Echipa de Vânzări trebuie să știe exact ce tipuri de produse din tutun încălzit mai pot fi comercializate (ex: fără arome) și cum trebuie să arate ambalajele, pentru a nu oferi clienților produse care nu respectă noile reglementări.
Din 23 octombrie 2023, produsele din tutun încălzit vor trebui să respecte regulile existente acum pentru țigarete și tutunul de rulat, respectiv să nu se mai poată vinde produse din tutun încălzit cu arome, iar pe ambalajul acestora să apară mesajul de informare “fumul de tutun conține peste 70 de substanțe care cauzează cancer” și avertismentele de sănătate combinate (avertismente + imagini). Măsurile sunt cuprinse într-o ordonanță publicată joi în Monitorul Oficial, prin care se transpun în legislația națională o serie de prevederi conținute de o directivă europeană apărută în 2022. Citește articolul
Schimbările de TVA pot influența prețurile produselor și serviciilor, fiind esențiale pentru planificarea ofertelor și strategiilor de vânzare către clienți.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul de vânzări este responsabil cu stabilirea prețurilor de vânzare și trebuie să cunoască limitele impuse de ordonanță, dar și să fie conștient de riscurile legate de încălcarea regulilor de concurență în procesul de stabilire a prețurilor.
Începând cu data de 30 iulie, firmele implicate în producerea, procesarea și vânzarea produselor alimentare ale căror adaosuri comerciale sunt limitate prin OUG 67/2023 vor fi nevoite să se supună rigorilor acestui act normativ. În caz contrar, ele pot primi amenzi de până la două milioane de lei. Totuși, conformarea trebuie făcută cu atenție, companiile riscând, de-a lungul acestui proces, să "alunece" sub incidența legislației de concurență, care interzice comunicarea de date comerciale între companii și obligă la stabilirea prețurilor strict pe baza cererii și ofertei. Pentru încălcările din domeniul concurenței, amenzile pot ajunge până la 2,5 milioane de lei sau 10% din cifra de afaceri. Citește articolul
Cunoașterea inflației ajută la stabilirea prețurilor produselor și serviciilor, la înțelegerea puterii de cumpărare a clienților și la ajustarea strategiilor de vânzare.
Eurostat a dat publicității marți raportul ”Cifrele esențiale ale UE”. Citește articolul
Analiza despre cum europenii cheltuie mai puțin este crucială pentru a înțelege comportamentul clienților și pentru a adapta strategiile de vânzări și marketing ale companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Inflația afectează puterea de cumpărare a clienților și strategiile de preț, iar controalele ANPC arată importanța respectării standardelor de vânzare pentru a evita sancțiuni.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Personalul de vânzări trebuie să știe exact cum funcționează garanția de 50 de bani, cum să o adauge la prețul produsului și cum să informeze corect clienții despre posibilitatea de a recupera banii.
Pentru ca sistemul de garanție-returnare (SGR) pentru ambalaje primare nereutilizabile să se poată aplica din noiembrie, așa cum este stabilit, autoritățile pun la punct, în această perioadă, o serie de detalii. Astfel, printr-un ordin apărut luni, Ministerul Mediului a stabilit simbolul care indică apartenența unui produs la SGR și care va apărea pe ambalajul sau eticheta acestuia. Citește articolul
Membrii echipei călătoresc frecvent cu mașina, iar respectarea noilor reguli îi ajută să evite amenzi și să își continue activitatea fără întreruperi.
De la jumătatea lunii iunie, șoferii trebuie să folosească luminile de întâlnire sau luminile pentru circulația diurnă pe toate drumurile publice, nu doar pe autostrăzi, drumuri expres sau europene, așa cum stabilea Codul rutier anterior. Pentru că acum obligația se aplică pe toate categoriile de drumuri publice, faza scurtă sau luminile de zi trebuie folosite inclusiv în localități. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă limitele de preț impuse de noua lege pentru produsele esențiale, pentru a stabili corect prețurile de vânzare și a nu încălca reglementările.
Decizia Executivului de a plafona adaosul comercial pentru o serie de alimente ”de bază” va intra în vigoare începând cu data de 30 iulie. Ordonanța emisă în acest sens aduce, însă, o serie de neclarități atât în ceea ce privește textul normei, cât și în ceea ce privește aplicabilitatea sa. Astfel, birocrația va crește, pentru că firmele vizate vor fi nevoite să întocmescă mult mai multe documente contabile prin care să justifice modul în care și-au stabilit prețurile. Mai mult, unii distribuitori vor putea ajunge în situația în care nu vor putea adăuga niciun fel de adaos comercial. În plus, nici modul în care trebuie întocmite declarațiile în baza cărora firmele vor dovedi conformarea la noile prevederi nu este foarte clar. Citește articolul
Acest departament este interesat de noile reguli de etichetare, pentru că influențează modul în care produsele sunt promovate și vândute, mai ales cele prezentate ca fiind 'autohtone'.
Etichetarea produselor alimentare se va face după o serie de reguli stricte, astfel încât consumatorii să poată identifica ușor originea ingredientelor ce intră în componența produsului, respectiv dacă ele provin exclusiv sau parţial din România sau dacă doar prelucrarea a avut loc în țara noastră, iar ingredientele sunt importate. Aceste reguli sunt cuprinse într-un proiect de lege aflat în dezbaterea senatorilor. Citește articolul