Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Controlul inopinat se face în 2019 fără nicio informare prealabilă a companiilor, prin comparație cu inspecția fiscală, acolo unde este necesară anunțarea intenției autorităților. Inspectorii fiscali desfășoară controale inopinate atunci când au informații despre posibile încălcări ale legislației fiscale, iar durata unei asemenea verificări poate fi de maximum 30 de zile. Citește articolul
Deși toți directorii financiari incluși în sondajul efectuat de EY România consideră că au aplicat corect legea fiscală, aproape 60% dintre ei sunt de părere că inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) le-ar impune, cel mai probabil, impozite și taxe suplimentare de plată, în situația în care compania lor ar fi supusă unei inspecții fiscale. În același timp, 51% dintre respondenți se așteaptă la o inspecție fiscală în următoarea perioadă din partea ANAF. Citește articolul
Auzim aproape zilnic de bitcoin, blockchain, de automatizare, de inteligență artificială și ajungem să ne întrebăm cum reacționează companiile și autoritățile la aceste tendințe. La nivelul Uniunii Europene, autoritățile fiscale sunt primele care au reacționat și au implementat procese de raportare fiscală digitalizate. Activitatea de administrare fiscală, precum și procesul de combatere a fraudei în domeniul taxei pe valoarea adăugată au fost mult eficientizate în anumite state membre, iar relațiile de cooperare economică și financiară dintre state se află într-un proces semnificativ de îmbunătățire. Citește articolul
Toate casele de marcat fiscale cu jurnal electronic trebuie înregistrate la ANAF după achiziționare, iar această procedură presupune completarea și depunerea unor formulare la autoritatea fiscală, în vederea obținerii unui număr unic de înregistrare (NUI). Tehnicianul care face instalarea casei de marcat trebuie să înscrie acest număr în memoria fiscală a dispozitivului pentru ca acesta să funcționeze în mod legal, a explicat, pentru avocatnet.ro, Florin Băjan, director general Zeus Service, distribuitor autorizat și exclusiv al caselor de marcat Daisy în România. Citește articolul
Angajatorii sunt obligați să declare și să achite la stat taxele salariale aferente lunii octombrie 2018 până azi, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Raportarea se face cu ajutorul formularului 112, ce trebuie completat și depus la Fisc de către orice firmă care are salariați. Citește articolul
Datoriile unei firme sau ale unei persoane fizice autorizate (PFA) la partenerii săi de afaceri, la furnizori, la stat ș.a.m.d. le pot aduce la executare silită. Când e vorba de datorii fiscale, firmele și PFA-urile ar putea cere eșalonări la plată. Există mai multe situații de suspendare a unei executări, există și o ordine de prioritate la executarea unor bunuri de către Fisc, dar și posibilitatea de a face contestație la executare - atât la cea civilă, cât și la cea fiscală. Am sintetizat mai jos câteva dintre subiectele legate de executarea firmelor și PFA-urilor pe care le-am tratat în ultima vreme, plecând de la una dintre modificările importante la legislația insolvenței, incidentă în materie de executări. Citește articolul
La urmărirea bunurilor datornicului, Fiscul are o limită de 150% din valoarea creanței fiscale, limită în care se includ și cheltuielile cu executarea. Există, ca în procedura civilă, o listă de bunuri exceptate de la executare, dar și o ordine de prioritate la urmărirea silită din care deducem că bunurile pe care o persoană le folosește în activitatea principal aducătoare de venituri pot fi executate doar dacă Fiscul nu are ce altceva să execute. Citește articolul
Ca urmare a transferului de competență privind contribuabilii mijlocii de la administrațiile regionale la cele județene ale Fiscului, de la 1 noiembrie, obligațiile fiscale ale acestora se achită acum la trezoreriile municipiu reședință de județ în raza cărora își au domiciliul fiscal. Transferul a fost oficializat de curând, printr-un ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Este prevăzut în legislația actuală că patrimoniul de afectațiune al unei persoane fizice autorizate (PFA) este principala sursă din care creditorii PFA-ului își îndestulează creanțele. Prin urmare, dacă PFA-ul e datornic, creditorii săi îi pot urmări silit bunurile din acel patrimoniu al afacerii. Tot în legislație scrie însă că patrimoniul de afectațiune poate fi depășit și creditorii PFA-ului se orientează chiar către bunurile personale ale întreprinzătorului. Citește articolul
În cazul societății cu răspundere limitată (SRL), se poate ajunge ca întreprinzătorul să răspundă cu averea proprie. Un SRL care nu a trecut niciodată de la a avea un asociat unic, care este totodată și administrator este exemplul pentru riscurile de acest fel. Asta pentru că răspunderea administratorului este una destul de mare. Uneori, asociatul abuzează chiar de răspunderea limitată a societății, tocmai în frauda creditorilor SRL-ului său, iar asta poate declanșa pentru el o răspundere nelimitată, în condițiile legii. Citește articolul