Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
O recentă modificare la Codul fiscal stabilește, în cazul suspendării din funcție (nu a contractului de muncă), că angajatorul plătește pentru cel suspendat din funcție contribuție la sănătate (CASS) la nivelul salariului minim brut. Citește articolul
În cea mai recentă ședință de Guvern au fost adoptate scutiri de la plata unor contribuții pentru angajați din sectorul alimentar sau de curierat care au lucrat în toată perioada stării de urgență și s-au expus unor riscuri crescute de sănătate - dar scutirile nu vizează salariile. Citește articolul
Angajatorii care primesc bani de la stat pentru indemnizațiile de șomaj tehnic ale salariaților proprii trebuie să declare taxele aferente prin formularul 112. În acest sens, declarația va fi modificată înainte de primul termen de raportare a taxelor pentru șomajul tehnic (cel din luna mai), conform unui comunicat recent al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Soluția pe care o pregătește MFP pentru modificarea declarației 112 va consta într-o declarare separată a taxelor pentru șomaj tehnic. Citește articolul
Taxele salariale reduse pentru anumite categorii de salariați sunt suspendate cât timp România se află în stare de urgență, dacă acele persoane primesc din banii statului indemnizație de șomaj tehnic sau indemnizație de stat acasă cu copiii, conform unei noi ordonanțe de urgență. Regula se aplică inclusiv în cazul persoanelor fizice autorizate și altor profesioniști, care primesc indemnizații de la stat. Citește articolul
Statul va subvenționa indemnizațiile de șomaj tehnic pentru companiile afectate de epidemia de coronavirus, însă, în acest context, apare întrebarea ce taxe trebuie plătite pentru aceste sume și din banii cui? Răspunsul vine chiar de la Guvern: autoritățile vor vira angajatorilor indemnizațiile brute, iar aceștia vor plăti salariaților indemnizațiile nete și apoi vor returna statului taxele aferente. Aseară a apărut și o completare: chiar dacă nu se plătește contribuția de muncă, salariații sunt asigurați automat pentru concedii medicale. Citește articolul
În contextul unor schimbări temporare în unele raporturi de muncă, dată fiind răspândirea coronavirusului în România, este firesc ca angajații trimiși (să lucreze de) acasă, celor cărora li s-au redus normele de muncă ș.a.m.d. să se întrebe dacă sunt afectați cumva în privința contribuțiilor virate de la fondurile de pensii și la sănătate. Într-o singură situație există un dezavantaj pentru salariat, potrivit unui specialist. Citește articolul
Eliminarea plății majorate a contribuțiilor de pensii (CAS) și sănătate (CASS) pentru salariații part time a fost stabilită la finele anului trecut și a intrat în vigoare începând cu veniturile aferente lunii ianuarie a acestui an. Practic, asta înseamnă că ultima plată majorată a acestor contribuții s-a făcut în ianuarie, iar de luna asta se revine la plata proporțională cu veniturile. Citește articolul
Dosarul electronic de sănătate e o facilitate ce stă la îndemâna fiecărui asigurat din sistemul de sănătate, conform legislației în vigoare. E modul cel mai simplu pentru un pacient și pentru medicii săi de a vedea laolaltă informațiile medicale care-l privesc pe cel dintâi, alături de documente medicale și alte lucruri de acest fel. Ca să ai acces la acest dosar, trebuie mai întâi să ți-l creezi, cu un mic ajutor de la un medic, nu neapărat cel de familie. Citește articolul
Plățile în baza declarației unice au fost făcute, la timp și integral, însă de ce apar debite la impozite/contribuții? Distribuția greșită a sumelor plătite și alocarea mai multor bani într-un cont față de necesarul datorat poate duce la constatarea unor debite, care, pe deasupra, pot acumula și penalități. Cererile de compensare ar putea fi o soluție, spun contabilii. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) le recomandă însă contribuabilior să meargă la organul fiscal pentru a lămuri problema. Citește articolul
Anul trecut, inspectorii fiscali au luat în vizor companiile care au achiziționat tichete cadou, pentru a vedea ce tratament fiscal au aplicat acestora. Verificările au venit (și vor continua) în contextul în care autoritățile știu că există reguli neclare în Codul fiscal și în normele sale de aplicare, țintite fiind firmele care au dat tichete cadou salariaților partenerilor de afaceri. Citește articolul