Legea SSM impune angajatorului o obligație de rezultat, nu doar de diligență, în ceea ce privește asigurarea securității și sănătății lucrătorilor, răspunderea sa fiind inalienabilă chiar și când apelează la servicii externe. Citește articolul
În viziunea colectivă, securitatea și sănătatea în muncă (SSM) este adesea redusă la o imagine simplistă: casca de protecție, bocancii cu bombeu metalic și vesta reflectorizantă. Această viziune, pe care o putem numi „minimalistă”, nu este doar incompletă, ci și periculoasă. Ea induce ideea că SSM este o activitate periferică, o listă de cerințe formale care trebuie bifate pentru a evita amenzile, o responsabilitate exclusivă a unui „specialist SSM” și relevantă doar pentru muncitorii de pe șantier sau din fabrică. Realitatea modernă a muncii, guvernată de complexitate, tehnologie și o înțelegere mai profundă a riscurilor (în special a celor psihosociale), ne obligă să abandonăm acest tipar. Începem astăzi o serie de articole dedicată angajatorilor, în care ne propunem să trasăm, cât mai succint, obligațiile de SSM pe care aceștia le au, dar și să facem trecerea de la litera legii la spiritul acesteia. Citește articolul