Consumatorii nemulţumiţi de produsele sau serviciile unui comerciant, care aleg procedura de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL) în loc să se adreseze instanţei, trebuie să ştie care sunt paşii necesari pentru deschiderea procedurii SAL şi cum se desfăşoară aceasta. Citește articolul
Dacă eşti nemulţumit de serviciile sau produsele unui comerciant, te poţi adresa justiţiei, pentru a-l trage la răspundere pe aceasta sau pentru a-ţi recupera banii, însă un proces civil poate dura foarte mult şi poate fi destul de costisitor. În schimb, poţi alege să rezolvi conflictul fără a ajunge în instanţă, într-un timp mai scurt şi fără cheltuieli. Citește articolul
Dacă ne-am adresat deja comerciantului sau celui care ne prestează un serviciu și am primit o rezolvare nesatisfăcătoare sau chiar deloc, abia atunci ne putem adresa autorităților din domeniu: Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și Centrului European al Consumatorilor (ECC România), după caz. Cel mai important lucru este să însoțim plângerile noastre de copiile tuturor documentelor pe care ni le cer. În orice caz, indiferent de rezolvare, vom primi un răspuns de la aceste autorități într-o lună de zile. Citește articolul
Părinții își pot aduce copiii la proteste, atâta timp cât manifestațiile publice sunt pașnice și se desfășoară în condițiile legii. Aceasta este concluzia la care putem ajunge pe fondul prevederilor legale din legislația ce privește adunările publice și din cea cu privire la drepturile copilului, în contextul în care, în ultimele zile, au fost înregistrare la autoritățile de protecția copilului câteva zeci de reclamații cu privire la participarea celor mici la protestele din Piața Victoriei și nu numai. Citește articolul
Persoanele fizice au posibilitatea legală de a reclama, la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), încălcarea legislației consumatorilor. În contextul în care recuperatorii de creanțe au de-acum interdicții referitoare la contactarea datornicilor, vă prezentăm ce procedură trebuie urmată la transmiterea reclamațiilor. Citește articolul
Litigiile dintre consumatori si comercianti vor putea fi solutionate si de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC), nu doar de instanta sau mediere, cum se intampla pana acum, potrivit unui act normativ care modifica legislatia privind protectia consumatorilor si care intra azi in vigoare. Citește articolul
Codul muncii ar putea fi modificat ca urmare a unei initiative cetatenesti, calitatea de asigurat nu se mai poate demonstra decat cu cardul de sanatate, diplomele obtinute dupa studii neacreditate pana in 2011 vor fi recunoscute de stat, iar cazierul fiscal a suferit noi modificari. Aflati din acest material mai multe detalii despre toate aceste subiecte, dar si despre alte teme tratate de redactia AvocatNet.ro pe parcursul acestei saptamani. Citește articolul
Reglementarile europene stabilesc o serie de informatii care trebuie incluse obligatoriu pe etichetele produselor alimentare preambalate. In acest fel, consumatorii pot afla inainte de a le cumpara ce ingrediente contin sau locul de provenienta. Daca aceste reguli nu sunt respectate sau daca sunt folosite practici comerciale incorecte, se pot face reclamatii la ANPC. Citește articolul