Procedurile de evaluare a conformității, precum și sancțiunile pe care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) le poate aplica în cazul abaterilor de la reglementările specifice spațiilor de gătit, pot fi regăsite în conținutul fișei de control pe care angajații instituției o folosesc în cadrul inspecțiilor. Documentul poate oferi o imagine clară asupra obligațiilor restaurantelor, cantinelor, hotelurilor care au astfel de incinte și asupra consecințelor nerespectării acestora. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a emis un comunicat de presă în care clarifică drepturile consumatorilor la încheierea contractelor la distanță (telefonice sau online) pentru servicii de telefonie sau internet. Documentul vine ca răspuns la multiple sesizări primite cu privire la nelivrarea echipamentelor comandate în aceste condiții. Citește articolul
Două măsuri importante, de simplificare, pentru comercianții de bunuri și prestatorii de servicii, care sunt obligați să folosească aparate de marcat, sunt prevăzute de o lege oficializată recent și care se aplică din 26 decembrie 2024. Citește articolul
Controalele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) se desfășoară în baza unor așa-numite „fișe de control”, documente care conțin o serie de repere privind aspectele pe care inspectorii trebuie să le aibă în vedere atunci când verifică un comerciant. Pe lângă fișele de control specifice fiecărui domeniu de activitate, controalele ANPC urmăresc și anumite aspecte generale pe care fiecare operator economic trebuie să le respecte, indiferent de specificul său. Citește articolul
Perioada imediat următoare va fi una în care atenția consumatorilor se va concentra pe achiziția de cadouri, iar cele destinate copiilor vor ocupa primul loc în topul acestor cheltuieli. Pentru comercianți, este o perioadă profitabilă, însă cei care pun în vânzare cele mai căutate produse de acest fel, jucăriile, trebuie să știe că se vor intensifica și controalele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Citește articolul
Chiar și pentru bunurile nealimentare fără reglementări individualizate, operatorii economici trebuie să respecte legislația privind calitatea produselor și informarea corectă a consumatorilor. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) monitorizează conformitatea acestora prin inspecții bazate pe o fișă de control care a fost făcută publică de instituție. În caz de neconformitate, comerciantul riscă amenzi cumulative cu valori cuprinse între 1.000 - 30.000 lei, iar controalele pot viza și alte aspecte legislative. Citește articolul
Consiliul Uniunii Europene (UE) a adoptat recent două acte legislative esențiale în domeniul protecției desenelor și modelelor, actualizând astfel legislația existentă. Aceste modificări vizează îmbunătățirea protecției desenelor și modelelor industriale în contextul digitalizării și al imprimării 3D. Directiva revizuită și regulamentul european modificat facilitează înregistrarea desenelor și modelelor, simplificând procedurile pentru utilizatorii din întreaga Uniune. Citește articolul
Ordinul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) privind obligația operatorilor economici de a informa consumatorii cu privire la modificarea cantităților de produs, în condițiile menținerii aceluiași preț, publicat săptămâna trecută, ridică multe semne de întrebare legate atât de sfera de aplicare, cât și de modalitatea de aplicare, inclusiv a sancțiunilor. Citește articolul
Decizia de a renunța la servicii ori de a schimba furnizorul de telefonie mobilă implică, în mod obișnuit, încetarea contractului existent. Acest proces este guvernat de clauzele contractuale specifice fiecărui furnizor, însă există anumite aspecte generale pe care este important să le cunoști. Citește articolul
Fișele de control pe care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) le-a făcut publice pe pagina de internet a instituției pot fi folosite ca ghid de către comercianți, ele indicând nu numai direcțiile de control ale inspectorilor, ci și bornele de bune practici pe care firmele ar trebui să le atingă pentru a nu intra sub incidența sancțiunilor drastice pe care ANPC le poate aplica. Astăzi, despre modul în care se desfășoară controalele adresate comercianților de autovehicule. Inducerea în eroare a unui client îl poate costa pe comerciant de câteva ori mai mult decât valoarea mașinii vândute. Citește articolul