Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
În conformitate cu calendarul fiscal pentru luna decembrie 2017, azi este ultima zi pentru depunerea a cinci declarații la Fisc, precum și pentru efectuarea a două plăți. Citește articolul
Angajatorii din Italia pot beneficia de un bonus pentru angajarea femeilor cu vârsta de peste 50 de ani și fără un loc de muncă. Acest bonus poate fi, totuși, accesat și de cei care angajează alte categorii de persoane, de exemplu, bărbați trecuți de 50 de ani și care nu au mai lucrat de peste 12 luni. Citește articolul
Potrivit reglementărilor în vigoare din Codul fiscal, o companie străină care are o reprezentanţă autorizată să funcţioneze în România are obligaţia de a plăti un impozit anual în sumă de 18.000 de lei. În vederea administrării unitare a impozitului pe reprezentanță și a prelucrării automate a declarațiilor fiscale, în circuitul fiscal va intra un nou formular, cu numărul 108, al cărui model a fost aprobat prin intermediul unui act normativ publicat miercuri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Taxele încasate de către stat de la posesorii de autoturisme și motociclete ar putea scădea considerabil, în special în cazul vehiculelor cu o capacitate cilindrică mare. Reducerea impozitelor auto este propusă într-un proiect de act normativ înregistrat de curând la Senat pentru dezbatere. Astfel, inițiatorii sunt de părere că scăderea nivelului impozitării mașinilor îi va convinge pe români să nu mai apeleze la soluțiile alternative de înmatriculare. Un plus va fi și pentru perspectiva asigurărilor de mașini, arată inițiatorii proiectului, întrucât procesul de recuperare a daunelor e mult mai dificil când sunt implicate autoturisme care nu sunt înmatriculate la noi. Citește articolul
Firmele vor utiliza un nou al model al Declarației privind obligațiile de plată la bugetul de stat - formularul 100 -, pentru declararea impozitelor și taxelor datorate începând cu 1 ianuarie 2018. Vorbim, în esență, despre actualizarea Nomenclatorului privind obligațiile de plată la bugetul de stat și modificarea corespunzătoare a instrucțiunilor de completare a declarației 100. Citește articolul
Formularul fiscal 394 aferent lunii octombrie 2017, în care trebuie incluse toate operaţiunile de livrări sau achiziţii de bunuri efectuate către, dar şi de la contribuabili, fie ei plătitori sau neplătitori de TVA (persoane fizice şi firme), poate fi transmis la Fisc până diseară, în condițiile în care termenul obișnuit de raportare a picat într-o zi de sărbătoare națională (30 noiembrie - Sfântul Andrei) și a fost urmat, la rândul lui, de alte trei zile libere. Citește articolul
Legislația în vigoare stabilește mai multe situații în care firmele își pot pierde codul de TVA. În acest context, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a aprobat recent un act normativ care aprobă noi reguli în cazul contribuabililor care solicită reînregistrarea în scopuri de TVA. Spre exemplu, solicitarea nu mai este permisă de-acum firmelor aflate în inactivitate temporară, iar înainte de luarea unei decizii de respingere a cererii de înregistrare, Fiscul trebuie să îl asculte pe contribuabil. Totodată, a fost actualizat și formularul 099 - Cerere de înregistrare în scopuri de TVA. Citește articolul
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Dacă salariul minim crește de la 1 ianuarie, așa cum au promis guvernanții, cei care sunt plătiți cu minimul pe economie trebuie să primească salarii mai mari, indiferent dacă firma e sau nu în insolvență. Practic, sunt sau nu sunt bani, acordarea minimului pe economie e obligatorie pentru toată lumea. Pentru ceilalți salariați, posibil afectați de modificările la sistemul contribuțiilor sociale, singura speranță la creșterea salariilor e legată de modificarea planului de reorganizare al firmei insolvente. Pentru firmele care sunt încă în observație creșterea salariilor e posibilă doar dacă există efectiv bani pentru asta. Citește articolul
Negocierea colectivă la nivel de firmă este obligatorie doar dacă există minimum 21 de salariați, iar angajatorii trebuie să urmeze o serie de pași pentru a desfășura procedura. Totuși, pentru negocierile colective impuse de Guvern în această perioadă, nu contează numărul salariaților, astfel că toți angajatorii trebuie să trateze cu lucrătorii despre ajustarea salariilor brute. Motivul pentru care a apărut această obligație este trecerea contribuțiilor de pensii (CAS) și sănătate (CASS) în totalitate în sarcina salariaților, începând din ianuarie 2018. Citește articolul