avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1437 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Strategie & Planificare Corporativă

Departament: Strategie & Planificare Corporativă

ACCES GRATUIT
Revista presei

De ce au crescut prețurile la toate produsele. Furtuna perfectă care face ca orice ne trebuie să fie mai scump

Articolul oferă o imagine de ansamblu asupra factorilor macro-economici și de mediu care influențează mediul de afaceri și sunt esențiali pentru planificarea strategiei pe termen lung a companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
14 Iunie 2021 | 1 | 1139 | Timp de citire: 2 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Foamea de viitor

Planificarea strategică înseamnă să iei decizii pentru un viitor incert. Articolul oferă o perspectivă valoroasă despre cum să abordezi necunoscutul nu prin previziuni perfecte, ci prin ancorarea în valori fundamentale. Această abordare ajută la formularea unei strategii reziliente și la luarea deciziilor în fața incertitudinii economice sau pieței.

Aurelia Dinu în Editorial
Consultant în politici publice, managementul performanței și life coach,
12 Iunie 2021 | 2097 | Timp de citire: 2 min.

Ieri discutam cu un prieten vechi despre oportunități și despre capacitatea de a le înțelege în timp real. Urmată de capacitatea de a le evalua corect și apoi de aceea de a acționa în sensul acestora. Totul pe fondul unei propuneri concrete de afaceri. În tot răstimpul ăsta, back-office-ul minții era ocupat de următorul gând – e prea târziu să mă grăbesc. E prea târziu să mă grăbesc. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să știe firmele care vor să angajeze lucrători sezonieri

Pentru companiile cu activitate sezonieră sau care folosesc personal temporar, înțelegerea reglementărilor și a facilităților guvernamentale este crucială pentru planificarea forței de muncă și stabilirea strategiei de personal.

Lucia Tozaru în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
11 Iunie 2021 | 4546 | Timp de citire: 4 min.

Angajatorii au posibilitatea să apeleze la lucrători sezonieri, prin încheierea unor contracte de muncă pe durată determinată (CMDD), pentru a obţine forţa de muncă necesară pe o perioadă scurtă de timp. În plus, statul asigură decontarea unei porţiuni din salariul unui sezonier până la finalul acestei luni. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Hărţuirea morală la locul de muncă: Aspectele de reţinut în aproape un an de reglementare

Pentru o strategie de succes pe termen lung, compania trebuie să asigure un mediu de lucru bun, să respecte legile și să evite riscuri majore. Prevenirea hărțuirii ajută la menținerea unui moral ridicat al angajaților, la creșterea productivității și la o performanță mai bună pe termen lung, toate aspecte strategice.

Lucia Tozaru în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
11 Iunie 2021 | 5 | 40120 | Timp de citire: 5 min.

Deşi nu are încă un an de când a fost reglementată în România, hărţuirea morală la locul de muncă reprezintă un aspect pe care orice angajator trebuie să-l cunoască şi să facă tot posibilul pentru a-l combate, mai ales că el poate fi dat în judecată de salariați și poate ajunge să le plăteasă daune morale sau consiliere psihologică. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ghișeul unic de TVA: Firmele vor putea folosi, din iulie, două regimuri speciale de TVA la comerțul online

Modificările semnificative ale TVA-ului pentru comerțul electronic pot influența deciziile strategice ale companiei, cum ar fi extinderea pe noi piețe, dezvoltarea de noi produse sau ajustarea modelului de afaceri online.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Iunie 2021 | 2366 | Timp de citire: 4 min.

Companiile stabilite în România vor putea folosi, începând cu data de 1 iulie 2021, două regimuri speciale de TVA pentru comerțul online. În acest sens, pentru a-și simplifica activitatea, firmele vor putea folosi ghișeul unic de TVA (One Stop Shop - OSS) al Fiscului. Măsurile sunt prevăzute de legislația europeană și vor fi transpuse în Codul fiscal prin OUG. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Granturi HoReCa: Înscrierile vor fi permise după oficializarea unor modificări recente și publicarea procedurii. Ce bani se vor putea cere și cum

Ajută la luarea deciziilor dacă merită să aplici pentru aceste ajutoare, cum se potrivesc ele cu planurile generale ale companiei și cum vor fi folosite pentru a ajuta la redresarea afacerii.

avocatnet.ro în Finanțări
11 Iunie 2021 | 7294 | Timp de citire: 5 min.

Schema de ajutor de stat pentru firmele din sectorul HoReCa urmează să devină operațională efectiv în săptămânile ce vin, conform unui anunț de joi al Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT), după ce anterior se vehiculase data de 1 iunie pentru startul înscrierilor. Practic, autoritățile așteaptă oficializarea unor modificări la schemă pe care le-au adoptat recent parlamentarii, după care va fi modificată și oficializată procedura de accesare a banilor. Iată care sunt principalele elemente ale schemei de finanțare. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Coronavirus

UPDATE Starea de alertă, prelungită oficial: Mai multe scenarii pentru nunți și botezuri și liber la petreceri acasă

Perspectivele strategice pe termen lung ale companiei pot fi influențate de continuarea sau modificarea restricțiilor, mai ales dacă modelul de afaceri al companiei implică organizarea sau participarea la evenimente de anvergură sau interacțiunea cu publicul larg.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Iunie 2021 | 4 | 11054 | Timp de citire: 3 min.

Starea de alertă a fost prelungită cu încă 30 de zile, începând cu 12 iunie și până pe 11 iulie 2021, conform unei hotărâri de Guvern care a apărut aseară în Monitorul Oficial. Principalele noutăți se referă la evenimentele private în localuri (nunți, botezuri și alte mese festive) sau acasă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Blocaj pe autostrada Sibiu-Pitești. Chinezii excluși de la licitație câștigă procesul și revin pe tronsonul atribuit deja austriecilor

Articolul abordează modul în care se implementează planuri naționale majore (PNRR), atrage atenția asupra riscurilor de întârziere și a cerințelor stricte pentru finanțare, informații cruciale pentru planificarea strategică a companiei și a proiectelor sale.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
11 Iunie 2021 | 509 | Timp de citire: 2 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Continuarea activității până la 70 de ani: Proiectul adoptat de Guvern are neclarități și îi dezavantajează pe angajatori

Posibilitatea ca angajații să lucreze până la 70 de ani, fără acordul angajatorului, afectează planurile pe termen lung ale companiei privind structura forței de muncă, succesiunea și dezvoltarea talentelor, fiind esențială pentru strategia generală a firmei.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
10 Iunie 2021 | 2 | 9491 | Timp de citire: 6 min.

Printr-un proiect de lege pe care-l trimite acum Parlamentului pentru adoptare, Guvernul a dat undă verde ideii ca salariații ce doresc să continue activitatea după momentul când se pot pensiona pentru limită de vârstă să o facă, iar asta indiferent de acordul angajatorului. Pentru salariații de la privat, care nu au nici acum și nu ar urma să aibă nici dacă acest proiect devine lege o interdicție la cumulul pensiei cu salariul, asta ar însemna că se pot duce să le prezinte angajatorilor, fără drept de opoziție din partea acestora, intenția de a mai lucra încă un număr de ani în posturile respective. Măsura e criticată însă de mai multe voci deja, fiind destul de neclară și în dezavantajul firmelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Balanța de verificare: Element de autocontrol al contabilului și informație utilă în management

Articolul arată cum un raport financiar poate oferi rapid o imagine actualizată a situației firmei, esențială pentru luarea deciziilor strategice și pentru ajustarea planurilor de afaceri.

CIEL Romania în Contabil și fiscal
10 Iunie 2021 | 3429 | Timp de citire: 8 min.

Balanța de verificare este un instrument contabil de control al echilibrului cerut de dubla înregistrare a tranzacțiilor economice. Cu ajutorul acesteia, se oferă o garanție practică a veridicității și rigurozității înregistrărilor pentru fiecare cont contabil. De asemenea, metoda este utilă și ca bază de întocmire a bilanțurilor unei entități. Citește articolul