avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 561 soluții astăzi
Acasă Subiect: beneficii salariati
Subiect: beneficii salariati
ACCES PREMIUM

Stock option plan: Angajatorul ar trebui să informeze salariații despre ce obligații fiscale au, pentru ca aceștia să nu aibă probleme cu ANAF

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Aprilie 2024 | 0 | 852 | Timp de citire: 4 min.

Unele companii preferă să recompenseze salariații prin planuri de tip stock option plan. Însă din cauză că nu cunosc întotdeauna obligațiile fiscale pe care le au din postura de investitori, angajații pot avea probleme în relația cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Din acest motiv, specialiștii recomandă angajatorilor care implementează planurile respective să-i și îndrume, din punct de vedere fiscal, pe salariați. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Cardurile de tichete de masă și pentru celelalte bilete de valoare vor putea fi emise, în curând, exclusiv în format virtual

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Aprilie 2024 | 0 | 7459 | Timp de citire: 2 min.

Joi a fost oficializată o lege care va permite părților să decidă asupra modalității de acordare a cardului pentru bilete de valoare exclusiv în format virtual, fără să se mai acorde și cardul în format fizic. Desigur, orice salariat va putea cere ulterior și emiterea cardului fizic, dacă se răzgândește. Se modifică, astfel, cadrul legislativ al biletelor de valoare - modificare ce era necesară, spuneau inițiatorii, întrucât în legislația secundară nu se specificase decât posibilitatea emiterii cardurilor fizice, deși dezideratul de acum câțiva ani a fost pentru o digitalizare completă a biletelor de valoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Beneficii și facilități pe care le poți oferi angajaților pentru a îmbunătăți echilibrul dintre viața personală și cea profesională

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Februarie 2024 | 0 | 1870 | Timp de citire: 5 min.

Flexibilitatea în muncă poate contribui la echilibrarea cerințelor vieții personale și profesionale ale angajaților, oferindu-le opțiuni precum programul individualizat, cel puțin un regim hibrid de muncă, nu doar de la birou și orare mai flexibile de lucru. Zilele de concediu suplimentare sunt un beneficiu care poate contribui la un echilibru mai bun între viața privată și cea profesională. La fel și reducerea timpului de muncă săptămânal. În plus, beneficiile de sănătate și wellness pot contribui la îmbunătățirea stării fizice și psihice a angajaților, legea oferind câteva facilitățile fiscale ce pot reduce costurile pentru respectivele beneficii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Trei facilități fiscale pe care angajatorii le pot aplica în 2024 pentru fidelizarea salariaților și pentru optimizarea costurilor

EY Romania în Contabil și fiscal
29 Decembrie 2023 | 0 | 13663 | Timp de citire: 5 min.

Facilitățile fiscale joacă un rol vital în stimularea creșterii economice, încurajând investițiile și asigurând ocuparea, poate chiar reorientarea forței de muncă. În prezent, date fiind fluctuațiile de personal din anumite industrii, facilitățile pot ajuta și la fidelizarea angajaților și reținerea lor pe termen lung în cadrul companiilor. În actualul context economic, cu un preconizat an 2024 mai greu (a se vedea modificările fiscale recente, plus un trend european și global în care se refac trasee geoeconomice), este indicat ca managementul companiilor să treacă la nivelul următor de analiză și să aplice facilitățile fiscale disponibile în Codul Fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Plafonul lunar de 33% pentru beneficiile netaxabile generează probleme în cazul celor care au și un plafon anual. Modificările propuse de CCF sunt respinse de MF

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
29 Noiembrie 2023 | 0 | 11155 | Timp de citire: 3 min.

Anumite beneficii acordate de angajator salariaților săi au, din ianuarie 2023, un tratament fiscal preferențial numai dacă, în total, nu depășesc un plafon lunar de 33% din salariul de bază, așa cum s-a stabilit prin OG 16/2022. Problema este că anumite beneficii au și un plafon individual anual, care interferează într-un mod nefericit pentru companii cu plafonul lunar de 33%, atenționează Camera Consultanților Fiscali (CCF). În acest context, CCF a propus modificarea regulilor plafonului de 33%, însă, într-un răspuns recent, Ministerul Finanțelor (MF) a refuzat sugestiile, susținând că acestea ar duce la apariția altor neajunsuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2024, scutirea de taxe salariale pentru decontarea serviciilor turistice NU se aplică dacă se acordă și vouchere de vacanță

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Noiembrie 2023 | 0 | 4700 | Timp de citire: 1 min.

Scutirea de taxe salariale pentru decontarea serviciilor turistice nu se va aplica, începând din ianuarie 2024, în situațiile în care angajații beneficiază și de vouchere de vacanță, conform unei legi recent oficializate. Practic, ideea este ca salariații să beneficieze de tratament fiscal preferențial numai pentru unul dintre cele două beneficii, nu pentru ambele. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Valoarea tichetelor culturale, majorată oficial din octombrie 2023

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
6 Octombrie 2023 | 0 | 2472 | Timp de citire: 1 min.

Un ordin publicat joi în Monitorul Oficial stabilește majorarea tichetelor culturale pentru salariați la 210 lei/ lună, respectiv la 420 de lei/ eveniment, începând din octombrie 2023. Această schimbare este valabilă pentru semestrul II din 2023 și primele două luni ale semestrului I din 2024. Tichetele culturale acoperă costurile pentru evenimente culturale și achiziționarea de cărți sau reviste culturale, conform Legii 165/2018. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să știi despre acordarea tichetelor de creșă

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Octombrie 2023 | 0 | 1441 | Timp de citire: 5 min.

În contextul în care avem pe piață, după ceva timp, și emitenți de astfel de tichete (pe suport electronic, desigur), precum și în contextul indexării lor recente, putem discuta azi despre acordarea efectivă a acestor tipuri de bilete de valoare, în termeni legați de avantajele acordării lor, ce salariați pot beneficia de ele și de cum anume se face acordarea lor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Obligații noi pentru angajatori, în următorii ani, în contextul directivei privind transparența salarială

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Mai 2023 | 2 | 29233 | Timp de citire: 4 min.

Directiva europeană privind transparența salarială abia ce-a fost „tipărită” și chiar dacă va mai dura ceva până să fie transpusă la nivel intern, atunci când vom ști exact cum înțelege legiuitorul nostru să aplice cutare sau cutare obligație, directiva ar trebui să reprezinte un subiect de discuție pentru companiile cu peste 50-100 de angajați încă de pe acum. La întrebarea „ce va trebui să fac în plus față de ce fac acum?”, răspunsul e relativ simplu: angajatorii vor trebui să-și asume nu doar acel nivel de transparență impus de directivă, ci și angajamentul de a schimba, în anumite cazuri, politica de remunerare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Proiectul cu scutirea de taxe pentru angajatorii care plătesc abonamente mixte (medicale și sportive) pentru salariați va fi respins de deputați

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Mai 2023 | 0 | 6018 | Timp de citire: 2 min.

Până la urmă, deputații urmează să respingă proiectul ce prevede că atunci când suportă (în anumite limite) pentru salariații proprii abonamente mixte, cu servicii medicale și sportive, angajatorii ar urma să fie scutiți de plata taxelor salariale aferente. Propunerea de respingere vine în contextul în care o măsură asemănătoare a ieșit din Parlament și se aplică deja de la începutul anului curent. Citește articolul