Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament trebuie să integreze aceste noi reguli și restricții operaționale în planurile de funcționare și dezvoltare ale companiei, pentru a adapta afacerea la condițiile speciale impuse și a asigura continuitatea pe termen lung.
Cei din industria hotelieră trebuie să respecte un set complex de măsuri, în perioada stării de alertă, astfel cum reiese dintr-un ordin apărut sâmbătă în Monitorul Oficial și aplicabil de la aceeași dată. Mai mult, există o interdicție de desfășurare a anumitor activități, cum e, de exemplu, funcționarea restaurantelor sau a cafenelelor din incinta hotelurilor. Citește articolul
Pentru a planifica cum se va adapta compania pe termen lung la noile reguli de lucru, cum va gestiona revenirea angajaților la birou în etape și cum va menține operațiunile în siguranță.
Recent, Ministerul Muncii a lansat un ghid ce vine atât în sprijinul firmelor care vor să-și reia activitate în această perioadă, cât și al angajaților acestora, aducând soluții și recomandări pentru ca acest pas să se facă în condiții de siguranță. După trecerea de la starea de urgență la cea de alertă, cele mai multe firme din țara noastră pot reîncepe activitatea la sedii, dar cu luarea unor măsuri care să preîntâmpine îmbolnăvirea salariaților cu COVID-19. Citește articolul
Departamentul de strategie are nevoie de aceste informații pentru a planifica mai bine evenimentele viitoare, ținând cont de implicațiile fiscale și de modalitățile de gestionare a situațiilor neprevăzute (anulări/reprogramări).
În cazul veniturilor obținute din evenimentele reprogramate din cauza epidemiei de coronavirus, Guvernul a stabilit prin ordonanță unele reguli speciale referitoare la declararea și plata impozitului. Acestea se aplică atât celor care stau sau au afacerea în România, cât și celor care stau sau au afacerea în alt stat. Citește articolul
Conducerea are nevoie să înțeleagă schimbările din piața online și așteptările consumatorilor pentru a-și ajusta strategia. Abordarea conformității ca pe o oportunitate de a câștiga încrederea clienților este un aspect strategic important.
Actuala criză, cauzată de pandemia de COVID-19, a schimbat modul în care cei mai mulți oameni obișnuiau să își facă cumpărăturile, chiar și în cazul produselor necesare în mod curent. Comerțul online beneficiază de o creștere a cererii cu mult peste cea estimată anterior crizei și tot mai mulți operatori economici analizează posibilitatea de a își muta afacerea în mediul virtual. În acest context, recenziile lăsate de ceilalți clienți pot reprezenta un criteriu de departajare și pot influența decizia de cumpărare. Citește articolul
Acest departament analizează tot ce se întâmplă în jurul companiei, inclusiv deciziile și declarațiile guvernamentale, pentru a stabili direcția pe termen lung. Schimbările sau declarațiile despre organizarea guvernului pot influența mediul economic și, prin urmare, planurile companiei.
Ministrul de Finanţe, Florin Cîţu, a declarat că nu se va pune problema tăierilor de salarii în sectorul bugetar şi că, deşi este mare, această criză nu poate fi comparată cu cea din 2010. Citește articolul
Acest departament trebuie să adapteze strategiile de afaceri și planurile de criză ținând cont de noile reguli de insolvență, pentru a asigura continuitatea și reziliența companiei pe termen lung, mai ales în perioade economice dificile.
Companiile care se află în insolvență pot aștepta terminarea stării de alertă înainte de a cere tribunalului intrarea în această procedură legală, fără să riște vreo pedeapsă. În același timp, dacă se cere intrarea în insolvență în timpul stării de alertă, n-are nicio importanță cât de mari sunt datoriile către stat. Citește articolul
Toate informațiile din articol (redeschiderea economică, starea unor sectoare cheie, impactul asupra resurselor) sunt esențiale pentru a ajusta strategiile de afaceri și planurile pe termen mediu și lung.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Trebuie să integreze noile condiții de operare și restricțiile în planurile strategice ale companiei, pentru a asigura adaptabilitatea și succesul pe termen mediu și lung.
Hotărârea de vineri a Comitetului Național pentru Situații de Urgență, prin care s-a instituit starea de alertă, este înlocuită azi cu o hotărâre a Guvernului, astfel că vom avea, de fapt, cel puțin 33 de zile de stare de alertă. Practic, prima hotărâre fusese dată pentru a evita un vid legislativ de trei zile, până ce legea specială adoptată de Parlament urma să intre azi în vigoare. Astfel, de azi avem un set ajustat de măsuri pentru starea de alertă, care este complementar cu legea amintită. Citește articolul
Când compania ia decizii despre unde să își extindă afacerea sau să deschidă noi facilități, este important să știe cât de ușor sau de greu este să obțină utilități cheie. Această informație influențează planurile de creștere pe termen lung și bugetele.
Racordarea la utilități este una dintre principalele piedici puse în calea celor care vor să facă afaceri în România, în special în fața antreprenorilor care vor să ridice la noi unități de producție, adică fabrici. Nu o spunem noi, ci Banca Mondială, în ultimul raport Doing Business. Citește articolul
Acest departament este interesat de știri macroeconomice care pot influența deciziile pe termen lung ale companiei, cum ar fi extinderea pe noi piețe sau ajustarea planurilor de afaceri.
Economia Japoniei a intrat în recesiune pentru prima oară în ultimii patru ani şi jumătate, cu un declin anualizat al PIB de 3,4% în primul trimestru. Citește articolul