și siguranța angajaților. Informațiile despre testele COVID-19 și cerințele de intrare în țări străine sunt esențiale pentru a emite recomandări și politici interne privind călătoriile de afaceri sau modul în care angajații se pot reîntoarce la muncă în siguranță după o călătorie personală.
13 Iulie 2020 | 2566 | Timp de citire: 2 min.
În condițiile în care autoritățile elene au stabilit că, începând cu 15 iulie, turiștii români trebuie să prezinte la intrarea în Grecia un test negativ pentru infecția cu COVID-19, Ministerul Sănătății (MS) din țara noastră a publicat duminică o listă ce conține datele de contact a peste 100 de centrele medicale unde se pot face aceste teste. Citește articolul
UPDATE Examenele pentru obținerea permisului auto în București se reiau începând de azi
Articolul detaliază reguli specifice de siguranță și sănătate (măști, temperatură, distanțare) care trebuie respectate în timpul examenelor auto, informații relevante pentru prevenirea bolilor în orice context.
13 Iulie 2020 | 1 | 8855 | Timp de citire: 3 min.
Prefectura București anunță, printr-un comunicat de presă recent, că activitățile de examinare ce se desfășurau, în mod curent, la Serviciul de permise de conducere și care fuseseră suspendate temporar la începutul lunii se reiau începând de azi. Citește articolul
Controalele la firme sunt în special în zonele cu risc mare de infectare cu coronavirus. Risc de suspendare a activității
Acest departament se ocupă direct de implementarea și monitorizarea regulilor de sănătate și siguranță la locul de muncă, inclusiv a celor privind prevenirea răspândirii virusului (mască, distanțare, igienă).
În această perioadă, controalele la companii se axează în principal pe respectarea regulilor de siguranță impuse de autorități, iar firmele riscă inclusiv suspendarea activității dacă e vorba de încălcări grave. Conform unor declarații recente ale premierului Ludovic Orban, verificările sunt concentrate în special la firmele din zonele cu risc mare de infectare cu coronavirus. Citește articolul
Coronavirus
Șase neconformități de SSM pentru care riști să ai probleme la controalele ITM
Acesta este departamentul principal care se ocupă direct de toate aspectele menționate în articol, de la evaluarea riscurilor la planurile de prevenire și instruirea angajaților.
Autoritățile din domeniul muncii au reînceput de ceva vreme controalele la angajatori, verificările fiind inclusiv pentru a vedea dacă firmele se adaptează cum trebuie la criza epidemiei de coronavirus. În urma unor verificări din primele zile ale lunii curente, reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) din Harghita au atras atenția asupra principalelor neconformități întâlnite de ei pe partea de sănătate și securitate în muncă (SSM). Citește articolul
NEfrica de a munci împreună: Specialiștii ne spun cum să lucrăm în siguranță la locul de muncă
Articolul detaliază măsuri concrete de sănătate și siguranță la locul de muncă, cum ar fi purtarea măștilor, dezinfectarea, gestionarea colegilor cu simptome și triajul medical, aspecte direct relevante pentru protejarea angajaților.
Ne-am reînceput activitatea și suntem puși în fața unor reguli noi, comportamente schimbate și gesturi zilnice mici, de care trebuie să fim constienti. Vlad Mixich, medic și expert în politici de sănătate, dr. Adrian Marinescu, medic primar boli infecțioase și ing. Iosif Răducu, consultant SSM-SU, ne explică cum să avem grijă de sănătatea noastră, a colegilor și a familiei și cum să ne modificăm rutinele zilnice de la serviciu, în webinarul MedLife – NEfrica de a munci împreună. Citește articolul
Coronavirus
Patru sfaturi de care să țină cont angajatorii la modificarea regulamentului intern
Acest departament se ocupă direct de siguranța și sănătatea angajaților la locul de muncă, inclusiv de măsurile de igienă și protecție (precum triajul epidemiologic sau purtarea măștii) și de respectarea normelor impuse de autorități, care pot fi verificate de inspectori.
Regulamentul intern este un document obligatoriu pentru toți angajatorii și acesta a căpătat o importanță sporită în contextul epidemiei de coronavirus. De ce? Pentru că fiecare angajator trebuie să-și adapteze regulamentul intern la regulile de protecție sanitară stabilite recent prin legislație. Citește articolul










