Aceste reguli pot afecta descrierea serviciilor de livrare și modul în care sunt promovate și vândute către clienți.
ANCOM propune un proiect de decizie pentru adaptarea regimului de autorizare generală a serviciilor poștale la schimbările aduse de comerțul online. Instituția își propune să includă o parte dintre activitățile prestate de platformele de "food delivery" și "ridesharing" în sfera serviciilor poștale, impunând obligații de notificare și autorizare pentru furnizori, atunci când aceștia livrează și alte tipuri de bunuri decât cele specifice domeniului lor principal de activitate. În plus, coletele peste 31,5 kg vor ieși din sfera de reglementare a serviciilor poștale intrând în cea a transportului de marfă. Furnizorii existenți au obligația ca până la 30 aprilie 2024 să transmită ANCOM informațiile generale actualizate referitoare la activitățile poștale pe care le desfășoară., procedura urmând să fie digitalizată complet. Citește articolul
Acest departament poate identifica noi oportunități de vânzare pentru produse și servicii legate de vehiculele electrice și pe hidrogen, pe măsură ce infrastructura de încărcare devine mai răspândită, ceea ce poate crește interesul consumatorilor.
Consiliul Uniunii Europene a adoptat Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi (RICA), care se va aplica direct în toate statele membre, deci inclusiv în România. Printre altele, regulamentul impune ca, până în 2025, pe drumurile principale să fie amplasate stații de încărcare pentru autoturismele electrice la fiecare 60 km, iar până în 2030, pentru camioane. De asemenea, tot până în 2030, mașinile pe hidrogen ar trebui să aibă astfel de stații de încărcare la fiecare 200 de kilometri. Citește articolul
Departamentul de vânzări și marketing trebuie să știe că nu mai pot fi instalate reclame pe clădirile cu risc seismic, pentru a-și ajusta strategiile de publicitate și promovare.
Printr-o lege publicată vineri în Monitorul Oficial a fost instituită interdicția de a mai amplasa mijloace publicitare pe clădirile cu risc seismic, dar și posibilitatea asociațiilor de proprietari de a obține credite garantate de stat în vederea reabilitării seismice a clădirilor. Citește articolul
Departamentul de vânzări are nevoie să știe cum se vor emite facturile către clienți, pentru a evita întârzieri sau probleme care ar putea afecta relația cu aceștia și procesul de vânzare.
În data de 27 iulie 2023, Consiliul Uniunii Europene a autorizat România să introducă facturarea electronică obligatorie pentru toate tipurile de tranzacţii B2B efectuate între societăţile stabilite în România. La aproape doi ani de la solicitarea acestei derogări din partea Consiliului UE, România intră în linie dreaptă din perspectiva autorizărilor necesare, astfel că va putea să adopte e-factura generalizată începând cu data de 1 ianuarie 2024. Citește articolul
Plafonarea adaosurilor comerciale afectează direct prețurile la care produsele pot fi vândute. Departamentul de vânzări are nevoie de aceste informații pentru a stabili strategiile de preț, a negocia cu clienții și a se asigura că respectă legea.
Începând cu 30 iulie, OUG 67/2023 impune plafonarea adaosurilor comerciale pentru unele produse alimentare de bază. Adaosul producătorilor nu poate depăși 20%, iar distribuitorii pot avea maximum 5%, cumulat. Calculul adaosului și respectarea regulilor sunt complicate, iar distribuitorii riscă amenzi uriașe, dar și încălcarea legii concurenței. Citește articolul
Echipa de vânzări stabilește și afișează prețurile produselor. Noile reguli influențează direct modul în care ei prezintă ofertele și cardurile de fidelitate clienților, atât în magazin, cât și online. Ei trebuie să știe cum să facă asta corect, conform legii.
Pentru a le furniza clienților informații clare și ușor de înțeles și pentru a nu-i induce în eroare, comercianții, inclusiv cei online, trebuie să afișeze toate prețurile produselor, adică cel întreg și cel redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate, la aceeași dimensiune, potrivit unui ordin al Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) care se aplică din 26 iulie 2023. Practic, comercianții care au programe de fidelizare nu mai au voie să afișeze prețul redus mai mare decât cel întreg. În același timp, nu mai pot fi cerute cardurile de fidelitate în lipsa unui beneficiu concret la o vânzare de produse. Citește articolul
Analizează cum evenimentele geopolitice pot afecta vânzările și relațiile comerciale și se asigură că serviciile sunt oferite într-un mod corect care protejează reputația companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Modificările de TVA pot influența direct prețurile produselor sau serviciilor, afectând strategiile de vânzare și atractivitatea ofertei pentru clienți.
Modificarea sistemului de taxe, un subiect care recent a luat amploare în spațiul public, este inevitabilă pe fondul unei tot mai probabile depășiri a țintei de deficit bugetar pentru acest an, situație care ar putea duce la pierderea unor fonduri europene și la creșterea costului de împrumut pentru stat. Reducerea surselor de finanțare ar avea impact imediat în creșterea economică. Însă situația actuală are rădăcini adânci într-o perioadă lungă în care schimbările de taxe și impozite s-au făcut ad hoc, fără analize, fără studii de impact și, practic, au subțiat baza de impozitare, afectând echitatea fiscală. Citește articolul
Este esențial pentru acest departament să înțeleagă noile reguli de afișare a prețurilor în magazine și farmaciile, precum și impactul limitării adaosurilor comerciale asupra prețului final al produselor vândute.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Departamentul de vânzări folosește adesea persoane care promovează produse pe rețelele sociale (influenceri), așa că trebuie să înțeleagă cum sunt impozitate aceste colaborări pentru a planifica mai bine bugetele de marketing și a încheia contracte corecte.
Ne propunem astăzi să expunem o serie de aspecte privind veniturile obținute de persoanele fizice din postări realizate pe diferite rețele de socializare. În condițiile în care autoritățile fiscale derulează controale inclusiv la persoanele care obțin asemenea venituri, este important de știut ce obligații legale există în această situație. Citește articolul