Comercianții profită de neatenția consumatorilor și de entuziasmul creat de reducerile anunțate de Black Friday. Anul acesta, mai mult ca anii precedenți, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că a amendat mai multe magazine mari care ofereau reduceri înșelătoare cumpărătorilor din online și nu numai. În acest context, ANPC a înființat o „divizie” specială de control, care se concentrează pe reducerile de Black Friday, dar și o adresă specială de e-mail la care consumatorii pot trimite reclamații și orice dovezi consideră necesare pentru a arăta neregulile constatate. Citește articolul
Reducerile de Black Friday seamănă destul de mult, dacă ne uităm în urmă câțiva ani: sunt comercianți care, deși atenționați an de an că procedează nu doar neconcurențial, dar și contrar normelor stabilite pentru protecția consumatorilor, continuă să prezinte reduceri care sunt înșelătoare pe platformele de achiziții online sau la raft. Recenta amendă aplicată de Protecția Consumatorului unui mare comerciant din România ne demonstrează un lucru: că e datoria noastră, de fapt, în calitate de consumatori, să fim atenți să nu fim înșelați de vânzător. Citește articolul
De mai mulți ani, în luna noiembrie are loc Black Friday, eveniment ce implică reduceri mari de prețuri la mai toți comercianții importanți din țara noastră și din străinătate. Ținând cont de faptul că nu mai durează mult și se dă startul celor mai mari reduceri de preț din an, prezentăm azi cele mai importante 14 întrebări și răspunsuri legate de cumpărăturile făcute de Black Friday. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), inspectoratele teritoriale de muncă și alte autorități ale statului pot verifica activitatea comercianților, în perioada promoțiilor de Black Friday, pentru a vedea dacă firmele respectă legislația. De la verificarea respectării obligațiilor față de consumator la supravegherea felului cum sunt respectate obligațiile de muncă, iată ce trebuie să știe firmele. Citește articolul
Persoanele care au făcut cumpărături de Black Friday ar putea să fi primit produse neconforme, produse stricate sau doar să fie nemulțumite de acestea. În acest caz, ei au mai multe opțiuni la dispoziție, pentru remedierea problemei sau pentru returnarea banilor. În primul rând, au dreptul să îi ceară vânzătorului înlocuirea produsului neconform cu unul conform (sau repararea acestuia, dacă discutăm de un produs ce nu funcționează corespunzător). De asemenea, dacă produsele cumpărate au fost comandate online, ele pot fi returnate legal, într-un termen de două săptămâni, fără ca cel care returnează produsul să trebuiască să dea explicații. Citește articolul
În luna noiembrie a fiecărui an are loc Black Friday, eveniment ce aduce reduceri mari de prețuri la mai toți comercianții importanți din țara noastră și din străinătate. De-a lungul timpului, evenimentul a suscitat mult interes atât pentru cumpărători, cât și pentru comercianți, în legătură cu achizițiile făcute în această perioadă apărând și o serie de mituri, pe care le demontăm în acest articol. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) anunță că inspectorii antifraudă vor monitoriza vânzările de Black Friday pentru a depista încălcarea legislației fiscale, potrivit unui comunicat de presă transmis joi seara. Citește articolul
Mai ales în perioadele în care volumul de mărfuri vândute crește, așa cum sunt perioadele cu reduceri de preț, inclusiv de Black Friday, clienții pot avea diverse neînțelegeri cu comercianții. În aceste situații, dacă vânzătorul nu rezolvă situația apărută, cumpărătorul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), putând depune la această autoritate o reclamație online. Citește articolul
Unii comercianți s-ar putea să fie chemați în judecată dacă publică mesaje denigratoare la adresa concurenților lor și s-ar putea să ajungă să le plătească acestora despăgubiri, pentru că vorbim de posibile acte de concurență neloială. Chiar acum se află pe rolul instanțelor un litigiu privitor la publicarea de mesaje denigratoare la adresa unui mare retailer online, care au fost publicate inclusiv în contextul Black Friday. Deși litigiul nu e, cel mai probabil, finalizat (din informațiile pe care le avem), e de remarcat existența unei ordonanțe președințiale prin care tribunalul sesizat cu o asemenea cerere a obligat părțile care publicau mesajele ce vizau acel retailer să înceteze această practică. Citește articolul
Black Friday reprezintă pentru mulți comercianți o oportunitate foarte bună de a-și crește vânzările, expunerea pe piață și de a-și atrage clienți noi. În același timp, dezavantajul e că, în această perioadă de reduceri, crește și riscul de litigii în care poate fi implicat un comerciant. Fie că vorbim de probleme cu comenzile (livrare nefăcută la timp, stoc inexistent etc.), fie că vorbim de salariați nemulțumiți de faptul că trebuie să lucreze în zile de sărbătoare (de exemplu, de Sfântul Andrei), firmele ar putea să ajungă mai ușor în instanță, pentru ce se întâmplă de Black Friday, decât în mod obișnuit. Citește articolul