Echipa de vânzări trebuie să știe ce promisiuni (garanții) poate face clienților despre produsele vândute și să înțeleagă drepturile acestora după cumpărare, pentru a oferi informații corecte.
Înainte de achiziționarea unui produs, este esențial să cunoaștem tipurile de garanții disponibile și cum poți beneficia de acestea. În România, garanția de conformitate, reglementată prin lege, oferă consumatorilor protecție timp de doi ani de la achiziție. În plus, există și două tipuri de garanții opționale care pot extinde această protecție. Citește articolul
Deși nu e direct, modificările legate de facturare electronică (e-Factura) și monitorizarea tranzacțiilor (e-Transport), în special cele intracomunitare, pot influența modul în care se fac vânzările și colectarea TVA-ului.
Planul fiscal al Guvernului pentru perioada 2025-2031 prevede inclusiv o reformă a administrării impozitelor și taxelor. Iar majoritatea măsurilor gândite în acest sens au o legătură directă cu digitalizarea relației dintre contribuabili și Fisc, însă vorbim și de chestiuni ce țin de modificarea regulilor procedural-fiscale. Citește articolul
Modificările la TVA și accize pot influența prețurile produselor sau serviciilor firmei, ceea ce necesită ajustări în strategiile de vânzare și oferte.
Guvernul pregătește, în colaborare cu Banca Mondială, o serie de modificări fiscale pentru principalele impozite și taxe datorate de contribuabili, conform unui document publicat recent de Ministerul Finanțelor. Majoritatea măsurilor urmează să fie dezbătute și stabilite până la finele lunii martie 2025, dar nu toate se vor aplica din 2025. Citește articolul
Oferă informații esențiale despre restricțiile de preț și de cantitate impuse de autorități, care afectează direct strategia de vânzări și modul în care sunt comercializate produsele.
În septembrie 2024, Curtea de Justiție a Uniunii Europene („CJUE”) s-a pronunțat în cauza C-557/23 („Cauza SPAR”) cu privire la compatibilitatea măsurii maghiare de reglementare a prețurilor unor produse agricole de bază și vânzarea unor cantități prestabilite a acestora cu dreptul Uniunii Europene. Concluziile CJUE ar trebui să fie de interes imediat pentru autoritățile române, în special în lumina informațiilor din spațiul public privind posibila plafonare a adaosului comercial pentru toate produsele procesate în România. Citește articolul
Are nevoie să știe dacă potențialii sau actualii clienți se află pe lista neagră, pentru a evita riscuri în relațiile comerciale și a se asigura că tranzacțiile sunt sigure și în conformitate cu regulile.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Ajută departamentul de vânzări să înțeleagă cum noile reguli de facturare electronică pot influența procesul de vânzare către clienții persoane fizice și ce informații pot sau nu să ceară, cum ar fi CNP-ul.
De la 1 ianuarie 2025, companiile vor trebui să transmită în e-Factura inclusiv facturile emise în relația business to consumer (B2C). În acest sens, cel puțin o parte a mediului de afaceri a înțeles că va fi necesară colectatea CNP-urilor persoanelor fizice. Din acest motiv, autoritățile vor veni cu o clarificare legislativă pentru a stabili că vorbim de o chestiune opțională, spun specialiștii. Totodată, există discuții și despre o amânare a obligației, dar e greu de spus dacă vom vedea așa ceva. Citește articolul
Acest departament folosește datele clienților pentru a le trimite oferte și promoții, așa că trebuie să știe exact cum să obțină acordul clienților și să nu le trimită mesaje nedorite, pentru a evita amenzile.
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a amendat o platformă de vânzare online a biletelor la spectacole pentru încălcarea Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Compania a șters contul unui client după ce acesta s-a dezabonat de la newsletter și a folosit datele personale pentru marketing, fără consimțământul clientului. Citește articolul
Întrucât accizele influențează costul produselor precum berea, carburanții sau produsele din tutun, departamentul de vânzări are nevoie de aceste informații pentru a stabili prețurile de vânzare, a anticipa schimbările pe piață și a pregăti strategiile comerciale.
Anumite măsuri legate de domeniul accizelor au fost publicate recent în Monitorul Oficial. Acestea au legătură, printre altele, cu producătorii de bere și antrepozitarii autorizați. Citește articolul
Oferă informații despre brandurile cele mai apreciate de consumatori și companii, ajutând la înțelegerea pieței și la dezvoltarea strategiilor de vânzări și marketing.
Superbrands România, program derulat de către agenția BDR Associates, anunță încheierea primei faze a ediției curente. Au fost identificate brandurile comerciale și de business eligibile pentru statutul de Superbrand, prin reputația și cultura lor de branding, impecabile. Procesul de evaluare a fost asigurat cu sprijinul membrilor Consiliului Superbrands, format din 30 de reputați specialiști și lideri în business din diferite companii, împreună cu Ipsos, partenerul oficial al Superbrands în România. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe exact ce informații noi trebuie oferite clienților, în special celor vulnerabili, și cum să comunice clar despre serviciile bancare de bază și costurile lor.
Un ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care vizează îmbunătățirea accesului consumatorilor vulnerabili la serviciile bancare esențiale a fost oficializat în septembrie, documentul intrând în vigoare începând cu 25 octombrie. Măsura impune instituțiilor de credit furnizarea de informații clare, accesibile și pe înțelesul oricărui client care nu are o pregatire financiară minimală. Acestea includ drepturile și obligațiile consumatorilor, detalii despre conturile de plăți și soluționarea litigiilor. Persoanele cu deficiențe de vedere trebuie să aibă, la rândul lor, acces la aceste informații. Citește articolul