Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul ajută la luarea deciziilor importante privind modul în care compania va funcționa pe viitor (de exemplu, cât de mult se va lucra de acasă sau de la birou) și cum să planifice eficient aceste schimbări.
Procentul celor care au lucrat în telemuncă în România a trecut de 20% în 2020, potrivit unor cifre prezentate recent de confederația patronală Concordia. Sunt sectoare de activitate unde firmele au trecut cu totul la telemuncă, precum domeniul IT. Fiind o reglementare destul de sumară pe alocuri și aplicată în condiții mai mult de necesitate, departe de cele ideale, din cauza pandemiei, Legea telemuncii a pus multe semne de întrebare în practică. Situațiile cu care s-au confruntat firmele, dintre cele mai diferite, ne-au forțat să căutăm răspunsuri la Inspecția Muncii și la specialiști. O sinteză a chestiunilor particulare pe care le-am învățat în ultimele luni, în cele ce urmează: Citește articolul
Modificările reglementărilor comerciale pot influența semnificativ direcțiile strategice ale companiei. Acest departament trebuie să analizeze cum noile reguli permit adoptarea unor noi modele de afaceri (precum REKO), ajustarea strategiilor de piață și planificarea pe termen lung pentru a maximiza oportunitățile oferite de debirocratizare.
Activitatea comercianților urmează să fie simplificată serios prin mai multe măsuri incluse într-un proiect de OUG inițiat azi de Ministerul Economiei. Aceste măsuri de debirocratizare ar veni după ce Guvernul deja a operat unele simplificări pe finalul anului trecut. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum influențează deciziile legate de profit (de exemplu, reinvestirea sau distribuirea de dividende) planurile de dezvoltare și creștere ale companiei pe termen lung.
Intrarea în domeniul antreprenoriatului este guvernată de scopul principal al obținerii de profit. Profitul este deci rațiunea existenței oricărei forme de inițiativă privată, de la cea mai simplă afacere de tipul freelancing-ului sau întrprinderilor individuale ori a PFA-urilor și până la SRL-uri sau SA-uri, firme cu anvergură națională sau internațională. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu stabilirea direcției pe termen lung a companiei. Schimbarea modului de lucru (telemunca și întâlnirile online) și impactul său asupra cererii de spații este o informație importantă pentru planurile strategice viitoare.
Piața chiriilor își menține tendința de scădere impusă de pandemie. Tarifele s-au redus cu șase procente în prima jumătate din acest an, față de aceeași perioadă a lui 2020. Citește articolul
Strategia companiei pe termen lung va fi influențată de aceste reglementări privind ambalajele și reciclarea, afectând dezvoltarea de produse, lanțul de aprovizionare și reputația, deci planificarea trebuie să le includă.
De joi intră în vigoare o serie de modificări la Legea privind gestionarea deșeurilor din ambalaje, aduse printr-o ordonanță de Guvern care a fost publicată luni în Monitorul Oficial. Ordonanța recentă acoperă o serie de aspecte neprevăzute momentan de Legea 249 privind deșeurile din ambalaje reciclate și prevede înființarea unui sistem de control al calității și de trasabilitate a acestora până în 2024. Sunt modificate, totodată, cerințele privind compoziția și caracterul reutilizabil și valorificabil al ambalajelor introduse pe piață. Citește articolul
Acest departament are nevoie să înțeleagă avantajele și dezavantajele fiecărui tip de firmă mică (PFA sau II) pentru a lua decizii bune despre cum să-și structureze afacerea, cum să crească în viitor și care formă juridică se potrivește cel mai bine obiectivelor pe termen lung.
Cei care își propun să demareze o afacere în anul 2021 pot opta, ca formă juridică, între o persoană fizică autorizată (PFA) sau o întreprindere individuală (II). Astfel, în scopul luării acestei decizii, trebuie să cunoască, înainte de toate, principalele asemănări și deosebiri între cele două entități, pentru a decide care este cea mai potrivită pentru ei. Iată care sunt, așadar, diferențele între PFA și II, dar și ce le aseamănă. Citește articolul
Datele despre eficacitatea vaccinurilor sunt importante pentru planificarea pe termen lung a activităților companiei, adaptarea strategiilor de business și anticiparea impactului viitor al sănătății publice.
Coordonatorul campaniei naţionale de vaccinare, Valeriu Gheorghiţă, a declarat că vaccinarea cu schema completă scade de 14 ori riscul de deces, de 12 ori riscul de spitalizare şi reduce de 10 ori riscul de infecţie cu Sars- COV-2. Citește articolul
Datele privind creșterea economică și inflația (prețurile materiilor prime și energiei) sunt fundamentale pentru dezvoltarea strategiei pe termen lung a companiei, pentru planificarea investițiilor și pentru adaptarea la condițiile de piață.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul de strategie este interesat de inovații și de modul în care noile tehnologii, precum roboții în agricultură, pot influența planurile de dezvoltare ale companiei pe termen lung și eficiența operațională viitoare.
Viitorul agriculturii este în aceeaşi măsură al oamenilor și al roboților. Citește articolul
Pentru a planifica eficient forța de muncă și a estima costurile proiectelor, având în vedere regulile speciale privind cumulul de funcții și limitările de ore de lucru, mai ales în cazul proiectelor cu finanțare externă.
Chiar dacă nu există limitări expres prevăzute de lege pentru cumularea mai multor contracte cu normă întreagă, la angajatori diferiți, astfel de limitări pot să apară în practică. Un astfel de exemplu îl reprezintă limitările impuse prin proiectele cu finanțare europeană, unde cei care angajează ar fi putea fi forțați să respecte și condiții legate de cumulul de contracte în cazul celor pe care-i angajează. Citește articolul