În urma unor decizii ale Curții Constituționale a României (CCR), dintre care cea mai recentă a fost publicată luni în Monitorul Oficial, s-a stabilit că nu vorbim de o discriminare în tratamentul legal aplicat firmelor doar pentru că anumiți transportatori rutieri sunt scutiți de plata rovinietei. Automat, asta înseamnă că nu vorbim nici de o neconstituționalitate. Citește articolul
Prin intermediul unui ordin oficializat miercuri, normele privind organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere au fost modificate, astfel încât, printre altele, firmele de transport să poată transmite cererile pentru obținerea de licențe sau certificate și online. Citește articolul
Controalele în trafic la transportatorii rutieri urmează să fie intensificate de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), conform declarațiilor recente ale lui Cătălin Drulă, ministrul transporturilor. Acesta s-a referit în special la protejarea drumurilor pe care circulă, în mod frecvent, mașinile mari de transport de marfă, prin identificarea și sancționarea transportatorilor care încarcă mașinile peste limitele legale. Citește articolul
Transportul rutier public de persoane este verificat zilele astea, polițiștii verificând atât actele șoferilor, cât și pe cele ale firmele de transport. Controalele polițiștilor sunt programate până la sfârșitul acestei săptămâni. Citește articolul
Guvernul vrea să facă, în următoarea perioadă, o serie de schimbări și investiții, inclusiv unele destinate reducerii poluării generate de transportul rutier. Astfel, în scopul obținerii de fonduri europene, Executivul a elaborat și prezentat acum câteva zile Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Printre altele, prin PNRR, Executivul are în vedere, în cazul vehiculelor mari, înlocuirea actualului sistem de rovinietă, ce este plătită pentru utilizarea rețelei de drumuri din țară, cu un sistem de taxare în care se va ține seama de distanța parcursă. Citește articolul
Un alt proces câștigat contra organului fiscal pe tema reîncadrării diurnelor primite de șoferi în transportul internațional ne aduce în fața câtorva întrebări destul de importante pentru contribuabilii care, acordând și ei diurne angajaților proprii, s-ar putea trezi cu conturile blocate, până când legiuitorul va opera o modificare la nivel oficial care să tranșeze chestiunea: cu ce greșesc firmele care acordă aceste diurne și de ce se leagă organele fiscale pentru a le reîncadra ca venituri salariale (nu e vorba doar de domeniul transporturilor) și de ce s-ar putea prevala dacă ajung în instanță față în față cu organul fiscal? Citește articolul
Firmele care folosesc vehicule mari pentru transportul de mărfuri sau de persoane nu mai au voie să-și plătească șoferii în funcție de cât de rapizi sunt, conform unui nou regulament european care se aplică direct în toate statele membre ale Uniunii, deci inclusiv în România. Schimbarea a fost făcută din motive de siguranță rutieră. Citește articolul
Vinerea trecută a apărut un ordin în Monitorul Oficial care detaliază regulile de igienă pe care cei care circulă cu autobuzul, taxiul sau cu mijloace de transport alternativ trebuie să le respecte. În mare, regulile nu sunt foarte diferite de un ordin apărut în urmă cu câteva săpămâni în Monitorul Oficial și care reglementa aceleași aspecte. Ordinul din 22 mai, însă, a stabilit expres că persoanelor care circulă cu autobuzul, pe rute internaționale, le va fi refuzată îmbarcarea, dacă vor avea temperatura de peste 37,3 grade Celsius. Citește articolul
Companiile care transportă persoane, în mod regulat, între localitățile din România sunt obligate să-și ia aparate de marcat cu jurnal electronic până la data de 20 ianuarie 2020, conform unui act normativ oficializat anul trecut. Totodată, transportatorii rutieri internaționali au scăpat de obligația de a folosi case de marcat. Citește articolul
Cei care transportă persoane contra-cost, fără autorizațiile impuse de legislația taximetriei, pot fi de azi sancționați mult mai ușor, de la prima abatere, conform unei ordonanțe de urgență adoptate de puțină vreme. Sancționarea mai ușoară a taximetriei ilegale, fără să fie nevoie să se dovedească faptele repetate, a mai fost propusă și anul trecut, și în 2017, dar respectivele proiecte nu au ajuns niciodată să fie adoptate de Guvern. Citește articolul