avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 769 soluții astăzi
Acasă Subiect: start up
Subiect: start up
ACCES PREMIUM

IMM-urile și start-up-urile care pot ajuta la combaterea efectelor coronavirusului pot cere finanțare până miercuri

avocatnet.ro în Finanțări
16 Martie 2020 | 0 | 2116 | Timp de citire: 1 min.

Companiile care au capacitatea tehnologică și inovativă de a ajuta la combaterea efectelor coronavirusului pot cere finanțare europeană, însă înscrierile se pot face numai până miercuri. Banii vor fi acordați printr-o procedură accelerată întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri) și start-up-urilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Pentru afaceri la început de drum

Care sunt principalele registre obligatorii pentru o companie

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Decembrie 2019 | 0 | 5131 | Timp de citire: 3 min.

Firmele nou-înființate ar trebui să știe că sunt obligate prin legislație să întocmească și să țină anumite registre. De la contabilitate și resurse umane până la accidente de muncă și controale ale autorităților, prezentăm azi principalele registre obligatorii pentru companii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Pentru afaceri la început de drum

Organizarea afacerii: Ce tip de entitate alegi, în funcție de activitate, impozitare, limitări de angajare și răspundere

Simona Voiculescu în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Noiembrie 2019 | 0 | 4055 | Timp de citire: 5 min.

Orice afacere, oricât de mică, trebuie să se desfășoare cu o organizare juridică stabilită de lege. Alegerea ei depinde de foarte mulți factori: în primul rând, de activitatea/ activitățile pe care le presupune afacerea, apoi, de necesitatea unor angajați sau parteneri de business, de regimul de taxare impus de stat și de răspunderea implicată. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Pentru afaceri la început de drum

Regulamentul intern al firmei: De ce trebuie să-l faci după ce-ți începi activitatea și ce conține

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Noiembrie 2019 | 0 | 2542 | Timp de citire: 3 min.

Regulamentul intern este un document pe care angajatorii sunt obligați să-l întocmească la scurt timp după ce-și încep activitatea. Acesta conține, în mare, informații despre drepturile și obligațiile firmei și ale salariaților, abaterile ce pot fi sancționate disciplinar sau procedura de evaluare pentru concediere. Însă există și modificări legislative recente care implică adăugiri la structura de bază a regulamentului intern. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Start-up Nation: Noul Guvern va păstra programul de finanțare pentru firme?

Alexandru Boiciuc în Finanțări
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Noiembrie 2019 | 0 | 12684 | Timp de citire: 1 min.

Vechiul Guvern anunțase luna trecută că a treia ediție a programului de finanțare Start-up Nation era pregătită, de principiu, pentru finalul anului 2019. Apoi a venit demiterea Guvernului Dăncilă și instalarea Guvernului Orban și lucrurile păreau a fi în impas. Totuși, conform programului de guvernare al noului Executiv, Start-up Nation va fi păstrat, însă acesta urmează să fie modificat, ceea ce ar putea întârzia demararea ediției cu numărul trei. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Incubatoare și acceleratoare de afaceri

UPDATE Dacă ajuți alți antreprenori să-și crească afacerile, vei funcționa după reguli noi pregătite în Parlament

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Octombrie 2019 | 0 | 1687 | Timp de citire: 3 min.

Printr-un proiect avizat favorabil recent de senatori, se dorește înlocuirea Legii incubatoarelor și acceleratoarelor de afaceri, deoarece autoritățile spun că actualele reguli sunt insuficiente pentru a asigura dezvoltarea firmelor nou-înființate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Externalizarea activităților interne și creșterea eficienței companiei

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
10 Septembrie 2019 | 0 | 6091 | Timp de citire: 2 min.

Serviciile de contabilitate și activitățile IT sunt două dintre cele mai externalizate servicii din cadrul societăților mici și mijlocii din România, antreprenorii urmărind nu doar o reducere a costurilor operaționale, ci și o eficientizare mai mare a activităților desfășurate. Numărul redus de personal, gradul mare de specializare solicitat, dar și desele schimbări legislative sunt principalele motive pentru care societățile aleg externalizarea unor servicii interne. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum ar trebui făcut managementul financiar al companiilor aflate în faza de start-up

PKF Finconta în Știri & Revista presei
18 Iulie 2019 | 0 | 1448 | Timp de citire: 3 min.

Mediul antreprenorial din România, chiar dacă încă fragil, este plasat de noua generație într-o lumină favorabilă. Cu toate acestea nu este ușor să conduci o companie nici în România, nici în altă parte din lume. Problemelor de dezvoltare li se adaugă cele adminstrative cu puternic accent financiar. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce să urmărești într-un term sheet când "ridici" finanțare pentru startup-ul tău

Razvan Creanga în Editorial
Antreprenor. Co-founder & CEO, hackajob
5 Februarie 2019 | 0 | 3290 | Timp de citire: 3 min.

În viața oricărui antreprenor care aspiră să creeze un unicorn într-un timp relativ scurt, va există și momentul în care va trebui să ridice o rundă de finanțare de la un investitor instituțional. Acest proces presupune o serie de pași printre care se va află și un “term sheet”. În acest articol, doresc să evidențiez câteva dintre clauzele principale pe care o să le regăsești, ca antreprenor, în acest document. Bineînțeles, este important să ai un nivel de înțelegere ridicat al termenilor din documente, însă e absolut esențial să lucrezi cu un avocat care are experiență în asistarea și consultanță oferite antreprenorilor care au "ridicat" fonduri de la investitori instituționali. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Curs antreprenoriat: Învață în două zile de pregătire intensivă să-ți construiești un business durabil, profitabil și de succes

avocatnet.ro în Start-up
4 Octombrie 2017 | 0 | 13417 | Timp de citire: 3 min.

Marius Ghenea, cu experiență de 25 de ani în activitate antreprenorială și investiții în business-uri reale, timp în care a dezvoltat peste 30 de companii din sectoare diverse de activitate, este lectorul unui curs de antreprenoriat, care se va desfășura în 29 – 30 ianuarie 2018. Cele 2 zile de program intensiv se adresează în egală măsură celor care vor să învețe cum să își dezvolte afacerea în mod eficient și durabil, dar și celor care doresc să își înființeze un business de succes. Cursul de antreprenoriat se diferențiază prin combinarea aspectelor teoretice de business cu exemple și provocări concrete. Citește articolul