Acest departament trebuie să înțeleagă cum modificările de TVA, cum ar fi cotele reduse pentru anumite produse sau servicii (ex: panouri solare, HoReCa), influențează prețurile finale și ofertele către clienți.
Ne apropiem cu pași repezi de mijlocul anului 2023 și deja putem spune că s-au strâns o multitudine de informații noi pe tema TVA-ului. Avem mai multe schimbări legislative oficiale și acestea nu vor fi singurele de care am putea auzi până la finalul anului. În același timp, specialiștii ne-au informat despre tot felul de chestiuni de avut în vedere la controalele fiscale, iar autoritățile au adus în discuție câteva dintre planurile de digitalizare ce vizează, într-un fel sau altul, domeniul TVA-ului. Iată imaginea de ansamblu pe care ne-am format-o după evenimentele lunilor recente. Citește articolul
Modificarea TVA-ului influențează direct prețul final al produselor pentru clienți, ceea ce poate afecta strategia de vânzări și campaniile promoționale.
Modificarea Codului fiscal este propusă din nou, printr-un proiect legislativ aflat de puțină vreme în dezbaterea senatorilor, astfel încât lista produselor pentru care se aplică o cotă redusă a taxei pe valoarea adăugată (TVA) să se extindă. Mai exact, pentru băuturile pe bază de plante, de pildă, cele pe bază de soia, să se aplice, de anul viitor, o cotă de TVA de 9%. Măsura ar veni în sprijinul celor ce au diverse alergii sau intoleranțe alimentare. Citește articolul
Departamentul de vânzări, mai ales cel care se ocupă de comerțul online, este interesat de simplificarea procedurilor și de clarificarea taxelor și TVA-ului pentru clienți, ceea ce poate îmbunătăți experiența de cumpărare și stimula vânzările internaționale.
Confruntată cu schimbarea paradigmei și, prin urmare, cu provocări din ce în ce mai mari în ceea ce privește procedurile vamale la nivel european – un sistem depășit de realitățile economice, cooperarea deficitară între autoritățile vamale și alte autorități competente, lipsa unor sisteme informatice interoperabile care să evite duplicarea informațiilor similare privind produsele aparținând aceluiași lanț de aprovizionare, comerțul electronic care a schimbat natura tradițională a comerțului, faptul că infrastructura informatică vamală este descentralizată, ceea ce face ca supravegherea, analizele și controalele vamale să fie fragmentate, aplicarea în mod neunitar la nivelul fiecărui stat a practicilor vamale – Uniunea Europeană a demarat un amplu proces de modificare a legislației în domeniu, publicând, la 17 mai 2023, o propunere de regulament de instituire a Autorității vamale a Uniunii Europene și a Codului vamal al Uniunii Europene.
Citește articolulScăderea producției și a comenzilor, mai ales pentru export, indică o cerere mai mică pe piață, ceea ce ajută departamentul să își ajusteze țintele de vânzări și strategiile comerciale.
Producţia industrială a României a scăzut cu 4,6%, atât ca serie brută, cât şi care serie ajustată, în primele patru luni ale acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022, arată datele publicate, miercuri, de Institutul Naţional de Statistică (INS). Citește articolul
Detaliile despre puterea economică a Bucureștiului (PIB, investiții, salarii mai mari) și potențialul de creștere oferă informații valoroase pentru a identifica piețe cheie și a-și adapta strategiile de vânzări.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Echipele de vânzări care lucrează cu clienți străini ar trebui să aibă o înțelegere de bază a modului în care anumite aranjamente pot crea obligații fiscale pentru companie sau pentru clienți. Acest lucru îi ajută să colaboreze mai bine cu departamentele fiscal și juridic atunci când negociază oferte internaționale.
Deși ideea de bază este că sediul fix și sediul permanent permit impozitarea într-un stat din UE a tranzacțiilor derulate prin acestea, cele două concepte sunt destul de diferite, conform specialiștilor. Citește articolul
Deschiderea unui nou aeroport și a Transalpinei creează noi oportunități comerciale și de turism. Echipele de vânzări pot identifica noi piețe sau clienți în urma acestor dezvoltări de infrastructură.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul de vânzări este interesat să știe despre ce mici greșeli legate de comerț, turism sau protecția clienților, pot fi corectate printr-un avertisment, fără amenzi, la prima abatere, pentru a-și îmbunătăți practicile.
Sunt situații în care firmele controlate pot scăpa de amenzi, dacă se află la prima abatere, iar faptele contravenționale sunt din sfera comerțului, sănătății și securității în muncă (SSM), turismului sau protecției consumatorilor. Vorbim, mai exact, de un mecanism aplicabil de câțiva ani - Legea prevenirii. Cu toate că îl avem din 2018, mecanismul nu pare să țină pasul cu noutățile legislative. Citește articolul
Articolul lămurește cum activitățile de vânzare în alte țări (prin birouri sau echipe) pot duce la obligații fiscale suplimentare pentru companie, ajutând la evaluarea riscurilor comerciale în expansiunea internațională.
În anumite condiții, inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pot considera că activitatea unei firme din România, în cadrul unei colaborări cu o firmă străină, generează un sediu permanent aici, spun specialiștii. Asta înseamnă că ANAF poate impune plata de impozit pe profit în România. Citește articolul
Persoanele din vânzări trebuie să știe exact care sunt drepturile clienților privind anularea pachetelor de călătorie și rambursarea banilor, pentru a comunica corect cu aceștia și a gestiona așteptările, evitând promisiuni nerealiste și, implicit, reclamații sau probleme legale.
Dreptul călătorului la rambursarea completă, atunci când a încetat un contract privind pachetul de servicii de călătorie în cazul unor circumstanţe inevitabile şi extraordinare care se produc la locul de destinaţie sau în vecinătatea imediată a acestuia, nu înseamnă că acesta poate să primească altceva în locul banilor - de pildă, vouchere pe care să le folosească ulterior. Astfel că o reglementare națională care, în contextul pandemiei de COVID-19, a scutit temporar organizatorii de obligația lor de rambursare integrală în caz de reziliere nu a fost compatibilă cu dreptul Uniunii Europene (UE), potrivit Curții de Justiție. Citește articolul