Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
În conformitate cu prevederile articolului 7 din Codul de procedură fiscală, procedurile de administrare fiscală se realizează în funcție de clasa/subclasa de risc fiscal în care sunt încadrați contribuabilii ca urmare a analizei de risc efectuate de organul fiscal. Citește articolul
Din ianuarie 2023, restaurantele și barurile sunt obligate să treacă bacșișurile pe bonul fiscal, să le impoziteze și apoi să distribuie sumele nete către salariați. În acest context, localurile care ignoră aceste prevederi riscă să atragă atenția inspectorilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
S-a întâmplat deseori ca autoritățile să pretindă operatorilor economici să înregistreze ca sediu secundar o locație cu privire la care a fost încheiat un contract de prestării servicii de depozitare, în caz contrar firmele riscând o amendă. Însă din punct de vedere juridic, cu excepția situației în care se desfășoară fie și parțial activitate în locația respectivă, depozitul nu trebuie înregistrat la registru ca sediu secundar. Citește articolul
O măsură de debirocratizare oficializată recent prin lege poate să aducă mai degrabă probleme firmelor, consideră specialiștii consultați de redacția noastră. Este vorba de reducerea perioadei de arhivare pentru registrele obligatorii de contabilitate și documentele justificative în baza cărora se fac înregistrările în contabilitate. Deși actele contabile pot fi arhivate de-acum numai cinci ani, firmele ar trebui să analizeze cu atenție, de la caz la caz, dacă nu cumva ar trebui să le păstreze peste acest termen. Citește articolul
Registrele obligatorii de contabilitate și documentele justificative în baza cărora se fac înregistrările în contabilitate vor fi arhivate numai cinci ani, reiese dintr-o lege care se va aplica din 15 ianuarie 2023. În prezent, obligația de arhivare acoperă o perioadă de zece ani, iar specialiștii și guvernanții atrag atenția că reducerea acesteia va aduce probleme în practică. Citește articolul
După ce autoritățile fiscale au sesizat anumite probleme la comunicarea cu firmele exclusiv prin Spațiul Privat Virtual (SPV), Guvernul a introdus prin OUG noi modalități de transmitere a cererilor și documentelor, însă numai atunci când vine vorba de controale fiscale sau contestații fiscale. Astfel, firmele și PFA-urile pot comunica cu autoritățile, în acele situații, atât prin SPV, cât și prin poșta electronică, poșta clasică sau depunerea la registratură. Citește articolul
Regulile pentru emiterea deciziilor provizorii de impunere și transformarea lor în titluri executorii au fost modificate recent prin ordonanță de urgență și sunt valabile inclusiv pentru inspecțiile fiscale aflate deja în derulare. Citește articolul
Firmele și persoanele fizice care trebuie să depună declarații fiscale online la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) trebuie să aibă pe computere sisteme de operare cu asistență de la producător și actualizări făcute la zi, conform unui anunț recent. În condițiile în care Windows este, de departe, cel mai folosit sistem de operare în România, asta înseamnă că trebuie folosite numai versiunile 10 și 11. Citește articolul
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Sistemul de clasificare a contribuabililor în funcție de riscul fiscal urmează să fie operaționalizat, teoretic, în ianuarie 2026. De la acel moment, orice firmă va putea să obțină (deși nu întotdeauna), la cerere, încadarea sa de risc, așa cum reiese dintr-o ordonanță oficializată recent. Citește articolul