Un alt proces câștigat contra organului fiscal pe tema reîncadrării diurnelor primite de șoferi în transportul internațional ne aduce în fața câtorva întrebări destul de importante pentru contribuabilii care, acordând și ei diurne angajaților proprii, s-ar putea trezi cu conturile blocate, până când legiuitorul va opera o modificare la nivel oficial care să tranșeze chestiunea: cu ce greșesc firmele care acordă aceste diurne și de ce se leagă organele fiscale pentru a le reîncadra ca venituri salariale (nu e vorba doar de domeniul transporturilor) și de ce s-ar putea prevala dacă ajung în instanță față în față cu organul fiscal? Citește articolul
Firmele care folosesc vehicule mari pentru transportul de mărfuri sau de persoane nu mai au voie să-și plătească șoferii în funcție de cât de rapizi sunt, conform unui nou regulament european care se aplică direct în toate statele membre ale Uniunii, deci inclusiv în România. Schimbarea a fost făcută din motive de siguranță rutieră. Citește articolul
Vinerea trecută a apărut un ordin în Monitorul Oficial care detaliază regulile de igienă pe care cei care circulă cu autobuzul, taxiul sau cu mijloace de transport alternativ trebuie să le respecte. În mare, regulile nu sunt foarte diferite de un ordin apărut în urmă cu câteva săpămâni în Monitorul Oficial și care reglementa aceleași aspecte. Ordinul din 22 mai, însă, a stabilit expres că persoanelor care circulă cu autobuzul, pe rute internaționale, le va fi refuzată îmbarcarea, dacă vor avea temperatura de peste 37,3 grade Celsius. Citește articolul
Companiile care transportă persoane, în mod regulat, între localitățile din România sunt obligate să-și ia aparate de marcat cu jurnal electronic până la data de 20 ianuarie 2020, conform unui act normativ oficializat anul trecut. Totodată, transportatorii rutieri internaționali au scăpat de obligația de a folosi case de marcat. Citește articolul
Cei care transportă persoane contra-cost, fără autorizațiile impuse de legislația taximetriei, pot fi de azi sancționați mult mai ușor, de la prima abatere, conform unei ordonanțe de urgență adoptate de puțină vreme. Sancționarea mai ușoară a taximetriei ilegale, fără să fie nevoie să se dovedească faptele repetate, a mai fost propusă și anul trecut, și în 2017, dar respectivele proiecte nu au ajuns niciodată să fie adoptate de Guvern. Citește articolul
Legea a sancționat și până acum taximetria ilegală, numai că amenda de până la 5.000 de lei a fost mai greu de aplicat pentru că trebuia dovedit caracterul repetat al faptei. În aprilie a apărut în Monitorul Oficial și modificarea cerută în mod repetat de reprezentanții transportatorilor autorizați din România, adică scoaterea din lege a condiției caracterului repetat al faptei. Modificarea se aplică de azi și permite ca amendarea să se facă mai ușor, însă e incorect să spunem că acest proiect interzice ridesharingul. În acest timp, la Parlament sunt două proiecte de legi privind reglementarea ridesharingului la noi în țară. Citește articolul
Transportul de persoane în scop turistic sau în scop distractiv este acoperit, începând de duminică, de cota redusă de TVA de 5%, în condițiile în care până acum i se aplica cota standard de taxă de 19%. Citește articolul
Municipiile reședință de județ, precum și municipiul București pot achiziționa, prin intermediul unui program de finanțare nerambursabilă, mijloace de transport în comun mai puțin poluante. Scopul final al programului îl reprezintă îmbunătățirea calității aerului din aceste localități prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, iar fondurile pot fi solicitate începând de astăzi. Citește articolul
Conform unui act normativ recent al Guvernului, valoarea accizei pentru motorina utilizată de către transportatorii de bunuri și persoane se reduce. Condițiile, procedura și termenele de restituire a diferenței de acciză se vor stabili ulterior prin hotărâre a Guvernului. Citește articolul
Din 2019, cel puţin 30% dintre mijloacele de transport achiziţionate într-un an de către autorităţile publice vor trebui să aibă motoare acţionate prin gaz natural, hidrogen sau electricitate, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Obligaţia va reveni şi societăţilor de taxi, dar începând din 2020. Citește articolul