avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 312 soluții astăzi
Acasă Subiect: contabilitate firme
Subiect: contabilitate firme
ACCES PREMIUM

Arhivare: Reglementările contabile vor fi modificate pentru implementarea perioadei unice de cinci ani, inclusiv pentru statele de salarii

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Martie 2023 | 0 | 2483 | Timp de citire: 2 min.

La începutul anului curent s-a stabilit că registrele de contabilitate obligatorii și documentele justificative, inclusiv statele de salarii, trebuie arhivate numai cinci ani, fără excepții. În aceste condiții, Ministerul Finanțelor (MF) va modifica, printr-un proiect de ordin inițiat luni, reglementările contabile pentru a implementa această perioadă unică de arhivare a actelor contabile. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Proiect controversat

Intrarea pe piață a firmelor de contabilitate va fi mai ușoară, iar CECCAR va fi reorganizat și supravegheat de ASPAAS

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Aprilie 2022 | 2 | 17326 | Timp de citire: 4 min.

Mai multe modificări substanțiale la legislația activității contabile au fost propuse recent pentru adoptare la Camera Deputaților, acestea fiind contestate public de către reprezentanții Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR). Printre altele, o să dispară condiția ca firmele de contabilitate să fie deținute majoritar de către profesioniști contabili, CECCAR va fi reorganizat din temelii și patrimoniul său va fi împărțit între filialele proprii, iar Ministerul Finanțelor va supraveghea activitatea CECCAR prin Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar (ASPAAS). Citește articolul

ACCES PREMIUM

SAF-T. Ai contabilitatea externalizată? Cum recomandă specialiștii să gestionezi declarația 406

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Decembrie 2021 | 0 | 5135 | Timp de citire: 5 min.

Companiile care și-au externalizat contabilitatea trebuie să caute cea mai bună variantă pentru a se achita de obligația de transmitere a fișierului standard de control fiscal (SAF-T), spun specialiștii. Asta înseamnă să identifice la cine sunt informațiile necesare completării declarației 406 și să stabilească, de comun acord cu furnizorul de servicii contabile, o procedură adecvată de lucru. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Mai nou, amenzile din Legea contabilității pot fi aplicate și de inspectorii ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Noiembrie 2021 | 1 | 4170 | Timp de citire: 2 min.

Inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pot să aplice și ei, mai nou, amenzile prevăzute actualmente de Legea contabilității, conform unui ordin publicat aseară în Monitorul Oficial. Documentul vine pentru a pune în aplicare o modificare operată la lege în primele luni din 2021. Până acum, amenzile respective puteau fi aplicate numai de personalul din cadrul Ministerului Finanțelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Chitanța fiscală – unul dintre documentele contabile vitale în activitatea firmei

CIEL Romania în Contabil și fiscal
13 August 2021 | 0 | 1542 | Timp de citire: 3 min.

Activitatea unei firme este, desigur, concentrată pe organizarea activității într-un așa fel încât să conducă la minimizarea cheltuielilor și la maximizarea veniturilor și, implicit, a profitului. Practic, acesta este scopul ultim al oricărei afaceri și telul pentru care mulți oameni decid să intre în antreprenoriat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cât timp se păstrează în arhivă cele mai folosite documente financiar-contabile

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
29 Iulie 2021 | 0 | 11664 | Timp de citire: 3 min.

Cele mai folosite documente financiar-contabile sunt, potrivit unui ghid al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), factura, fișa mijlocului fix, avizul de însoțire a mărfii, chitanța, lista de inventariere și dispoziția de plată sau de încasare către casierie. Dintre acestea, doar chitanțele, listele de inventar și dispozițiile de plată sau încasare fac parte din categoria documentelor care se păstrează în arhivă timp de 5 ani. Celelalte, potrivit legii contabilității, se păstrează timp de 10 ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE De-acum, Fiscul cere firmelor date despre persoanele care le conduc contabilitatea

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
10 Mai 2017 | 0 | 43635 | Timp de citire: 2 min.

Întrucât la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) nu există informații cu privire la existența contractelor de prestări servicii de contabilitate, instituția a modificat, începând de astăzi, formularul 010, astfel încât documentul să cuprindă și o rubrică dedicată în acest sens. În plus, datele privind organizarea și conducerea contabilității contribuabililor, inclusiv datele de identificare, sunt solicitate de-acum și în cazul formularului 098, folosit de firmele care cer înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată (TVA). Citește articolul