Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Ei sunt interesați de cum firma își poate continua activitatea în condiții noi și cum poate adapta modul de lucru al angajaților pentru a fi cât mai eficient și sigur pe termen lung.
Autoritățile au adoptat recent mai multe măsuri în domeniul sănătății și securității în muncă (SSM) valabile pentru toți angajatorii din țară pe perioada stării de alertă. Măsurile vizează aspecte precum instruirea salariaților, adaptarea regulilor interne și documentelor ce țin de SSM, obligația de a desemna un responsabil cu măsurarea temperaturii angajaților, dotarea cu anumite produse și echipamente de protecție. Citește articolul
Conturează direcțiile pe termen lung ale companiei, iar modul în care se organizează munca (la birou sau de acasă) este o decizie strategică importantă, influențată de aspectele legale și operaționale prezentate.
Organisme de muncă internaționale, oficiali guvernamentali, specialiști din domeniul medical și nu numai recomandă firmelor să opteze cât de mult pot pentru munca la distanță în următoarea perioadă. Totuși, dacă trecerea la telemuncă s-a făcut "în pripă", atunci când starea de urgență a permis schimbarea locului muncii și fără modificări contractuale, dacă opțiunea de criză se transformă într-una pe termen mai lung, e necesară adaptarea contractelor - excepția din perioada stării de urgență nu mai există, iar, mai mult decât atât, munca de acasă nu poate fi impusă celor care nu sunt de acord cu această variantă - mai exact, consimțământul lor este absolut necesar. Citește articolul
Știrile despre economia țării și a Europei, alături de viziunea guvernului, sunt fundamentale pentru a stabili direcția companiei pe termen lung și pentru a face planuri de viitor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Un leadership eficient, capabil să inspire încredere și să pregătească echipa pentru provocări, este crucial pentru implementarea cu succes a strategiei și planificării corporative. Articolul ajută la înțelegerea modului în care liderii pot construi o organizație mai rezilientă și mai adaptabilă, capabilă să atingă obiectivele strategice.
De când mă știu, am evitat să fiu vulnerabilă față de alte persoane, fie ei colegi, prieteni sau chiar membri ai familiei. Consideram că așa aș risca să pierd din respectul celorlalți. Cartea „Îndrăznește să conduci”, scrisă de Brené Brown ne îndeamnă să nu ne fie teamă în a ne arăta această vulnerabilitate, tocmai pentru a nu ne lăsat definiți de cei din jurul nostru. Citește articolul
Deciziile privind reducerea costurilor sunt strategice pentru direcția pe termen lung a companiei și sunt integrate în planurile de creștere, eficiență și adaptare la condițiile economice.
Majoritatea companiilor se întâlnesc cu nevoia de a diminua costurile, însă cum pot face asta fără să frustreze angajații sau să ia măsuri drastice, vizibile pentru public? Citește articolul
Acest departament folosește informațiile despre starea de alertă și noile reguli pentru a ajusta planurile strategice ale companiei, a evalua riscurile și a identifica oportunitățile de adaptare.
Măsurile de relaxare stabilite recent de Parlament pentru perioada stării de alertă se vor aplica începând de luni, după ce legea care le conține a apărut astăzi în Monitorul Oficial. Totuși, Guvernul deja a instituit azi starea de alertă și a dat o serie de măsuri deja aplicabile. Teoretic, fiind de rang superior, legea va avea prioritate începând de luni. Citește articolul
Stabilește direcția generală și obiectivele pe termen lung ale companiei. Înțelegerea unei amnistii fiscale poate influența bugetele, planificarea financiară și deciziile strategice privind gestionarea datoriilor.
Un nou mecanism de amnistie fiscală a fost aprobat săptămâna trecută de Executiv și joi a fost publicat și în Monitorul Oficial. Amnistia vizează dobânzi, penalitãți și alte accesorii datorate de contribuabilii (firme, persoane fizice, instituții publice etc.) pentru datorii bugetare restante la 31 martie anul acesta. Potrivit mecanismului, beneficiarii vor fi cei care vor achita principalul restanțelor pânã în decembrie. Citește articolul
Acest departament folosește datele macroeconomice, precum datoria externă, pentru a stabili direcția companiei pe termen lung, a lua decizii importante de investiții și a contura planurile de viitor.
Datoria externă totală a României a crescut cu 350 milioane euro în primele trei luni, la 106,22 miliarde euro, de la 105,87 miliarde euro la 31 decembrie 2019, potrivit datelor publicate joi de Banca Naţională a României (BNR). Citește articolul
Articolul oferă o perspectivă asupra noilor reguli guvernamentale și recomandări strategice pentru menținerea afacerii pe linia de plutire în contextul crizei, ajutând la adaptarea planurilor companiei pe termen scurt și lung.
Companiile care în aceste zile vor sau urmează să își reia activitatea la sedii trebuie să țină cont atât de regulile pregătite de autorități, cât și de alte recomandări utile care le permit să asigure un cadru adecvat de muncă pentru salariați. Chiar dacă starea de urgență s-a terminat, România intră în starea de alertă și în continuare există unele restricții importante. Citește articolul
Articolul oferă o perspectivă asupra riscurilor specifice fiecărui sector de activitate și a modurilor de lucru (la birou sau de la distanță), informații utile pentru planificarea strategică și adaptarea modelului de afaceri al companiei pe termen lung.
Distanțarea socială generată de pandemia de coronavirus a creat o situație fără precedent pe piața muncii. Nu toți angajații au putut lucra de acasă, așa că unii au fost nevoiți să meargă la birou sau pe teren, fiind mult mai expuși riscului de îmbolnăvire. Printre locurile de muncă ce prezintă un risc foarte ridicat de infectare cu coronavirus se numără domeniul vânzărilor și cel al serviciilor de cazare, în timp ce la polul opus, cu un risc foarte scăzut de infectare, se află domeniul energetic (furnizarea de gaze și electricitate), mineritul sau domeniul comunicării, informează Centrul European pentru Dezvoltarea Formării Profesionale (CEDEFOP). Citește articolul