Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Echipa de vânzări trebuie să știe cum pot fi afectate angajamentele față de clienți din cauza unor situații neprevăzute și cum aceste certificate pot oferi o justificare legală pentru eventuale întârzieri sau modificări în livrări.
Arătam, într-un alt context, că firmele aflate în dificultate de a-și executa obligațiile pot obține o serie de certificate de la diverse instituții (statale sau non-statale), prin care să demonstreze dificultatea în care se află și, eventual, să poată demonstra dificultatea în ceea ce privește executarea unor obligații. E vorba de certificatele pentru situații de urgență și de avizele pentru forță majoră. Este important, în acest context, de arătat care sunt diferențele principale dintre cele două tipuri de documente, pentru a clarifica care ar ajuta mai mult, în funcție de situația concretă. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe cum să prezinte corect condițiile contractuale clienților, inclusiv dreptul de retragere, pentru a evita probleme legale și nemulțumiri, mai ales când oferă produse cu finanțare.
Consumatorul trebuie să fie informat clar și concis cu privire la termenul de retragere atunci când face un credit bancar. Aceste informații trebuie să se regăsească în contract, o simplă trimitere legislativă în acest sens fiind insuficientă, a decis recent Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Angajații din vânzări folosesc adesea mașini pentru a-și vizita clienții, iar acest articol îi informează despre valabilitatea permisului de conducere și cum se gestionează prelungirea acestuia în anumite condiții, asigurându-le continuitatea activității.
În cazul în care, anterior declarării stării de urgență în țara noastră, fusese aprobată prelungirea dovezilor înlocuitoare cu drept de circulație ale permisului de conducere, cei interesați nu mai sunt nevoiți să depună cereri de prelungire, potrivit unui anunț recent al Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR), acest lucru făcându-se din oficiu. Citește articolul
Procese de import și export mai rapide și mai eficiente pot însemna livrare mai rapidă a produselor către clienți și costuri de import mai mici, ceea ce poate face produsele mai competitive și poate ajuta vânzările.
Și în domeniul vamal sunt chestiuni care se pot face electronic ori cu interacțiuni cât mai puține cu autoritățile vamale. De pildă, o procedură nu foarte des folosită de firmele din România este cea de vămuire la domiciliu. Citește articolul
Previziunile de recesiune și starea generală a economiei influențează direct puterea de cumpărare a clienților și volumul de vânzări estimat, fiind esențiale pentru ajustarea strategiilor comerciale.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul de vânzări trebuie să știe ce se întâmplă când nu poate livra produse sau servicii conform contractelor, din cauza unor evenimente majore, pentru a gestiona corect relația cu clienții și a evita problemele legale sau financiare.
Forța majoră este un instrument foarte puternic, în sensul că scuză persoana care nu își mai poate executa obligațiile contractuale față de partenerul comercial. Din cauză că forța majoră, în esență, lasă partea care se aștepta să primească ceva fără acel lucru (obligația nemaifiind executată și acest lucru fiind justificat), este important pentru părțile vizate de acest mecanism să rețină că el are un caracter excepțional. Însă forța majoră nu este relevantă doar pentru relații comerciale contractuale, ci și în alte situații, după cum voi arăta mai jos. Citește articolul
Va trebui să își adapteze strategiile și țintele de vânzări, deoarece o criză economică afectează direct puterea de cumpărare a clienților și cererea de pe piață.
Şeful Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC), Roberto Azevedo, a declarat că scăderea economică şi pierderile de locuri de muncă provocate de pandemia de coronavirus vor fi mai grave decât recesiunea din 2008, transmite Reuters. Citește articolul
Scăderea activității economice și a veniturilor companiei, menționate în articol, influențează direct obiectivele de vânzări și necesită o ajustare a strategiilor comerciale.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
O criză economică națională și deficitul mare de comerț pot afecta câți bani au oamenii de cheltuit și cât de mult cumpără, informații utile pentru a ști cum să-ți vinzi produsele și să estimezi vânzările.
Să ne oprim puțin din număratul isteric al morților (pe dl. Prelipceanu dacă l-ai cresta la un deget, atunci când brechingniusește încă un mort, n-ar curge sânge). Și să privim și spre cealaltă parte a crizei Covid-19, criză care ar putea, cu duritatea ei nemaivăzută, să reseteze în mod pozitiv niște lucruri. Dacă știm să înțelegem această criză. Citește articolul
Echipele de vânzări au nevoie să știe dacă și cum se pot deplasa pentru întâlniri cu clienții sau pentru livrarea produselor, având în vedere că articolul discută excepțiile pentru deplasările în interes profesional.
Ca urmare a efectelor celei de-a treia ordonanțe militare, circulația persoanelor pe străzi este puternic restricționată și trebuie să se încadreze în una din excepțiile expres prevăzute de acest act normativ pentru a fi justificate. Problema care ar putea apărea aici e că unele din aceste excepții ar putea fi abuzate, pentru a justifica activități ce clar nu s-a dorit a fi permise. În acest context, voi discuta despre problema deplasărilor în scop de serviciu și cum poate fi abuzată această excepție. Citește articolul