Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Tendințele de pe piața imobiliară, importanța diversității și incluziunii și apariția noilor tehnologii (NFT, blockchain) sunt factori ce influențează deciziile strategice pe termen lung, planurile de expansiune, inovație și poziționare a companiei în piață.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Analizează cum acest ajutor financiar se încadrează în planurile generale ale companiei, în special pentru a depăși dificultățile și a asigura continuitatea afacerii.
Firmele care vor accesa granturile pregătite de Guvern pentru sectorul HoReCa, adică pentru domeniul turistic, alimentației publice și organizării de evenimente, trebuie să nu aibă datorii la stat. În cazul în care aceste companii înregistrează totuși, la momentul în care aplică pentru schema de ajutor de stat, astfel de datorii restante, ele vor fi ținute să le achite în maximum 6 sau 12 luni de la data primei plăți, după caz, așa cum arată un ordin recent al Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). Citește articolul
Acest departament este interesat cum aceste fonduri pot ajuta compania să-și revină sau să se dezvolte. Ei includ aceste ajutoare în planurile pe termen lung pentru a asigura stabilitatea și creșterea afacerii.
Procedura de implementare a granturilor pentru domeniul HoReCa a fost oficializată recent și, la o analiză atentă, am observat că aceasta indică șase situații în care solicitările de ajutor de stat pot fi respinse de autorități. Printre acele situații se numără neîndeplinirea anumitor obligații fiscale sau nerespectarea anumitor termene. Citește articolul
Pentru a-și planifica acțiunile pe termen scurt și lung, compania trebuie să știe despre astfel de programe guvernamentale. Acestea pot influența cererea de pe piață, strategiile de promovare a anumitor produse și, implicit, direcția generală a afacerii.
Începând de vineri, cei interesați pot cere voucherele din cadrul etapei a treia a Programului Rabla pentru electrocasnice, destinate achiziționării de aparate de aer condiționat, uscătoare de rufe și aspiratoare. Atât în prima, cât și în cea de-a doua etapă, voucherele au fost rezervate integral în ziua deschiderii fiecăreia dintre etape. În cea de-a treia și ultimă etapă a programului vor putea fi cerute vouchere cu valori de 200 sau 400 de lei, în funcție de categoria de electrocasnice vizată. Citește articolul
Ajută la integrarea riscurilor de conformitate și fraudă în planificarea pe termen lung a companiei, asigurându-se că obiectivele de sustenabilitate sunt realiste și etice.
Au raportat că au reciclat mii de tone de deşeuri, nu au făcut absolut nimic, dar au prejudiciat Fondul de Mediu cu 3 milioane şi jumătate de euro. Este escrocheria incredibilă, descoperită de inspectorii antifraudă. Citește articolul
Pentru deciziile strategice pe termen lung, acest departament ia în considerare factorii externi precum calitatea mediului și riscurile economice sau geopolitice, precum cele ilustrate de situația tezaurului BNR.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Respectarea GDPR și evitarea sancțiunilor sunt aspecte strategice care influențează planurile pe termen lung ale companiei. Acest departament trebuie să înțeleagă implicatiile nerespectării regulilor pentru a integra conformitatea în strategia generală de dezvoltare a afacerii.
Pandemia nu a diminuat neapărat interesul pentru domeniul protecției datelor personale și nici volumul de investigații pe aceste prelucrări și pe respectarea Regulamentului european pentru protecția datelor personale (GDPR). Poate doar ne-a făcut să conștientizăm mai greu că au trecut deja trei ani de când GDPR a venit să impună firmelor numeroase și importante obligații în materie. Activitatea autorității române responsabile cu acest domeniu din ultimii trei ani ne arată că firmele trebuie să se preocupe în continuare să-și instruiască salariații, de pildă, că trebuie să răspundă la solicitările venite din partea celor cărora le prelucrează datele, că trebuie să ia măsuri la nivel intern ș.a.m.d.. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care noile reguli de TVA și sistemul OSS pot influența planurile de extindere a afacerii online în Uniunea Europeană și strategia generală de vânzări.
Companiile stabilite în România vor putea folosi, de la 1 iulie 2021, două regimuri speciale de TVA pentru comerțul online, obligațiile declarative și de plată aferente urmând să se facă prin ghișeul unic de TVA (One Stop Shop - OSS) al Fiscului. Chiar dacă vor depune în OSS declarații speciale de TVA, aceste firme vor avea în continuare obligația de a depune declarațiile de TVA prevăzute acum de Codul fiscal. Clarificarea vine în contextul noilor reguli de TVA pentru comerțul electronic, ce sunt impuse la nivelul UE. Citește articolul
Deciziile privind modul în care sunt organizați și gestionați lucrătorii platformei au un impact major asupra strategiei de afaceri, a costurilor pe termen lung și a modelului operațional al companiei. Acest departament analizează cum aceste aspecte influențează direcția și viitorul firmei.
Numărul de comenzi lansate prin aplicații mobile sau pagini de internet a crescut vertiginos în ultimii câțiva ani, fie că vorbim despre livrarea unor produse, a mesei de prânz la birou sau o cursă cu transportul urban de tip ride sharing. Activitatea prestată prin platformele digitale ridică o serie de întrebări de natură juridică, pe măsură ce se încearcă adaptarea cadrului legislativ existent pentru a acoperi și această realitate de dată recentă. Printre ele, o temă des discutată în ultima perioadă se referă la statutul celor care prestează serviciile pe care le contractăm atunci când dăm click pe butonul "comandă aici". Sunt aceștia salariați sau persoane care desfășoară activități independente, conform legislației din România? Citește articolul
Informațiile despre disponibilitatea și condițiile ajutoarelor de stat sunt esențiale pentru acest departament în planificarea investițiilor și a direcției strategice a companiei.
OUG-ul privind desființarea granturilor pentru investiții (măsura 3 din OUG nr. 130/2020), prin care se alocă acești bani granturilor pentru capitalul de lucru (măsura 2), a fost publicat marți în Monitorul Oficial. Acest OUG, care se aplică deja, a venit în contextul în care banii alocați inițial pentru capitalul de lucru nu ajung pentru a finanța toate dosarele eligibile. Totuși, ajutorul de stat pentru investiții nu e abandonat cu totul. Citește articolul