avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 197 soluții astăzi
Forum Activitate zaganescu

Activitate zaganescu

Buna ziua,

La nivelul unui Consiliu Local proiectele de hotarare sunt insotite de rapoarte de specialitate si expuneri de motive, in principal, si in secundar si de alte documente.
Expunerea de motive este a initiatorului proiectului si rapoartele de specialitate sunt elaborate de catre compartimentele din subordine ( semnate de conducatorii acestora).
Eu sunt la inceputul carierei intr-o mica institutie subordonata unui consiliu local de nivel orasenesc. Vreau sa stiu daca pentru semnarea ca intocmitor a adreselor de inaintare a draftului proiectelor de hotarare/expuneri de motive/rapoarte pot fi raspunzator pentru corectitudinea lor. Practic se inainteaza prima forma a proiectului care este analizat si verificat pe baza documentelor ce-l insotesc de 3-4 directii de specialitate din cadrul primariei.

Va multumesc.
Buna ziua,

Prin OMFP nr. 45/2015 dupa contul sintetic de gradul I: 102 („Fondul bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al statului” se introduc următoarele conturi sintetice de gradul II și III:
10201 („Fondul bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al statului”;
1020101 („Fondul bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al statului”);
1020102 („Fondul bunurilor care alcătuiesc proprietatea privată a instituției publice”).

Problema este ce bunuri trecem in contul 1020101 si ce bunuri trecem in contul 1020102 ? OMFP nu vine cu nicio lamurire in acest sens. Daca in activitatea voastra v-ati confruntat cu aceasta problema sunteti amabaili sa-mi spuneti cum ati procedat, conform caror criterii.
Multumesc.
Răspuns la discuția Concurs functionari
Dupa parerea mea ar trebui sa fie admis. Avand diploma de licenta in mod evident are si diploma de bacalaureat, pe care a si prezentat-o in copie dupa cum sustineti (copia legalizata nu mai este necesara).
Răspuns la discuția raspuns la cerere/solicitare
Daca solicitarea vizeaza informatii de interes public termenul de raspuns este de 10 zile (daca informatiile solicitate sunt complexe termenul de raspuns este de 30 de zile) - Legea 544/2001. Daca e vorba de o petitie termenul de raspuns este de 30 de zile.
Se intampla un control al Curtii de Conturi de anul trecut efectuat la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si la cele doua banci comerciale care deruleaza acest instrument de economisire-creditare.
Curtea de Conturi a ridicat un cartonas rosu cu privire la Banca pentru Locuinte, acum este un proces la Curtea de Apel Bucuresti intre MDRAP si Curtea de Conturi pe marginea acelui raport de control.
Curtea de Conturi reclama faptul ca BPL este prezentat de banci drept un depozit super avantajos si nu drept un sistem de creditare cu sprijin de la stat pentru achizitia unei locuinte.
Răspuns la discuția Hotarari de Guvern
Sa inteleg ca dupa ce s-a trecut prin HCL in domeniul public al statului, tot prin HCL l-au trecut in domeniul privat al statului? In aceasta situatie da era necesara o HG.
In acest art. 9 alin. 2 din Legea nr. 213/1998 "Trecerea unui bun din domeniul public al unei unităţi administrativ-teritoriale în domeniul public al statului se face, la cererea Guvernului, prin hotărâre a consiliului judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliului local."
Mai departe la art. 10 alin. 2 "Trecerea din domeniul public în domeniul privat se face, după caz, prin hotărâre a Guvernului, a consiliului judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliului local, dacă prin Constituţie sau prin lege nu se dispune altfel."
Eu nu inteleg de ce va temeti de cercetare disciplinara cat timp urmeaza sa plecati de la acest angajator? Din textul de lege de mai sus reiese ca CIM incereaza prin notificare, fara preaviz. Altfel spus cui sa-i mai faca o cercetare disciplinara cata vreme nu mai sunteti angajat acolo.
Orice consilier are un singur vot. Secretarul Consiliului Local asigura numararea voturilor si consemnarea acestora in procesul verbal al sedintei. Secretarul contrasemneaza procesul verbal al sedintei semnat de presedintele de sedinta dupa ce este aprobat prin votul majoritatii in urmatoarea sedinta. Consilierii pot face obiectiuni si solicita completari cu privire la continutul procesului verbal.
Consiliul local are si un Regulament al sau. Este interesat de citit ce prevede acest regulament cu privire la procedura de vot.
Situatia descrisa de dvs. suna cam asa: sunt 15 consilieri prezenti dar la numaratoare au iesit 16 voturi in cazul respectivul proiect de hotarare :D
Acum analizand la rece nu stiu daca votul respectivului (negativ sau abtinere) influenteaza rezultatul final: daca era nevoie de 15 voturi sa treaca proiectul si al 15-lea consilier a votat impotriva sau abtinere ele tot 14 voturi "pentru" raman si proiectul pica.
Sa nu uitam ca un alt control de legalitate il exercita Prefectul care poate ataca la instanta de contencios administrativ respectiva hotarare.
Răspuns la discuția portul barbii la militari.
Ce am gasit eu pe net : "Pe 15 august 2010, a intrat în vigoare ordinul nr. S.M.G.87 pentru aplicarea unor măsuri privind întărirea ordinii şi disciplinei militare, semnat de amiralul Gheorghe Marin, şeful Statului Major General.
Acesta cuprinde regulile referitoare la portul uniformei, îngrijirea feţei, a coafurii, frizurii şi a portului articolelor de podoabă.
Potrivit documentului care a fost adus la cunoştinţa personalului armatei, militarii bărbaţi, pe timpul executării serviciului sau atunci când poartă uniforma militară, trebuie să aibă o frizură decentă, cu parul tuns scurt în regiunea cefei si a tâmplelor. Portul bărbii este interzis iar portul mustăţii este facultativ. "

Acum banuiesc ca va dati seama ca Ordinele Sefului SMG nu le gasim in Monitorul Oficial :D
Tot pe net gasisem ca printr-un ordin al sefului SMG din anul 2000 era permisa barba.
Răspuns la discuția Acuzare de calomnie pe Facebook ?
Codul Penal - Art. 226 Violarea vieţii private
(1) Atingerea adusă vieţii private, fără drept, prin fotografierea, captarea sau înregistrarea de imagini, ascultarea cu mijloace tehnice sau înregistrarea audio a unei persoane aflate într-o locuinţă sau încăpere ori dependinţă ţinând de aceasta, sau a unei convorbiri private, se pedepseşte cu închisoare de la o lună la 6 luni sau cu amendă.
(2) Divulgarea, difuzarea, prezentarea sau transmiterea, fără drept, a sunetelor, convorbirilor ori a imaginilor prevăzute în alin. (1), către o altă persoană sau către public, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.
(3) Acţiunea penală se pune în mişcare la plângerea prealabilă a persoanei vătămate.
(4) Nu constituie infracţiune fapta săvârşită:
a) de către cel care a participat la întâlnirea cu persoana vătămată în cadrul căreia au fost surprinse sunetele, convorbirile sau imaginile, dacă justifică un interes legitim;
b) dacă persoana vătămată a acţionat explicit cu intenţia de a fi văzută ori auzită de făptuitor;
c) dacă făptuitorul surprinde săvârşirea unei infracţiuni sau contribuie la dovedirea săvârşirii unei infracţiuni;
d) dacă surprinde fapte de interes public, care au semnificaţie pentru viaţa comunităţii şi a căror divulgare prezintă avantaje publice mai mari decât prejudiciul produs persoanei vătămate.
(5) Plasarea, fără drept, de mijloace tehnice de înregistrare audio sau video, în scopul săvârşirii faptelor prevăzute la alin. (1) şi (2), se pedepseşte cu închisoare de la 1 la 5 ani.