Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Toate casele de marcat fiscale cu jurnal electronic trebuie înregistrate la ANAF după achiziționare, iar această procedură presupune completarea și depunerea unor formulare la autoritatea fiscală, în vederea obținerii unui număr unic de înregistrare (NUI). Tehnicianul care face instalarea casei de marcat trebuie să înscrie acest număr în memoria fiscală a dispozitivului pentru ca acesta să funcționeze în mod legal, a explicat, pentru avocatnet.ro, Florin Băjan, director general Zeus Service, distribuitor autorizat și exclusiv al caselor de marcat Daisy în România. Citește articolul
Angajatorii sunt obligați să declare și să achite la stat taxele salariale aferente lunii octombrie 2018 până azi, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Raportarea se face cu ajutorul formularului 112, ce trebuie completat și depus la Fisc de către orice firmă care are salariați. Citește articolul
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Sărbătorile de iarnă sunt reprezentate de momente de bucurie în familie, un boom al cumpărăturilor, dar și de un moment prielnic pentru angajatori în vederea motivării și aprecierii angajaților. Astfel, pe lângă evaluările și stresul finalului de an, companiile organizează evenimente dedicate, cum ar fi petrecerile pentru angajați, dar și pentru copiii acestora. Citește articolul
În vederea îmbunătățirii procesului de colectare a veniturilor din TVA, autoritățile fiscale române trebuie să se alinieze cu tendințele globale și să investească masiv în soluții digitale. Deși etapa implementării este complexă, suntem de părere că, pe termen lung, aceste măsuri vor genera atât procese de raportare mai eficiente, cât și o scădere a costurilor de raportare și a costurilor aferente inspecțiilor fiscale în domeniul TVA. Citește articolul
Prima zi a lunii noiembrie 2018 a adus o scădere a cotei taxei pe valoarea adăugată (TVA) pentru prestarea serviciilor de restaurant, de la 9% la 5%, context în care redacția noastră a făcut un experiment pentru a vedea cât de bine s-au conformat companiile. Luarea acestei măsuri a adus o serie întreagă de nelămuriri din partea firmelor, în privința taxei aplicabile mâncării, în condițiile în care nici până astăzi n-au fost oficializate instrucțiunile autorităților pentru aplicarea corectă a cotelor reduse de TVA. Această incertitudine se reflectă în mod direct în activitatea restaurantelor. Citește articolul
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Începând cu 1 noiembrie 2018, mai multe categorii de servicii beneficiază de cota redusă de TVA de 5%, o modificare legislativă cu un puternic impact pozitiv în domeniul serviciilor de restaurant și catering. Citește articolul
De azi, în domeniul serviciilor de restaurant și catering a intrat în vigoare o nouă cotă a taxei pe valoarea adăugată (TVA) - cea de 5%, redusă de la 9%, printr-o ordonanță de urgență. În practică, având în vedere complexitatea serviciilor oferite de operatorii economici, aplicarea noii cote de TVA nu este atât de simplă. Citește articolul
O modalitate prin care banii din societate se pot folosi este cea pentru activitățile de protocol. Potrivit Codului Fiscal, contribuabilii, societăți plătitoare de impozit pe profit (la microîntreprinderi neexistând o astfel de limitare), pot să deducă astfel de cheltuieli în limita unei cote de 2%, aplicată asupra bazei de calcul formată din profitul contabil la care se adaugă impozitul pe profit și cheltuiala de protocol. Citește articolul