avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1283 soluții astăzi
LIVE, ACUM (506 PARTICIPANȚI) Inspecția fiscală în era digitală: Cum vă pregătiți pentru un control ANAF bazat pe datele din e-Factura și SAF-T?
Accesează live evenimentul
Acasă Departament: Vânzări (Commercial - partea de "sales")

Departament: Vânzări (Commercial - partea de "sales")

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Rusia, Ucraina și Comisia Europeană au ajuns la un acord de principiu privind gazele naturale

Comportamentul consumatorilor, cum ar fi creșterea cererii și cozile pentru produse în anumite perioade, oferă informații valoroase pentru planificarea și strategiile de vânzări ale companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
20 Decembrie 2019 | 538 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Deținerea de etnobotanice pentru consum propriu, pedepsită penal în curând

Departamentul de vânzări și marketing trebuie să fie atent la modul în care sunt promovate produsele, pentru a nu face publicitate ilegală la substanțe cu efecte psihoactive, conform noilor pedepse prevăzute.

Simona Voiculescu în Justițiabil in România
Director Editorial, avocatnet.ro
19 Decembrie 2019 | 2864 | Timp de citire: 2 min.

După ce o decizie a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ) a lămurit că, de fapt, legea nu pedepsea deținerea de etnobotanice pentru consum propriu și că astfel de fapte nu aveau o bază legală pentru sancționarea penală, Parlamentul a adoptat în sfârșit un act normativ care să introducă această infracțiune în lege. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sancțiuni de mii de euro pentru trimiterea greșită a facturilor. O firmă, amendată recent pentru asta

Echipele de vânzări interacționează cu clienții și adună informațiile lor. Trimiterea de facturi greșite poate supăra clienții și afecta relația, deci datele exacte sunt esențiale pentru satisfacția acestora și pentru buna desfășurare a vânzărilor.

Alexandros Bakos în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
19 Decembrie 2019 | 6304 | Timp de citire: 1 min.

Cei care furnizează, lunar, servicii și trimit facturi pentru ele trebuie să se asigure că aceste facturi ajung la persoanele cărora le sunt destinate și nu la cineva nevizat de serviciul sau de abonamentul respectiv. Altcumva, se consideră că o astfel de practică este contrară Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) și persoana care a trimis factura, greșit, ar putea fi sancționată cu amenzi de mii de euro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Scăderea TVA la 16%: Specialiștii atrag atenția că măsura ar aduce pierderi, nu câștiguri

Modificările de TVA pot influența prețurile produselor și serviciilor, precum și puterea de cumpărare a clienților, aspecte importante pentru strategiile de vânzări și marketing.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Decembrie 2019 | 1 | 2293 | Timp de citire: 3 min.

Cota generală de TVA ar urma să fie scăzută de la 19% la 16%, începând cu prima zi a anului 2020, conform unui proiect de lege care-și așteaptă cel mai important vot al procedurii parlamentare de legiferare. Deși inițiatorii actului au intenții bune, specialiștii atrag atenția că măsura ar avea consecințe negative. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Un semn care se referă la canabis nu poate fi înregistrat ca marcă nicăieri în UE

Echipa de vânzări și marketing trebuie să știe ce tipuri de logo-uri sau denumiri de produse sunt interzise sau pot duce la confuzie pentru clienți, pentru a evita probleme la lansarea sau promovarea produselor și pentru a respecta regulile de publicitate.

Andreea Tutulan în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
18 Decembrie 2019 | 2703 | Timp de citire: 3 min.

Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis că un semn pentru produse alimentare care se referă la canabis nu poate fi înregistrat drept marcă în Uniunea Europeană (UE), pentru că acesta contravine ordinii publice, iar cumpărătorii ar putea considera că produsele și serviciile comercializate sub acest semn sunt similare cu cele pe care le-ar putea vinde un magazin de produse stupefiante. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Studiu de caz Folosirea semnăturii electronice la distanță îți reduce cu peste 60% costurile cu documentele

Articolul menționează utilizarea semnăturii electronice pentru contractele cu clienții, ceea ce poate accelera procesul de încheiere a vânzărilor și poate oferi mobilitate agenților de vânzări.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
18 Decembrie 2019 | 2571 | Timp de citire: 2 min.

Firmele care aleg să folosească semnătura electronică la distanță pot face economii bănești substanțiale, pentru simplul fapt că renunță la varianta tipărită a documentelor. Specialiștii estimează că cheltuielile legate de documentele clasice (resurse umane alocate, tipărire și uneori transmitere) pot fi reduse cu aproximativ 64% prin trecerea la semnătura electronică la distanță, care permite semnarea documentelor fără a fi necesară achiziționarea unui certificat calificat pe termen lung. Pe deasupra, există și posibilitatea arhivării electronice a documentelor astfel semnate, care contribuie, de asemenea, la scăderea costurilor asociate (dosare, cutii, depozitare etc.), ambele instrumente fiind cât se poate de sigure și având o acoperire legală deplină. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cazul taxei majorate de 80 de ori

Ce taxe locale sunt plafonate de Codul fiscal

Este important pentru a înțelege costurile legate de promovarea prin reclamă, publicitate sau organizarea de spectacole și evenimente, aspecte care impactează bugetul de marketing și vânzări.

Alexandros Bakos în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
17 Decembrie 2019 | 3147 | Timp de citire: 4 min.

Chiar dacă au un anumit grad de autonomie în stabilirea taxelor locale, autoritățile sunt ținute, uneori, de anumite plafoane stabilite de Codul fiscal. Acest lucru este important, întrucât consiliile locale pot avea tendința să adopte taxe exorbitante, așa cum a fost cazul recent cu autoritățile constănțene, care au mărit taxa pentru acordarea unui aviz de funcționare, de la 100 la 8.000 de lei (e adevărat că nu exista un plafon pentru această taxă specifică, însă practica aceasta arată că pot exista tendințe de stabilire, în mod arbitar, a taxelor și impozitelor locale, lucru care justifică stabilirea acelui plafon). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Undă verde de la deputații din comisia de Buget: TVA-ul o să scadă la 16% de la 1 ianuarie 2020

Modificarea TVA-ului poate schimba prețurile de vânzare ale produselor și serviciilor companiei, ceea ce este esențial pentru strategiile de preț, oferte și negocierea cu clienții.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Decembrie 2019 | 2 | 19605 | Timp de citire: 1 min.

Cota generală de taxă pe valoarea adăugată (TVA) o să scadă, începând cu prima zi a anului 2020, de la 19%, cât este acum, la 16%, conform unui proiect de act normativ care a trecut deja de Senat și care a primit azi raport de adoptare la comisia de Buget-Finanțe din Camera Deputaților. Asta înseamnă că sunt șanse mari ca o decizie finală să se ia înainte de finalul lunii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Taxă locală majorată de 80 de ori, desființată de instanță

Taxele locale, ca parte a costurilor de operare, influențează prețurile produselor sau serviciilor noastre și strategiile de vânzări, mai ales în anumite zone sau pentru anumite tipuri de activități.

Alexandros Bakos în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
16 Decembrie 2019 | 1 | 2154 | Timp de citire: 2 min.

Unii comercianți din Mamaia trebuiau, până recent, să plătească o taxă de 8.000 de lei, dacă voiau să obțină avizul anual de funcționare pentru vânzarea de băuturi și țigări, atât în magazine specializate (pentru primele), cât și în magazine nespecializate, unde produsele vândute erau predominant cele menționate anterior. Una din persoanele vizate a atacat în contencios administrativ reglementările care stabilesc această taxă și a obținut o hotărâre favorabilă. Astfel, taxa de 8.000 de lei a fost considerată ilegală.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Suportul de prezentare. Cum îl construiești și ce reguli importante trebuie să urmeze

Echipele de vânzări prezintă constant produsele și serviciile companiei clienților, iar o prezentare captivantă și persuasivă este crucială pentru a încheia contracte și a atinge obiectivele.

Inteligo.ro în Weekend
15 Decembrie 2019 | 950 | Timp de citire: 3 min.

În mintea multor oameni, singurul suport posibil pentru o prezentare e MS PowerPoint. Nu se poate concepe o prezentare fără slide-urile din powerpoint și fără scrisul mult sau puțin pe care îl conțin. Viața, totuși, nu-i făcută doar din prezentări PowerPoint. Oamenii nu gândesc în slide-uri și nici nu sunt neapărat impresionați de ele. De fapt, slide-urile PowerPoint se folosesc extrem de des pentru că vorbitorilor le e greu să construiască un alt setup pentru discursul lor. E mult mai simplu să tragi mereu cu coada ochiului la slide-urile de pe perete și să-ți aduci aminte ce urmează. Citește articolul