Cei de la vânzări emit facturi către clienți. Extinderea obligativității e-Factura la tranzacțiile cu persoane fizice (B2C) sau alte entități înseamnă că modul în care ei facturează se va schimba, necesitând înțelegerea noilor proceduri pentru a-și desfășura activitatea corect.
Implementarea sistemului e-Factura va intra într-o nouă etapă în 2025, extinzându-se și la tranzacțiile B2C, iar ulterior impunând facturarea electronică și entităților care până acum nu aveau această obligație. În plus, procesul de facturare este în continuare complicat de numeroase necunoscute și neclarități care nu și-au găsit încă răspunsuri sau clarificări oficiale. Alături de Mirela Păunescu, un specialist reputat și experimentat în analiza, aplicarea și interpretarea legislației fiscale din România, ne propunem să lămurim și să clarificăm punctual cele mai presante noutăți și problematicile actuale ce țin de standardul de facturare electronică. Citește articolul
Departamentul de Vânzări colectează și utilizează date personale ale clienților, fiind esențial să înțeleagă regulile de confidențialitate pentru a le respecta.
În era digitală de astăzi, protecția datelor personale a devenit o provocare complexă pentru companii. Andreea Lisievici, avocat cu o experiență vastă atât în firme de avocatură, cât și ca lider intern în materie de privacy pentru companii diverse, a decis să abordeze această problemă într-un mod practic și inovator. Cu o carieră care include roluri de top în protecția datelor la giganti precum Volvo Cars și Boeing, Lisievici a observat o lipsă de resurse practice pentru profesioniștii din domeniu. Răspunsul ei? PrivacyCraft, un proiect lansat în 2024, care include "The Privacy Manager Club" - un program complet de formare și suport pentru specialiștii în protecția datelor. Scopul său este simplu, dar ambițios: să transforme conformitatea în materie de privacy dintr-o simplă obligație legală într-o competență esențială și practică pentru profesioniștii din domeniu. Citește articolul
Acest departament este interesat de prețurile produselor și de competitivitatea pe piață. O schimbare a costurilor pentru furnizori (apicultori) poate influența disponibilitatea produselor și strategiile de preț pentru miere și alte derivate.
Un produs nou cu mult zahăr adăugat va fi inclus pe lista excepțiilor de la cota de TVA de 19%, conform unei legi aplicabile de anul viitor. Este vorba despre hrana pentru albine. Citește articolul
Departamentul de Vânzări ar putea fi interesat de aceste programe pentru că ele oferă sprijin financiar unor categorii de clienți (familii tinere, studenți), ceea ce le poate crește puterea de cumpărare pentru produsele sau serviciile oferite de companie.
Într-un comunicat de presă emis de Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse (MFTES), instituția anunță creșterea plafonului programului guvernamental FamilyStart cu 45 de milioane de lei. Obiectivul principal al acestor fonduri este de a sprijini familiile tinere în diverse aspecte ale vieții, de la dezvoltarea personală și profesională a tinerilor, până la facilitarea integrării lor pe piața muncii. Citește articolul
Articolul menționează direct scăderea cererii și a vânzărilor la export, informații vitale pentru echipele de vânzări, care trebuie să își adapteze strategiile și obiectivele pentru a răspunde condițiilor dificile din piață.
Indicele PMI® pentru industria prelucrătoare din România, prezentat de BCR, a scăzut în septembrie la 47,3 puncte, de la 48,4 în august, a treia lună consecutivă de scădere. Citește articolul
Echipa de vânzări, care adesea emite facturi către clienți, trebuie să înțeleagă ce informații sunt obligatorii pe aceste documente pentru a asigura conformitatea și pentru a evita probleme ulterioare pentru clienți, legate de deducerea TVA-ului. De asemenea, este important pentru a gestiona așteptările clienților privind primirea facturilor și termenele de plată.
În contextul utilizării generalizate a facturilor electronice, între persoanele impozabile stabilite în România, începând cu 1 iulie 2024, din ce în ce mai des apar întrebări sau dispute între cei doi parteneri comerciali în ceea ce privește informațiile care ar trebui (sau s-ar dori) trecute pe factură. Spre exemplu, sunt societăți care, din postura de clienți, refuză plata anumitor facturi în lipsa menționării unui cont IBAN pe aceasta sau a unui cod care să semnifice proiectul/centrul de cost de care aparține. Alte societăți refuză plata în lipsa primirii unui exemplar într-un format agreat (pdf, de pildă), pe o anumită adresă de e-mail sau pe o anumită platformă. În cele ce urmează trecem în revistă prevederile legale privind anumite elemente care nu trebuie să lipsească din facturi. Citește articolul
Decizia afectează modul în care companiile pot folosi datele pentru publicitatea personalizată. Acest departament trebuie să știe cum se schimbă regulile pentru a-și adapta strategiile de atragere a clienților și de vânzare.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a pronunțat pe 4 octombrie o hotărâre de referință în cauza Schrems împotriva Meta Platforms Ireland, aducând clarificări importante privind interpretarea Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR) în contextul rețelelor sociale și al publicității online personalizate. Decizia dată vineri reprezintă un pas important în direcția protejării drepturilor digitale ale cetățenilor europeni, întrucât stabilește un echilibru între interesele comerciale ale platformelor online și dreptul fundamental la protecția datelor personale. Rămâne de văzut cum vor implementa platformele sociale aceste noi limitări și ce impact vor avea asupra peisajului digital european în ansamblu. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre regulile noi de informare a clienților (cum ar fi cele legate de 'shrinkflation') pentru a se asigura că produsele sunt vândute conform legii și clienții sunt corect informați.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Echipa de vânzări, mai ales cea care vinde online produse care pot implica date sensibile (cum ar fi medicamentele), trebuie să știe cum să colecteze și să folosească datele clienților fără să încalce legea, pentru a evita problemele legale și acuzațiile de practici neloiale.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a pronunțat vineri o hotărâre importantă în cauza C-21/23, care aduce clarificări semnificative privind interpretarea și aplicarea GDPR în contextul comerțului online cu medicamente și al concurenței neloiale. Curtea a concluzionat că reglementările naționale care permit acțiuni legale din partea concurenților împotriva încălcărilor RGPD contribuie la protecția drepturilor consumatorilor și la prevenirea unor posibile abuzuri. Aceste măsuri nu doar că protejează informațiile personale ale clienților, dar și ajută la menținerea unui mediu de concurență echitabil în sectorul farmaceutic. Citește articolul
Departamentul de vânzări trebuie să înțeleagă cât de dispuși sunt clienții să cheltuiască bani, iar o rată mare de economisire și încredere scăzută a consumatorilor pot indica o scădere a achizițiilor.
Rata de economisire a gospodăriilor din zona euro a fost de 15,7% în trimestrul al doilea din 2024 (comparativ cu 15,2% în trimestrul întâi din 2024), pe fondul creșterii venitului disponibil brut cu 0,8%, într-un ritm mai rapid decât consumul (+0,2%), reiese din datele publicate vineri de Eurostat. Citește articolul