Este important pentru a înțelege cum trebuie emise facturile electronice către instituțiile publice și ce format trebuie să aibă acestea pentru ca plata să poată fi procesată, evitând întârzierile.
Inclusiv instituțiile și autoritățile publice au obligația de a folosi sistemul e-Factura atunci când emit facturi către contribuabili. Totuși, fiscaliștii atenționează că obligația se aplică doar în anumite situații, nu în absolut toate situațiile. Citește articolul
Departamentul de vânzări ar trebui să știe cum se pot încasa banii de la clienți și ce reguli se aplică. Scutirea de casa de marcat poate simplifica procesul de încasare pentru serviciile vândute.
Lunga listă a excepțiilor de la obligația de utilizare a caselor de marcat a fost extinsă de curând cu serviciile de încărcare a vehiculelor electrice, potrivit unei ordonanțe recente. Conform unei hărți online, în țara noastră sunt peste 800 de stații de încărcare pentru mașinile electrice (și nu numai), iar acestea asigură deja trasabilitatea tranzacțiilor. Citește articolul
Dacă firma vinde mașini, chiar și ocazional (cum ar fi mașini din flota proprie), acest departament trebuie să știe ce documente noi sunt necesare pentru a finaliza vânzarea corect și legal și fără probleme.
În cursul lunii noiembrie 2024, companiile și PFA-urile au patru mari chestiuni de urmărit. Două dintre ele au legătură cu domeniul fiscal-financiar, în timp ce altele două au legătură cu domeniul auto. Iată ce trebuie reținut: Citește articolul
Informațiile despre afișarea prețurilor, a bonurilor fiscale și a drepturilor consumatorilor sunt direct relevante pentru vânzări, deoarece influențează modul în care sunt interacționați clienții și transparența comercială.
Operarea unui spațiu comercial în România implică respectarea unei legislații complexe, inclusiv afișarea obligatorie a anumitor documente. Aceste documente servesc drept dovadă a conformității cu diverse reglementări legale și oferă transparență pentru consumatori. Citește articolul
Agenții de vânzări petrec mult timp la volan și trebuie să fie conștienți de noile reguli de siguranță rutieră și de riscul de a fi amendați pentru condus agresiv, mai ales pentru a evita suspendarea permisului, care le-ar afecta direct capacitatea de a-și îndeplini munca.
De câteva zile, Codul rutier permite polițiștilor să sancționeze șoferii în baza înregistrărilor camerelor de bord sau celor de supraveghere. În cazul înregistrărilor audio-video făcute de un participant la trafic, polițiștii pot sancționa doar comportamentul agresiv în trafic, cu condiția ca manevrele agresive să fi fost înregistrate în mod întâmplător, legislația stabilind clar ce înseamnă acest lucru. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să înțeleagă regulile clare privind retururile, garanțiile și ce înseamnă ca un produs să fie „conform”, pentru a putea informa corect clienții și a gestiona așteptările lor.
Consumatorii au dreptul de a înlocui produsele neconforme în termen de 30 de zile de la livrare, indiferent dacă le cumpără din magazine fizice sau online. În plus, au posibilitatea de a solicita repararea acestora. Totuși, este esențial să fie bine informați despre criteriile de conformitate ale produselor, pentru a-și putea exercita corect aceste drepturi. Citește articolul
Departamentul de vânzări trebuie să fie informat despre posibilele schimbări în modul de acceptare a plăților (numerar/card) și despre procedurile fiscale legate de vânzarea bunurilor, pentru a-și adapta operațiunile.
Astă-vară, un proiect de ordonanță simplă cu o reformă a regulilor de procedură fiscală a fost publicat în dezbatere de Ministerul Finanțelor, însă de atunci nu s-a mai întâmplat nimic cu acesta. Specialiștii spun că documentul a rămas în așteptare, cel puțin momentan, iar din planul fiscal al Guvernului pentru perioada 2025-2031 aflăm că reforma va fi definitivată abia în cursul anului viitor. Citește articolul
Echipele de vânzări, care petrec mult timp pe drumuri, trebuie să știe aceste reguli pentru a evita amenzi sau suspendarea permisului, situații care le-ar putea afecta capacitatea de a-și desfășura activitatea și de a ajunge la clienți.
Codul rutier a fost modificat acum câteva zile, astfel încât cei ce surprind comportamente agresive în trafic să poată transmite polițiștilor înregistrările audio-video deținute, în baza cărora șoferii agresivi pot fi sancționați. Sesizările privind comportamentul agresiv în trafic se pot face prin HUB-ul de servicii al Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe ce promisiuni (garanții) poate face clienților despre produsele vândute și să înțeleagă drepturile acestora după cumpărare, pentru a oferi informații corecte.
Înainte de achiziționarea unui produs, este esențial să cunoaștem tipurile de garanții disponibile și cum poți beneficia de acestea. În România, garanția de conformitate, reglementată prin lege, oferă consumatorilor protecție timp de doi ani de la achiziție. În plus, există și două tipuri de garanții opționale care pot extinde această protecție. Citește articolul
Deși nu e direct, modificările legate de facturare electronică (e-Factura) și monitorizarea tranzacțiilor (e-Transport), în special cele intracomunitare, pot influența modul în care se fac vânzările și colectarea TVA-ului.
Planul fiscal al Guvernului pentru perioada 2025-2031 prevede inclusiv o reformă a administrării impozitelor și taxelor. Iar majoritatea măsurilor gândite în acest sens au o legătură directă cu digitalizarea relației dintre contribuabili și Fisc, însă vorbim și de chestiuni ce țin de modificarea regulilor procedural-fiscale. Citește articolul