avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 394 soluții astăzi
Acasă Subiect: contract de mandat
Subiect: contract de mandat
ACCES PREMIUM

Ce trebuie să știe firmele dacă vor să împuternicească terțe persoane să le reprezinte în relația cu Fiscul

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
7 Septembrie 2023 | 0 | 4622 | Timp de citire: 2 min.

Ca o regulă generală, ținând cont de prevederile art. 18 alin. (1) din Codul de procedură fiscală, contribuabilii pot fi reprezentați printr-un împuternicit în relația cu organul fiscal. Astfel, conţinutul şi limitele reprezentării sunt cele cuprinse în împuternicire sau stabilite de lege. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele care au făcut prima angajare pentru a aplica impozitul micro în 2023 depun D112 în aprilie. Ghid de raportare

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Februarie 2023 | 0 | 8147 | Timp de citire: 3 min.

În cazul celor care au încheiat un contract de muncă numai ca să bifeze condiția de la impozitarea micro, din 2023, regula este aceea a depunerii trimestriale a D112, ceea ce înseamnă că primul termen nu e 25 februarie, ci 25 aprilie. Dacă vor însă, din 2024, contribuabilii-angajatori pot opta pentru depunerea lunară, însă opțiunea trebuie făcută din timp. Depunerea trimestrială nu e valabilă însă și în cazul contractelor de mandat, pentru că regula din Codul fiscal vizează exclusiv salariații. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să știi despre contractul de mandat, în contextul aplicării condițiilor de la impozitarea micro, din 2023

AVA Lawyers în Aspecte juridice
13 Decembrie 2022 | 2 | 17864 | Timp de citire: 3 min.

Potrivit modificărilor aduse Codului Fiscal prin OG 16/2022, pentru ca o societate să aplice, din 2023, regimul impozitului pe veniturile microîntreprinderilor, între alte condiții, va trebui ca aceasta să aibă și un angajat. Această condiție se consideră îndeplinită și în cazul în care societatea are încheiat un contract de mandat, dacă remuneraţia este cel puţin la nivelul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În cazul contractelor de mandat nu se pot oferi tichete de masă și alte beneficii stipulate doar pentru angajați

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Septembrie 2022 | 0 | 4643 | Timp de citire: 1 min.

În practică se întâmplă frecvent ca un contract de mandat să fie tratat „la grămadă” cu contractele de muncă și chiar dacă legea fiscală, de exemplu, face referiri adesea la ambele tipuri de raporturi când stipulează X sau Y tratament fiscal, administratorului nu i se cuvine tot ceea ce i se poate cuveni unui angajat în mod normal - de exemplu, beneficiul tichetelor de masă ori al altor bilete de valoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozit micro 2023: Se poate încheia un contract de mandat pentru administrator, pentru a bifa condiția existenței unui salariat

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Iulie 2022 | 4 | 50187 | Timp de citire: 2 min.

Fiscaliștii recomandă, pentru microîntreprinderile care n-au salariați, încheierea unui contract de mandat pentru administrator. Asta în condițiile în care, din 2023, plătitorii de impozit micro sunt obligați să aibă cel puțin o persoană remunerată în cadrul firmei. Avantajul contractului de mandat, față de contractul individual de muncă, este că scapă compania de obligațiile specifice relațiilor de muncă și de eventualele controale ale inspectorilor muncii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozit micro 2023: Condiția de a avea cel puțin un salariat e îndeplinită dacă acesta are normă întreagă, dar sunt și alternative

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Iulie 2022 | 0 | 15490 | Timp de citire: 2 min.

Una dintre condițiile obligatorii, din 2023, pentru a aplica impozitul micro va fi de a avea cel puțin un salariat, iar acesta va trebui să fie angajat cu normă întreagă. Cu toate acestea, există și alte modalități prin care firmele să bifeze legal condiția. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Precizări ONRC: Durata societății și termenul contractului de mandat al administratorului se trec, potrivit legii, în actul constitutiv

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
18 Mai 2021 | 1 | 11267 | Timp de citire: 2 min.

Durata unei societăți, care, conform legii, este nedeterminată dacă, prin contract, nu se stabilește altfel, precum și perioada pentru care se acordă mandat administratorului trebuie trecute în actul constitutiv, potrivit unei informări publicate astăzi de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), care vizează câteva precizări punctuale privind legislația deja în vigoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Construcții: Scutirea de CASS și CAS-ul redus se aplică, începând cu veniturile pe ianuarie, și celor cu contracte de mandat sau management

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Februarie 2021 | 0 | 9250 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021, inclusiv persoanele care au contracte de management sau de mandat beneficiază de unele facilități fiscale stabilite pentru domeniul construcțiilor, conform unei legi recente. Este vorba de scutirea de plata contribuției la sănătate (CASS) și de plata redusă a contribuției la pensii (CAS). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Când îți cumperi o mașină nouă, poți să pui dealerul auto să se ocupe de înmatriculare

Andreea Tutulan în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
13 August 2020 | 1 | 8350 | Timp de citire: 2 min.

După ce ți-ai achiziționat o mașină nouă, poți să pui dealerul auto să facă toate formalitățile legate de înmatricularea autoturismului, scrie într-un ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) care a intrat în vigoare în urmă cu câteva zile. Numai că, la rândul său, și dealerul respectiv trebuie să îndeplinească niște condiții.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Firmele de curierat vor fi afectate de schimbarea sistemului de plată a TVA-ului

Marian Dumitrache în Taxe și impozite
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
7 Septembrie 2017 | 0 | 4381 | Timp de citire: 2 min.

Sistemul de split TVA va fi implementat începând cu luna octombrie a acestui an în mod opțional de către firmele înregistrate în scopuri de TVA, el urmând să devină obligatoriu, în schimb, la începutul anului viitor. Introducerea acestui sistem de plată defalcată a TVA-ului va crea probleme suplimentare firmelor de curierat, precum și altor firme care desfășoară activități economice în baza unor contracte de mandat și care încasează contravaloarea unor bunuri în numele clienților lor. Astfel, firmele de curierat vor deconta sumele încasate în numele partenerilor lor în funcție de sistemul de plată și încasare al TVA-ului aplicat de aceștia. Citește articolul