Acest departament este direct afectat de regulile noi privind vânzarea produselor, prețurile și condițiile de listare la raft, mai ales în relația cu retailerii, pentru a asigura vânzări corecte și eficiente.
Un nou proiect de lege, înregistrat recent la Senat de un grup de 50 de senatori reprezentând întreg spectrul politic, propune modificări esențiale ale legislației privind concurența și practicile comerciale. Obiectivul principal declarat al proiectului legislativ este echilibrarea relațiilor dintre marii retaileri și producătorii locali, asigurându-se, totodată, protejarea consumatorului prin facilitarea accesului la produse de calitate. Citește articolul
Echipa de vânzări emite facturi către clienți și este afectată direct de corectitudinea și rapiditatea cu care acestea sunt acceptate și plătite. Problemele cu e-factura pot duce la întârzieri de plată sau dispute cu clienții.
Deși obligația generalizată de a folosi sistemul e-Factura, în relația B2B, se aplică de la 1 iulie 2024, putem spune că cei vizați se află în continuare într-o perioadă de acomodare cu noua cerință impusă de autorități. În acest context, specialiștii de la EY România sfătuiesc contribuabilii să facă des verificări și reconcilieri. Citește articolul
Ajută la înțelegerea tendințelor pieței și a potențialei scăderi a cererii, informații cruciale pentru ajustarea strategiilor de vânzări și a prețurilor.
În primul semestru din 2024 au fost înregistrate 3.684 de noi insolvențe, o creștere de 8,3% comparativ cu primul semestru din 2023, reiese dintr-un studiu de profil realizat de Coface. Citește articolul
Echipa de vânzări are nevoie să știe cum să prezinte produsele cu noua etichetă, cum aceasta va influența deciziile de cumpărare ale clienților și ce mesaje de marketing pot fi folosite.
Executivul intenționează să restabilească cadrul legal pentru implementarea etichetei nutriționale Nutri-Score în România. Un proiect de hotărâre de Guvern pus în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Economiei propune ca operatorii economici care comercializează produse alimentare să poată utiliza așa-numita etichetă Nutri-Score, prin care să asigure o informare completă și corectă a consumatorilor cu privire la valorile nutriționale ale alimentelor. Citește articolul
Acest departament ar putea fi interesat de discuțiile despre TVA la servicii, mai ales dacă vând servicii către clienți din alte țări, pentru a înțelege cum pot fi afectate prețurile sau facturarea. De asemenea, legile noi pot influența piața.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Pentru că înțelegerea contextului economic general, a inflației și a puterii de cumpărare a clienților este crucială pentru a ajusta strategiile de vânzări și prognozele.
Economia globală se confruntă cu riscuri comparabile cu presiunile care au dus la „naționalismul economic” și colapsul comerțului global în anii 1920 și, în cele din urmă, la Marea Depresiune, a avertizat președintele Băncii Centrale Europene (BCE), Christine Lagarde, potrivit Financial Times. Citește articolul
Programele de fidelizare sunt instrumente cheie de vânzări, iar acest departament trebuie să înțeleagă cum să colecteze și să utilizeze datele clienților în mod legal, pentru a construi încredere și a evita riscuri care ar afecta relația cu aceștia.
O plângere recentă, împotriva unui lanț de supermarketuri din Grecia, privind nerespectarea GDPR în cadrul programului său de fidelizare, aduce în prim-plan importanța conformității cu reglementările privind protecția datelor. Pentru retailerii din România, acest caz servește ca un memento al necesității de a implementa și gestiona cu atenție programele de fidelizare. În acest articol, vom explora unele idei importante despre modul cum pot supermarketurile să se asigure că programele lor respectă cerințele GDPR, evitând astfel potențiale sancțiuni și construind încrederea clienților. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe exact ce informații obligatorii trebuie să ofere clienților (inclusiv microîntreprinderilor și organizațiilor non-profit) înainte de a semna un contract pentru servicii (telefonie, internet, TV), pentru a încheia vânzări corect și legal, evitând probleme ulterioare.
Înainte de a semna un contract de telefonie, internet sau TV, furnizorii de astfel de servicii sunt obligați să ofere clienților o fișă de sinteză. Acest document, standardizat la nivel european, trebuie să prezinte într-un mod simplu și clar toate detaliile contractului (prețuri, servicii, durata contractului etc.). Citește articolul
Acest departament trebuie să știe ce produse pot fi vândute sau exportate conform noilor reguli, mai ales că unele produse (cafea, cacao, lemn etc.) care provin din zone defrișate sunt interzise de la comercializare.
Companiile trebuie să se pregătească, în această perioadă, de aplicarea unui regulament european, supranumit EUDR, care va avea un impact semnificativ asupra comerțului cu anumite produse. Actul normativ interzice comercializarea de produse provenite din zone defrișate și exportul acestora către alte piețe, motiv pentru care specialiștii de la Deloitte România ne-au explicat la ce ar trebui să se aștepte companiile. Citește articolul
Echipa de vânzări este direct implicată în modul în care produsele sunt afișate și prezentate clienților în magazine, inclusiv cum sunt etichetate modificările de cantitate.
Ordinul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) privind obligația operatorilor economici de a informa consumatorii cu privire la modificarea cantităților de produs, în condițiile menținerii aceluiași preț, publicat săptămâna trecută, ridică multe semne de întrebare legate atât de sfera de aplicare, cât și de modalitatea de aplicare, inclusiv a sancțiunilor. Citește articolul