Înființarea mai multor direcții în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), redenumirea alteia și eliminarea a 2.000 de posturi neocupate sunt doar câteva dintre măsurile Guvernului cuprinse într-o hotărâre care are ca scop eficientizarea activității Fiscului și care a intrat recent în vigoare. Citește articolul
Redistribuirea funcționarilor publici din corpul de rezervă este o modalitate de a ocupa posturi vacante din instituții și autorități publice (vacante fie și numai temporar). Procedura redistribuirii a fost recent oficializată, fiind cuprinsă într-un ordin al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici. Citește articolul
Direcţia Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) urmează să fie restructurată, prin transformarea funcțiilor publice specifice din cadrul direcției în funcții publice generale, potrivit unei ordonanțe apărute azi în Monitorul Oficial. Practic, asta înseamnă că funcțiile de inspector antifraudă -- care nu se vor mai numi așa -- nu mai sunt ocupate doar prin concurs, ci și prin alte modalități (de exemplu, prin redistribuirea funcționarilor din alte direcții ANAF). Măsura vine în contextul în care DGAF are mari probleme cu ocuparea posturilor libere, plus că activitatea acesteia s-a dovedit a fi ineficientă. Citește articolul
Odată cu oficializarea, în această vară, a Codului administrativ al României, au fost introduse noi reguli pentru evaluarea viitoare a muncii angajaților la stat. Pe lângă noile reguli de evaluare, Codul administrativ stabilește și că, din 2021, în funcție de calitatea muncii prestate de bugetari, veniturile salariale ale acestora se vor putea majora sau reduce. Citește articolul
Intrarea recentă în vigoare a Codului administrativ aduce și o serie de schimbări și în ceea ce privește cariera funcționarilor publici. Noile reguli aduc și nevoia de a modifica prevederile unui act normativ care reglementează recrutarea funcționarilor. Pentru asta, a fost pus recent în dezbatere un proiect de act normativ care prevede: publicarea anunțurilor de concurs pe pagina de internet a autorității sau instituției publice care recrutează, extinderea bibliografiilor de concurs, pentru a reflecta și cunoștințele în domeniul drepturilor fundamentale, prevederi specifice referitoare la persoanele cu dizabilități care se înscriu la concursuri, dar și introducerea unor prevederi referitoare la protecția datelor. Citește articolul
Codul administrativ a intrat în vigoare vinerea trecută și reprezintă, de acum, cadrul legal general în privința regulilor aplicabile relațiilor din cadrul și cu administrația publică. În acest context, un aspect foarte important îl reprezintă regulile de răspundere pe care Codul administrativ le conține, în special cele referitoare la răspunderea contravențională a funcționarilor publici. Citește articolul
Recent, Codul administrativ al României a fost oficializat prin publicarea în Monitorul Oficial. Acesta înglobează prevederile mai multor acte normative și reglementează activitatea administrației publice. Printre prevederile pe care le conține, Codul administrativ stabilește și desfășurarea procesului de evaluare profesională individuală a funcționarilor publici, aducând, totodată, unele modificări la legislația în vigoare. Citește articolul
Funcționarii publici care, în urma evaluării profesionale anuale, vor obține rezultate mediocre, vor risca scăderea salariului timp de un an, prevede Codul administrativ al României, care a fost publicat recent în Monitorul Oficial. Totodată, va apărea și varianta acordării de prime pentru cei care se descurcă bine. În prezent, singurele variante sunt promovarea sau eliberarea din funcție. Citește articolul
Accesul la funcția publică se va face, în curând, printr-o procedură nouă, care va presupune o etapă premergătoare concursului pe post. Potrivit unui proiect de ordonanță de urgență a Guvernului adoptat marți de Executiv, accesul la funcția publică va presupune, întâi de toate, susținerea unui concurs național de recrutare. Citește articolul
Performanțele profesionale ale funcționarilor publici din țara noastră trebuie evaluate anual, potrivit legislației în vigoare, perioada în care se face evaluarea fiind stabilită în luna ianuarie a anului următor perioadei evaluate. Totuși, în 2019, acest termen a fost extins până la sfârșitul lunii martie. Citește articolul