Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 743 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Recalificările fiscale - riscuri pentru companii și limitele rezonabilității în deciziile ANAF referitoare la reîncadrarea unor cheltuieli. Lectori: EY România. Marți, 19 Octombrie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: contabilitate firme
Subiect: contabilitate firme
ACCES PREMIUM

Amenzile din Legea contabilității vor putea fi aplicate curând și de inspectorii ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Septembrie 2021 | 0 | 785 | Timp de citire: 2 min.

Inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) vor putea să aplice și ei, în curând, amenzile prevăzute actualmente de Legea contabilității, conform unui proiect de ordin publicat aseară în dezbatere. Documentul vine pentru a pune în aplicare o modificare operată la lege în primele luni din 2021. În prezent, amenzile respective pot fi aplicate numai de personalul din cadrul Ministerului Finanțelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Chitanța fiscală – unul dintre documentele contabile vitale în activitatea firmei

CIEL Romania în Contabil și fiscal
13 August 2021 | 0 | 625 | Timp de citire: 3 min.

Activitatea unei firme este, desigur, concentrată pe organizarea activității într-un așa fel încât să conducă la minimizarea cheltuielilor și la maximizarea veniturilor și, implicit, a profitului. Practic, acesta este scopul ultim al oricărei afaceri și telul pentru care mulți oameni decid să intre în antreprenoriat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cât timp se păstrează în arhivă cele mai folosite documente financiar-contabile

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
29 Iulie 2021 | 0 | 6782 | Timp de citire: 3 min.

Cele mai folosite documente financiar-contabile sunt, potrivit unui ghid al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), factura, fișa mijlocului fix, avizul de însoțire a mărfii, chitanța, lista de inventariere și dispoziția de plată sau de încasare către casierie. Dintre acestea, doar chitanțele, listele de inventar și dispozițiile de plată sau încasare fac parte din categoria documentelor care se păstrează în arhivă timp de 5 ani. Celelalte, potrivit legii contabilității, se păstrează timp de 10 ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE De-acum, Fiscul cere firmelor date despre persoanele care le conduc contabilitatea

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
10 Mai 2017 | 0 | 43093 | Timp de citire: 2 min.

Întrucât la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) nu există informații cu privire la existența contractelor de prestări servicii de contabilitate, instituția a modificat, începând de astăzi, formularul 010, astfel încât documentul să cuprindă și o rubrică dedicată în acest sens. În plus, datele privind organizarea și conducerea contabilității contribuabililor, inclusiv datele de identificare, sunt solicitate de-acum și în cazul formularului 098, folosit de firmele care cer înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată (TVA). Citește articolul