Lumea monedelor virtuale -- a criptomonedelor, cum generic sunt denumite, pentru că sunt create pe tehnologia blockchain, prin criptare -- este una complexă. În România, s-a tot scris despre tratamentul fiscal al veniturilor obținute din astfel de tranzacții și a fost sumarizat foarte recent și de către Autoritatea Națională de Administrare Fiscală (ANAF) în unul dintre ghidurile puse la dispoziția contribuabililor - broșura privind tratamentul fiscal al veniturilor realizate de persoanele fizice din transferul de monedă virtuală. Citește articolul
Persoanele care obțin venituri din postări pe Facebook, Instagram, TikTok ori alte rețele de socializare au obligaţia să le declare şi să plătească pentru ele impozit pe venit, taxe și contribuţii la stat, potrivit unui ghid publicat joi de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Veniturile pe care le au persoanele fizice din transferul de monede virtuale sau criptomonede, așa cum sunt acestea mai cunoscute, dar și a jetoanelor nefungibile (non-fungible token - NFT) trebuie declarate, iar pentru ele trebuie plătit atât impozit, cât și contribuții la stat, potrivit unor broșuri publicate joi pe site-ul propriu de către ANAF. Citește articolul
Atragerea și fidelizarea clienților implică din partea comercianților strategii și campanii prin care oferă discounturi, adoptă operațiuni de tip cash-back sau de „puncte bonus” în tot felul de aplicații create și lansate cu diverse ocazii. Foarte populare sunt și campaniile prin care se oferă premii la cumpărături de peste anumite praguri valorice. Obiectivul principal este acela de creștere a vânzărilor și fidelizare a clienților. Citește articolul
Nu de puține ori, în cadrul inspecțiilor fiscale sunt stabilite atât obligații fiscale suplimentare în sarcina contribuabililor, dar sunt aplicate şi amenzi contravenționale, pentru neîndeplinirea unor obligații declarative sau de plată. Este, însă, legală amendarea contribuabililor, mai ales în condițiile în care există un interval mare de timp (câțiva ani) între momentul neîndeplinirii obligațiilor și aplicarea amenzii? Ce pot face contribuabilii? Citește articolul
Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a demarat, anul acesta, o serie de controale pentru verificarea veniturilor persoanelor care desfășoară activități online precum monetizarea publicării de conținut sau vânzarea de programe sau aplicații software, controale ce vor continua și în 2022, potrivit unui comunicat de presă al ANAF publicat astăzi pe site-ul instituției. Astfel, recomandarea autorităților fiscale este aceea ca persoanele ce desfășoară sau intenționează să înceapă astfel de activități să se asigure că declară veniturile și își achită, în mod corespunzător, obligațiile fiscale. Citește articolul
Cei care realizează venituri din tranzacționarea jetoanelor nefungibile (non-fungible token - NFT) au obligaţia, conform legii, să declare veniturile respective şi să plătească impozit pe venit, taxe și contribuţii la stat, după cum reiese dintr-un ghid publicat luni de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pe site-ul instituției. Așadar, vă prezentăm în continuare care este viziunea ANAF în ceea ce privește aceste tipuri de venituri. Citește articolul
Cei care realizează venituri din postări pe Facebook, Instagram sau pe alte asemenea rețele de socializare au obligaţia, conform legii, să declare veniturile respective şi să plătească impozit pe venit, taxe și contribuţii la stat, după cum reiese dintr-un ghid publicat luni de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pe site-ul instituției. Așadar, vă prezentăm în continuare care este viziunea ANAF în ceea ce privește aceste tipuri de venituri. Citește articolul
La finalul fiecărui an, departamentele financiar-contabile din cadrul companiilor se concentrează pe îndeplinirea obligațiilor legate de declararea și plata taxelor la bugetul de stat. Însă, pentru conformare fiscală și pentru optimizarea fluxului de numerar, societățile comerciale trebuie să deruleze o serie de operațiuni, cum ar fi inventarierea stocurilor, ajustarea voluntară a prețurilor de transfer, unde este cazul, analizarea capitalurilor proprii în vederea aplicării unor bonificații sau revizuirea deducerii suplimentare a TVA aferentă achizițiilor de la furnizorii declarați inactivi sau cu codul de TVA anulat. Aceste verificări ar trebui realizate periodic, dar, de regulă, sunt amânate din cauza presiunilor cotidiene, iar contribuabilii riscă să omită anumite obligații de declarare și să rateze o serie de oportunități. Situația este valabilă pentru majoritatea companiilor, dar cele mai afectate sunt cele care fac parte din grupuri multinaționale, inclusiv cele din domeniul auto. Citește articolul
Dacă ideea obținerii unor bani pentru că promovezi un produs sau serviciu poate să te ducă mai ușor cu gândul că statul ar putea să vrea să plătești taxe pentru banii respectivi, e posibil să nu fie la fel de clar și pentru obținerea de bunuri sau de servicii pentru a le promova. Când ar trebui să-și pună un influencer problema că statul vrea ca el să fiscalizeze, adică să plătească impozit și pentru produsele și serviciile pe care le primește de la diverși, în decursul unui an? Despre acest aspect, dar și despre ce ar însemna să fii prudent, în fața legii fiscale române, când vine vorba de astfel de venituri de la companii, în materialul de azi: Citește articolul