Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Gestionarea contractelor implică riscuri de neplată sau de executare silită, iar acest departament trebuie să înțeleagă aceste aspecte pentru a proteja interesele companiei, atât ca partener, cât și ca posibil debitor sau creditor.
Deși Guvernul a stabilit în mod expres că popririle fiscale pentru datorii la stat sunt suspendate cât ține starea de urgență, dar și 30 de zile după, conform OUG 29/2020, există alte forme de executare silită care se aplică în continuare. Totodată, se mai aplică o suspendare a executărilor silite directe pentru datoriile nefiscale, decisă de Uniunea Națională a Executorilor Judecătorești. Dar există și alte forme de executare silită a datoriilor nefiscale, valabile în continuare. Citește articolul
Interdicțiile de export pentru anumite produse agroalimentare și suspendarea procedurilor de vânzare/cumpărare a pachetelor majoritare de acțiuni din Sistemul Energetic Național afectează direct contractele existente sau potențiale, fiind esențiale pentru gestionarea achizițiilor și a relațiilor contractuale.
Începând de astăzi, odată cu apariția în Monitorul Oficial a Ordonanței Militare 8/2020, avem în vigoare o serie de măsuri ce vizează afacerile din România. Iată cele mai importante chestiuni: Citește articolul
Eforturile de a produce local echipamente medicale pot crea noi oportunități pentru achiziția de produse de la furnizori interni, determinând adaptarea strategiilor de achiziții ale companiilor, în special cele din sectoarele afectate sau conexe.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care pot fi gestionate și modificate plățile conform contractelor de chirie și utilități, atât din perspectiva firmei ca beneficiar, cât și ca furnizor de spații sau servicii.
În urmă cu câteva săptămâni, Guvernul a stabilit, prin Ordonanța de urgență (OUG) nr. 29/2020 că și avocații, notarii sau executorii judecătorești vor putea beneficia de amânarea plății chiriilor și a utilităților pentru sediile unde își desfășoară activitățile, atât timp cât durează starea de urgență. Era nevoie, însă, de niște norme de punere în aplicare, care au devenit efective miercuri, după ce au apărut în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament se asigură că toate acordurile și contractele legate de utilizarea conținutului online, a secretelor comerciale și a altor forme de proprietate intelectuală sunt corecte și protejează interesele companiei.
Domeniul proprietății intelectuale, pe cât este de important, pe atât este de puțin înțeles de către o bună parte din entitățile care își desfășoară activitatea în domeniul e-commerce. Trebuie menționat faptul că acest domeniu al e-commerce-ului este diferit față de orice alt model de business, baza fiind realizată prin vânzarea produselor și a serviciilor, dar cu o implicație majoră a domeniului proprietății intelectuale. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu achiziția de servicii pentru companie, inclusiv cele juridice, și trebuie să se asigure că acestea sunt cumpărate doar de la furnizori legitimi și autorizați, conform articolului.
În perioada stării de urgență, avocații sunt nevoiți să comunice cu clienții lor preponderent online sau prin telefon, așa încât identitatea profesioniștilor este mai greu de testat. Acest lucru a favorizat apariția unor avocați falși în mediul online care oferă asistență juridică în mod ilegal, anunță Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR). În articolul ce urmează, redacția noatră vă explică unde puteți să căutați un avocat și cum să verificați online dacă acea persoană este sau nu avocat. Citește articolul
Este esențial să înțeleagă ce tip de semnătură electronică este valabilă și sigură pentru contractele cu furnizorii și alte documente legate de achiziții sau gestionarea contractelor.
Mai nou, instituțiile și autoritățile publice sunt obligate să primească de la firme și persoanele fizice documentele semnate electronic, conform unei recente ordonanțe de urgență. În acest sens, s-a stabilit că documentele cu semnătură electronică avansată au valoare de înscrisuri sub semnătură privată, adică acte semnate de mână. Până acum, numai semnătura electronică calificată era considerată echivalentul semnăturii de mână, semnătura electronică avansată și cea simplă având anumite caracteristici din care derivă un nivel mai scăzut de încredere. Citește articolul
Acest departament se ocupă de contractele firmei (inclusiv cele de închiriere) și este interesat de cum pot fi modificate sau amânate plățile și de cum se gestionează relația cu proprietarii spațiilor închiriate în situații speciale.
Amânarea chiriilor și plăților la utilități pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM) este un beneficiu acordat de circa două săptămâni, însă aplicarea sa concretă a devenit posibilă abia de curând, din cauză că nu puteau fi cerute certificatele de situații de urgență. Citește articolul
Identificarea cheltuielilor neesențiale poate însemna renegocierea contractelor cu furnizorii sau amânarea unor achiziții, aspecte gestionate direct de acest departament.
Ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu, afirmă că, în acest moment, la minister nu există niciun proiect privind restructurarea aparatului bugetar sau tăieri de salarii în sectorul public. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă ce aspecte sunt esențiale în contractele de asigurare, pentru a se asigura că firma este protejată corespunzător împotriva diferitelor riscuri.
Una dintre posibilele reacții ale companiilor la criza generată de coronavirus și la măsurile luate de autorități pentru a limita efectele acesteia ar putea fi să se întrebe dacă sunt acoperite de polițele de asigurări pentru consecințele unor asemenea evenimente. Răspunsul, astfel cum este menționat într-un articol al celor de la NNDKP, este că totul depinde de formularea contractului și interpretarea clauzelor acestuia. Citește articolul