Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a adoptat în data de 25 iunie 2025 un nou Cod de reglementare a conținutului audiovizual care interzice, printre altele, publicitatea efectuată de farmacii la promoțiile aferente suplimentelor alimentare: „Art. 154 – (1) Este interzisă (…) promovarea farmaciilor prin asocierea acestora cu promoții la medicamente, tratamente medicale, produse homeopate, dispozitive medicale și suplimente alimentare”. CNA pare să acționeze contrar scopului protejării publicului, liberei concurențe și recomandărilor Consiliului Concurenței, deși a furnizat acestuia informații în cadrul studiului privind piețele medicamentelor OTC (over-the-counter - medicamente fără prescripție medicală) și suplimentelor alimentare și chiar a fost supusă în trecut unei investigații a autorității de concurență. Citește articolul
Interdicția totală a publicității pentru farmacii și punctele de vânzare farmaceutice din Polonia a fost declarată contrară dreptului european de către Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Curtea a stabilit că reglementarea poloneză, care permite doar informații despre program și amplasare, încalcă Directiva privind comerțul electronic și principiile libertății de stabilire și de prestare a serviciilor. Deși protecția sănătății publice este un obiectiv legitim, interdicția generală este disproporționată. Citește articolul
O decizie a Colegiului Medicilor Stomatologi (CMS) de aprobare a unui Ghid de bune practici pentru publicitatea medicilor stomatologi a fost recent oficializată. Documentul stabilește reguli stricte pentru promovarea serviciilor din această specializare medicală, interzicând comparațiile superlative, ofertele comerciale agresive sau referințele la rate de succes nerealiste. În plus, sunt interzise și garanțiile medicale explicite, reiterând ideea că obligația medicului este una de diligență, nu de garantare a unui rezultat. Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit recent că mențiunile de sănătate legate de ingrediente botanice, cum sunt plantele sau extractele din plante, nu pot fi utilizate în promovarea suplimentelor alimentare dacă nu au fost autorizate oficial la nivelul Uniunii Europene (UE). Chiar dacă procesul de evaluare științifică este suspendat de ani de zile, acest lucru nu permite operatorilor economici să folosească liber astfel de afirmații. Citește articolul
Printr-un ordin apărut miercuri, Ministerul Sănătății (MS) a adus mai multe modificări regulilor privind publicitatea la medicamentele de uz uman, una dintre schimbări vizând eliminarea restricției existente de promovare a medicamentelor pe rețelele de socializare sau prin aplicații mobile. Citește articolul
Senatul a adoptat luni, cu 100 de voturi pentru și 7 împotrivă, proiectul de lege referitor la interzicerea reclamelor explicite la medicamente la radio și televizor, precum și interzicerea în totalitate a reclamelor pentru medicamentele care se eliberează pe bază de rețetă. Citește articolul