Mai multe măsuri ce vizează activitatea instituțiilor publice au fost stabilite recent de Guvern, printr-o ordonanță ce se aplică deja. Pe lângă înghețarea angajărilor la stat până la sfârșitul anului, s-a stabilit acum introducerea unei reguli temporare pentru transferul funcționarilor publici. Concret, transferul acestora într-o altă instituție se poate face, până în decembrie, nu doar cu acordul șefului instituției la care se dorește mutarea, ci și a celui de la actualul loc de muncă. Citește articolul
Pentru a reduce deficitul bugetar actual, adică existența unor cheltuieli mai mari decât încasările la buget, Guvernul a stabilit mai multe măsuri, potrivit unei ordonanțe apărute luni și care se aplică deja, printre care și înghețarea angajărilor la stat sau interzicerea achiziționării, de către instituțiile de stat, a unor mașini noi. Citește articolul
Fiscaliștii sunt de părere că o sancționare prea dură a funcționarilor din Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), atunci când în procese se consideră că legislația a fost aplicată greșit sau că a fost ignorată jurisprudența UE, ar putea fi problematică, nu utilă. Conform unui proiect de lege inițiat recent, funcționarii ar urma să răspundă solidar cu ANAF, în acele situații, pentru plata cheltuielilor de judecată ale firmelor (cel puțin). Citește articolul
În condițiile în care contribuabilii câștigă mult mai des în instanță decât în faza de contestație fiscală, parlamentarii vor să responsabilizeze funcționarii din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și Ministerului Finanțelor (MF). Astfel, dacă instanțele consideră că legislația a fost aplicată greșit sau că au fost ignorate deciziile Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), funcționarii vor răspunde solidar cu ANAF (cel puțin) pentru plata cheltuielilor de judecată ale firmelor. Citește articolul
Peste 100 de posturi vacante au fost scoase la concurs de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform unui anunț publicat vineri. Perioada de înscriere a început deja și va ține până spre jumătatea lunii viitoare, prima probă, cea scrisă, fiind programată pentru 27 aprilie 2023. Citește articolul
Sindicatul Național Finanțe Publice, din care fac parte funcționari publici și personal contractual din Ministerul Finanțelor, se pregătește pentru grevă din cauza nemulțumirilor legate de salarizarea bugetară, conform unui comunicat de presă recent. Din SindFISC fac parte persoane care lucrează în entități precum Fiscul, Vama și Direcțiile generale regionale ale finanțelor publice, astfel că o eventuală grevă ar putea afecta relația cu contribuabilii. Citește articolul
Instituțiile și autoritățile publice vor avea la dispoziție un interval de 90 de zile pentru a actualiza, cu noi informații, dosarele profesionale ale tuturor funcționarilor publici, prevede un proiect de hotărâre adoptat miercuri în ședința săptămânală a Guvernului. Citește articolul
O lege apărută recent va extinde, din iulie 2023, măsurile de debirocratizare pe care instituțiile și autoritățile publice trebuie să le aplice în relația cu persoanele fizice și juridice. În acest context, amintim pașii procedurali pe care o persoană fizică sau juridică trebuie să îi parcurgă pentru a face o sesizare, atunci când o autoritate sau o instituție publică refuză să aplice măsurile de debirocratizare. Citește articolul
O lege cu mai multe modificări la legislația privind salarizarea bugetarilor și cea privind statutul funcționarului public parlamentar a fost oficializată miercuri, după a doua trecere prin Parlament, deoarece judecătorii Curții Constituționale a României (CCR) o declaraseră, în primă fază, parțial neconstituțională. În forma inițială, documentul stabilea mai multe majorări pentru o serie de lucrători la stat, în special din ministere. Citește articolul
Pentru o mai bună organizare și planificare a resurselor umane din administrația publică, Guvernul a stabilit, printr-o ordonanță apărută în august, introducerea unei reguli temporare la procedura de transfer la cerere aplicabilă funcționarilor publici. Astfel, în cazul în care vor să se transfere la o altă instituție publică, funcționarii trebuie să obțină acum, pe lângă acordul șefului instituției la care vor să se mute, și acordul șefului de la actualul loc de muncă. Regula specială va fi eliminată de la începutul anului viitor. Citește articolul