Printr-o ordonanță simplă care a primit azi aprobarea Guvernului și a și ajuns în Monitorul Oficial urmează să se modifice legislația din domeniul transportului rutier de marfă și de persoane, astfel încât regulile apărute la nivel european în 2020 să se poată aplica și la noi, termenul până la care trebuiau transpuse urmând să se împlinească în curând. Citește articolul
Pornind de la analizarea unui caz concret, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit că transportatorii care anulează o călătorie maritimă sau fluvială au obligația de a oferi pasagerilor fie un transport alternativ care să urmeze aceeași rută, fie unul cu un traseu diferit. Dacă, acceptând una din aceste variante, pasagerii ajung cu întârziere la destinație, pot cere inclusiv despăgubiri. Citește articolul
În contextul problemei reîncadrării diurnelor netaxabile în venituri salariale taxabile, în cazul transportatorilor rutieri, reprezentanții Camerei Consultanților Fiscali (CCF) au publicat joi o amplă analiză prin care au propus autorităților soluții legislative menite să scoată acest sector din impas. Mai precis, cei de la CCF propun atât acordarea unei amnistii fiscale precum cea din 2015, cât și clarificarea tratamentului fiscal al diurnelor din cadrul Codului fiscal. O asemenea abordare ar evita falimentul angajatorilor și ar asigura un cadru legal stabil pentru viitoarele controale ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), însă ar fi de ajutor și pentru prestatorii de servicii de construcții și agenții de muncă temporară. Citește articolul
În urma unor decizii ale Curții Constituționale a României (CCR), dintre care cea mai recentă a fost publicată luni în Monitorul Oficial, s-a stabilit că nu vorbim de o discriminare în tratamentul legal aplicat firmelor doar pentru că anumiți transportatori rutieri sunt scutiți de plata rovinietei. Automat, asta înseamnă că nu vorbim nici de o neconstituționalitate. Citește articolul
Prin intermediul unui ordin oficializat miercuri, normele privind organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere au fost modificate, astfel încât, printre altele, firmele de transport să poată transmite cererile pentru obținerea de licențe sau certificate și online. Citește articolul
Controalele în trafic la transportatorii rutieri urmează să fie intensificate de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), conform declarațiilor recente ale lui Cătălin Drulă, ministrul transporturilor. Acesta s-a referit în special la protejarea drumurilor pe care circulă, în mod frecvent, mașinile mari de transport de marfă, prin identificarea și sancționarea transportatorilor care încarcă mașinile peste limitele legale. Citește articolul
Transportul rutier public de persoane este verificat zilele astea, polițiștii verificând atât actele șoferilor, cât și pe cele ale firmele de transport. Controalele polițiștilor sunt programate până la sfârșitul acestei săptămâni. Citește articolul
Guvernul vrea să facă, în următoarea perioadă, o serie de schimbări și investiții, inclusiv unele destinate reducerii poluării generate de transportul rutier. Astfel, în scopul obținerii de fonduri europene, Executivul a elaborat și prezentat acum câteva zile Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Printre altele, prin PNRR, Executivul are în vedere, în cazul vehiculelor mari, înlocuirea actualului sistem de rovinietă, ce este plătită pentru utilizarea rețelei de drumuri din țară, cu un sistem de taxare în care se va ține seama de distanța parcursă. Citește articolul
Un alt proces câștigat contra organului fiscal pe tema reîncadrării diurnelor primite de șoferi în transportul internațional ne aduce în fața câtorva întrebări destul de importante pentru contribuabilii care, acordând și ei diurne angajaților proprii, s-ar putea trezi cu conturile blocate, până când legiuitorul va opera o modificare la nivel oficial care să tranșeze chestiunea: cu ce greșesc firmele care acordă aceste diurne și de ce se leagă organele fiscale pentru a le reîncadra ca venituri salariale (nu e vorba doar de domeniul transporturilor) și de ce s-ar putea prevala dacă ajung în instanță față în față cu organul fiscal? Citește articolul
Firmele care folosesc vehicule mari pentru transportul de mărfuri sau de persoane nu mai au voie să-și plătească șoferii în funcție de cât de rapizi sunt, conform unui nou regulament european care se aplică direct în toate statele membre ale Uniunii, deci inclusiv în România. Schimbarea a fost făcută din motive de siguranță rutieră. Citește articolul