Stresul la serviciu este considerat un risc major pentru sănătatea și siguranța angajaților. Acest departament are responsabilitatea de a identifica, evalua și reduce astfel de riscuri pentru a asigura un mediu de lucru sigur.
După ce am prezentat principalele cauze și efecte pe care le are stresul la serviciu, astăzi explicăm ce poate face un angajator pentru a preveni și a combate stresul în rândul salariaților săi. De la informare și până la implementarea unui plan concret de acțiune, angajatorii au mai multe etape esențiale de parcurs, conform informațiilor furnizate de Agenția Europeană pentru Securitate și Sănătate în Muncă (AESSM). Citește articolul
Securitatea și sănătatea în muncă sunt esențiale pentru angajații care călătoresc. Articolul oferă detalii despre asigurări medicale, cardul european de sănătate și limitările privind medicamentele, contribuind la siguranța lor.
Pentru că se apropie perioada minivancanței de Paște și foarte mulți români călătoresc în străinătate cu această ocazie, Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a publicat recent un ghid destinat informării celor care-și petrec Paștele în afara granițelor țării. Ghidul conține informații despre țările în care românii obișnuiesc să petreacă sărbătorile pascale, respectiv Grecia, Italia, Israel, Bulgaria, Austria, dar și altele. Citește articolul
Pentru a se asigura că toate regulile privind siguranța la locul de muncă și protecția împotriva incendiilor sunt respectate, pregătindu-se pentru verificările Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (IGSU).
Anul acesta, Paştele se sărbătorește în zilele de 8 şi 9 aprilie, respectiv duminică şi luni. În plus, Vinerea Mare, care este azi, este tot zi liberă, astfel că salariații au o minivacanță de patru zile. Cu acest prilej, vânzările de produse și prestările de servicii înregistrează creşteri semnificative, motiv pentru care autorităţile desfășoară controale suplimentare la firme. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că angajații lucrează în siguranță, chiar și de la distanță, și să știe despre regulile speciale de sănătate și securitate pentru telemuncă.
Telemunca, nouă formă de organizare a muncii, de azi în vigoare, va presupune ca, prin comun acord și în baza unui contract, telesalariatul să lucreze voluntar și din altă parte decât de la biroul angajatorului, măcar o zi pe lună, folosind tehnologia. Legea telemuncii nu este o reglementare uriașă, dar, în puținele prevederi pe care le cuprinde, ar putea să-i sperie, în primă fază, pe unii angajatori, potrivit unui specialist. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu regulile de sănătate și siguranță pentru angajații care lucrează de acasă, inclusiv cum și când pot fi verificate aceste condiții la domiciliu.
Legea telemuncii intră azi în vigoare și prevede că activitatea de telemuncă poate fi verificată de autoritățile abilitate. Chiar reprezentanți sindicali ori ai salariaților pot să facă astfel de vizite, dar nici în cazul inspectorilor, nici în al reprezentanților menționați, accesul în locuință nu e permis fără notificare prealabilă și fără voia telesalariatului. Cât despre vizitele angajatorului, înțelegerea dintre cei doi trebuie să acopere și acest aspect. Citește articolul
Articolul menționează explicit responsabilitățile privind sănătatea și securitatea în muncă pentru telesalariați, informație crucială pentru acest departament care se ocupă de respectarea normelor de siguranță.
Vor exista zece elemente obligatorii pentru contractele de muncă încheiate cu telesalariați, potrivit legii care va introduce, de mâine regimul telemuncii în România. Regulile de încheiere și modificare ale unui contract de muncă nu se vor schimba, sursa de inspirație legislativă fiind tot Codul muncii, dar omiterea uneia dintre acele zece clauze specifice telemuncii va putea să-i aducă angajatorului amenzi de mii de lei. Citește articolul
Acest departament se ocupă de siguranța și sănătatea angajaților la locul de muncă și trebuie să știe cum se aplică aceste reguli în cazul muncii de la distanță.
Chiar dacă munca se va face în alt loc decât la birou, așa cum e de esența telemuncii să se întâmple, respectarea regulilor de sănătate și securitate în muncă (SSM) rămâne un imperativ. Potrivit Legii telemuncii, care a apărut luni în Monitorul Oficial, vor fi obligații de SSM pentru ambele părți la contractul de muncă. Va exista însă o interdependență între obligațiile fiecăruia, în special dacă munca se va face de la domiciliul salariatului. Citește articolul
Chiar și atunci când angajații lucrează de acasă, firma are obligații legate de siguranța și sănătatea lor, mai ales în ceea ce privește echipamentele furnizate și condițiile de muncă. Acest departament se asigură că aceste aspecte sunt respectate.
Începând de joi, companiile care vor dori să folosească telesalariați vor avea de respectat o serie de obligații legale, potrivit unui act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. De exemplu, angajatorii vor trebui să încheie contracte cu telesalariații, să stabilească împreună cu aceștia programul de lucru și să le asigure echipamentele necesare activității. Telemunca va putea fi desfășurată, practic, din orice loc, nu doar de acasă. Citește articolul
Acest departament este interesat de disponibilitatea serviciilor medicale de urgență și de depistarea bolilor contagioase pentru a înțelege mai bine resursele de sănătate la care angajații pot apela, contribuind la o strategie generală de sănătate și siguranță.
În clinicile de stat se pot acorda, în perioada 2018-2019, servicii medicale în ambulatoriu, adică fără să fie nevoie de internare, atât celor asigurați în sistemul de sănătate de stat, cât și celor care nu au asigurare. Potrivit unui act normativ în vigoare de la 1 aprilie, pentru cei neasigurați există trei categorii de servicii medicale gratuite în ambulatoriu, iar lista pentru cei asigurați e ceva mai lungă. Citește articolul
Rolul principal al acestui departament este să mențină un mediu de lucru sigur și sănătos. Informațiile despre testarea COVID-19 sunt cruciale pentru a preveni răspândirea bolii și a proteja angajații.
avocatnet.ro prezintă cele mai importante acte normative publicate în Monitorul Oficial în perioada 26 - 30 martie 2018. Citește articolul