avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 751 soluții astăzi
Acasă Subiect: organigrama
Subiect: organigrama
ACCES PREMIUM

Cele mai importante cinci aspecte privind organigrama și corespondența sa cu contractul individual de muncă

Dan Năstase în Resurse umane
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
28 Martie 2023 | 0 | 3137 | Timp de citire: 4 min.

Organigrama sau stabilirea structurii interne este, adesea, ignorată sau tratată cu mai puțină importanță decât ar fi necesar. Dar există cel puțin cinci motive solide pentru care e esențială stabilirea ei cât mai corectă și completă, precum și corespondența sa cu realitatea din companie, cu ceea ce se regăsește înscris în fiecare contract de muncă și cu ceea ce regăsim în Clasificarea Ocupațiilor din România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Aspecte utile pentru angajatori în privința desființării de posturi

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
22 Iulie 2022 | 2 | 4801 | Timp de citire: 3 min.

Foarte mulți angajatori se pregătesc să înceteze contractele de muncă ale salariaților part-time înainte de 1 august pentru a se feri de majorarea costurilor pe care le vor avea cu astfel de angajați. Însă dacă vor să o facă prin desființarea postului, în cazul în care aceasta nu are o cauză reală și serioasă (suprataxarea acestor tipuri de contracte neîncadrându-se în aceste criterii), instanțele de judecată pot, în cazul unui conflict de muncă, să anuleze decizia de concediere, să reîncadreze pe post angajatul și să oblige firmele la plata tuturor drepturilor salariale pe care nu le-au acordat de la momentul concedierii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Jurisprudență utilă

Organigrama societății, un document foarte important în anumite situații. Un exemplu în care angajatorul a pierdut un proces din cauza acesteia

Dan Năstase în Resurse umane
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
12 Februarie 2022 | 0 | 3907 | Timp de citire: 5 min.

Deși nimic nu-l obligă pe angajator în mod direct să aibă organigramă, aceasta să fie la zi și să reflecte realitate pe care acesta o are și o dorește în firmă, există situații care-l obligă indirect pe acesta să o aibă - altfel, se poate afla în situația în care, așa cum s-a întâmplat într-o speță prezentată în materialul de mai jos, să nu poată să-și susțină corespunzător intențiile în fața instanței. Înainte de a prezenta însă cazul concret, să facem o trecere în revistă a situațiilor în care legea ne trimite la necesitatea acestui document intern: Citește articolul