Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pentru a selecta parteneri de afaceri sau furnizori, acest departament trebuie să verifice informații oficiale despre aceștia, cum ar fi dacă sunt activi sau dacă au probleme de insolvență, înainte de a încheia contracte.
Cei care vor să obțină direct online un certificat constatator de la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) pot accesa serviciul InfoCert. Eliberarea documentului se face fără să fie nevoie de o semnătură electronică, în baza unei plăți cu cardul bancar. Citește articolul
Dacă firma are nevoie să cumpere sau să ia în chirie spații (birouri, depozite etc.), cunoașterea tendințelor prețurilor pe piața imobiliară este importantă pentru negocierea contractelor și pentru a face cele mai bune achiziții.
România a înregistrat a doua cea mai mare scădere a prețurilor la case dintre statele membre UE în perioada 2007 - T4 2019 dar, totodată, s-a situat pe locul patru la creșterea chiriilor. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu achiziția de servicii pentru companie, inclusiv asigurările pentru mașinile firmei. Prețurile de referință RCA sunt importante pentru a înțelege costurile și a negocia contracte mai bune cu asiguratorii.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat recent lista tarifelor de referință pentru următoarele șase luni ale anului 2020, în funcție de care asiguratorii care încheie polițe de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) vor realiza ofertele. După cum se arată în raportul publicat de ASF, piața de asigurări se află într-un echilibru din punct de vedere al variației prețurilor. Citește articolul
Ajută la înțelegerea condițiilor din contracte legate de avansuri și arvune, și cum să gestionezi anulările sau reprogramările de evenimente sau servicii în situații excepționale, protejând interesele companiei în relația cu furnizorii.
În perioada stării de urgență, numeroase evenimente au fost și vor fi anulate (cu toate că ne apropiem de finalul perioadei declarate inițial, președintele urmează să decreteze prelungirea acesteia în curând). Avansul plătit de cel care închiriază un spațiu pentru un eveniment, cu eventualele pregătiri este o chestiune mai mult decât comună - ce se întâmplă însă cu avansul dacă evenimentul nu mai poate avea loc din cauza stării de urgență? Citește articolul
Contextul economic general poate influența prețurile, disponibilitatea furnizorilor și strategiile de achiziții.
Printre altele, trei gânduri despre viitor. Cred că perioada prin care trecem acum a accelerat, într-un mod greu de imaginat în trecut, acceptarea conceptului de venit universal de bază (o sumă de bani, stabilită prin lege, pe care cetățenii unei țări o primesc, fără un contraserviciu). Citește articolul
Acest departament se ocupă cu negocierea contractelor și plăților către furnizori, precum și cu înțelegerea clauzelor contractuale în situații excepționale, cum ar fi forța majoră.
Criza generată de coronavirus a produs o serie de dezechilibre economice în rândul întreprinderilor mici și mijlocii (IMM), astfel încât rolul contabililor devine unul esențial în gestionarea situațiilor de criză, se arată într-un material realizat de Accountancy Europe. Citește articolul
Cei de la achiziții sunt interesați să știe cum pot reduce costurile inițiale și îmbunătăți fluxul de bani al companiei atunci când cumpără produse din străinătate, prin amânarea plății TVA-ului direct la vamă, ceea ce poate influența prețul final al produselor.
Ca regulă generală, TVA-ul pentru importul de bunuri trebuie plătit la vamă, așa cum stabilește Codul fiscal. În perioada stării de urgență și 30 de zile după, pentru importurile de materiale sanitare, plata TVA-ului nu se face în vamă. Însă această măsură se aplică pentru orice companie care obține un certificat de amânare a plății taxei. Citește articolul
Dacă firma lucrează cu PFA-uri sau alte tipuri de profesioniști independenți, departamentul de achiziții trebuie să știe despre sprijinul financiar pe care aceștia îl primesc de la stat, deoarece poate influența relația contractuală sau stabilitatea furnizorilor.
Agențiile de plăți au pregătit deja documentația pentru a vira banii pentru primii solicitanți ai indemnizațiilor de stare de urgență, s-a anunțat mai devreme , cu ocazia unei conferințe de presă de la Ministerul Muncii. Citește articolul
Dacă firma lucrează cu experți contabili sau firme de contabilitate externe, departamentul de Achiziții trebuie să înțeleagă costurile și cerințele profesionale pe care le au acești furnizori. Aceasta ajută la negocierea contractelor și la verificarea validității serviciilor achiziționate.
Vizele pentru exercitarea profesiei obținute de contabili în 2019 își păstrează valabilitatea până pe data de 15 aprilie 2020, deși acestea ar fi trebuit să expire la 31 martie anul acesta, se arată într-o hotărâre a Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), publicată astăzi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de modalități mai eficiente de a găsi și cumpăra echipamente medicale necesare spitalelor, așa cum menționează articolul.
În timp ce spitalele sunt pline de tot mai mult de pacienţi infectaţi cu coronavirus, câţiva antreprenori au răspuns la apelul preşedintelui Iohannis de a ajuta cum pot în această perioadă. Citește articolul