avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1106 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES PREMIUM

Recomandări EY: Ce pot face firmele pentru a trece cu bine de inspecțiile fiscale

Acest departament trebuie să știe cum să documenteze corect achizițiile de servicii și contractele cu furnizorii, mai ales cu firmele partenere, pentru ca acestea să nu creeze probleme fiscale la un control.

EY Romania în Taxe și impozite
11 Septembrie 2018 | 1533 | Timp de citire: 6 min.

Inspecția fiscală este definită în Codul de procedură fiscală, iar această definiție este preluată și de ghidul online pus la dispoziție pe site-ul ANAF ca fiind o activitate care implică, printre altele, verificarea legalității și conformității declarațiilor fiscale, a corectitudinii și exactității îndeplinirii obligațiilor fiscale ale contribuabilului/plătitorului, precum și respectarea prevederilor fiscale cât și contabile. Din punct de vedere practic, inspecția fiscală se finalizează, de cele mai multe ori, cu stabilirea de diferențe de obligații fiscale principale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

GDPR aplicat: Ce competențe ar trebui să aibă un DPO

Departamentul se asigură că toate contractele cu furnizorii și partenerii includ clauze valide de protecție a datelor personale, așa cum supraveghează DPO-ul.

Alin Popescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Fondator, avocatnet.ro
11 Septembrie 2018 | 1 | 4864 | Timp de citire: 3 min.

De cele mai multe ori, responsabilul cu protecția datelor personale („data protection officer” sau DPO) se lovește de această întrebare atunci când i se construiește fișa postului. Ce face, mai exact, un DPO? Este o slujbă de opt ore sau e doar una pentru timp redus? Activitatea DPO-ului este reglementată de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Încălcarea legislației protecției datelor: În 2017, autoritățile au dat amenzi în valoare totală de peste 800.000 lei

Acest departament încheie contracte cu alți furnizori, iar mulți dintre ei pot prelucra date personale. Articolul îi ajută să își dea seama că trebuie să se asigure că partenerii respectă legislația de protecție a datelor, pentru a evita riscuri pentru companie.

Alin Popescu în GDPR & Protecția datelor personale
Fondator, avocatnet.ro
11 Septembrie 2018 | 2053 | Timp de citire: 2 min.

În 2017, amenda medie aplicată de Autoritatea Națională pentru Supravegherea Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a fost de 1.500 de euro - adică 6.800 de lei, în creștere față de media de 5.225 de lei din 2017. Informația reiese din raportul anual de activitate publicat astăzi de instituție, iar documentul punctează și alte cifre importante din activitatea de control. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Înlocuirea caselor de marcat și prevenirea: În ce situații scapă firmele cu avertisment, dacă încă n-au aparate noi

Se ocupă cu achiziția noilor case de marcat și cu gestionarea relației cu furnizorii, fiind esențial să cunoască cerințele legale și termenele de livrare/instalare.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Septembrie 2018 | 10832 | Timp de citire: 2 min.

Guvernul nu vrea să sancționeze companiile din prima pentru că au ratat termenele finale ale calendarului înlocuirii caselor de marcat, conform unui act normativ aplicabil de luni. Mai precis, nedotarea în timp util cu case de marcat cu jurnal electronic este acoperită, mai nou, de legislația prevenirii, ceea ce înseamnă că firmele pot scăpa fără amendă la prima abatere. Însă iată în ce condiții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Prețurile și-au reluat creșterea în august: rata anuală a inflaţiei a ajuns la 5,1%

Inflația crește costul materiilor prime, al serviciilor și al tuturor bunurilor pe care le cumpărăm, ceea ce este critic pentru negocierea contractelor și gestionarea bugetelor de achiziții.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
11 Septembrie 2018 | 406 | Timp de citire: 1 min.

Rata anuală a inflaţiei a crescut în august la 5,1%, de la 4,56% în iulie, în condiţiile în care mărfurile nealimentare s-au scumpit cu 6,78% faţă de aceeaşi lună a anului trecut, iar cele alimentare cu 4,15%, potrivit INS. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Prevenirea acoperă, de-acum, și firmele care nu-și schimbă vechile case de marcat

Acest departament ar fi responsabil de procesul de achiziție a noilor case de marcat electronice și de gestionarea contractelor cu furnizorii acestor echipamente, conform noilor cerințe legale.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Septembrie 2018 | 2 | 15618 | Timp de citire: 3 min.

Companiile care depășesc termenele finale pentru înlocuirea caselor de marcat cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic scapă prima oară cu avertisment, conform unui act normativ al Guvernului care se aplică deja. Mai exact, nerespectarea termenelor de 1 septembrie 2018, pentru firmele mari și medii, și 1 noiembrie 2018, pentru firmele mici, este acoperită temporar de legislația prevenirii. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ghidul executărilor silite pentru persoane fizice și companii

Ce să ai în vedere înainte de a împrumuta cuiva bani, ca să te asiguri că ai șanse să-i mai recuperezi

Articolul subliniază importanța de a avea un contract clar și complet, cu elementele esențiale bine definite, pentru a evita problemele ulterioare. Deși vorbește despre împrumuturi între persoane fizice, lecțiile despre cum să structurezi un acord scris, valoarea dovezilor și aspecte legate de recuperarea datoriilor sunt esențiale pentru orice departament care gestionează contracte, inclusiv cele comerciale sau de achiziții.

avocatnet.ro în Justițiabil in România
10 Septembrie 2018 | 7 | 16082 | Timp de citire: 2 min.

Împrumuturile între persoane fizice sunt ceva comun. Oamenii merg pe încredere și le acordă prietenilor, rudelor, vecinilor ș.a.m.d. sume de bani atunci când acestea nu mai au alte soluții pentru a trece peste neplăcerile financiare. Cei care dau bani cu împrumut, mai ales dacă vorbim de sume măricele de bani, neglijează însă unele chestiuni foarte importante pentru situațiile în care riscul nedorit se întâmplă: împrumutatul se face că plouă și nu mai înapoiază banii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Tarife Monitorul Oficial 2018: Publicarea actelor se face la tarifele valabile și anul trecut

Departamentul de Achiziții și Contracte se ocupă de gestionarea contractelor și licitațiilor. Articolul menționează publicarea anunțurilor legate de contractele de concesiune, iar cunoașterea acestor tarife este relevantă pentru a estima costurile aferente proceselor de achiziții sau concesiuni.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
7 Septembrie 2018 | 3577 | Timp de citire: 2 min.

Tarifele pentru publicarea actelor în Monitorul Oficial rămân, în anul 2018, aceleași ca în anul 2017, conform unui act normativ publicat recent. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Zeci de kilometri de autostradă, nefolosiți din lipsa unei bretele de legătură

Articolul detaliază anularea unei licitații publice pentru lucrări de infrastructură, un subiect de interes major pentru modul în care sunt gestionate contractele și procesele de achiziție, mai ales în proiecte mari.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
7 Septembrie 2018 | 498 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Noua Lege a asociațiilor de proprietari

Cum se vor putea contracta și factura utilitățile în ansamblurile rezidențiale

Acest departament trebuie să înțeleagă cine este responsabil pentru contractarea serviciilor de utilități și cum se administrează aceste contracte, inclusiv condițiile de preluare și transfer ale rețelelor.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
6 Septembrie 2018 | 7060 | Timp de citire: 3 min.

Spre sfârșitul lunii septembrie 2018, legislația privind asociațiile de proprietari se va modifica, urmând ca aceasta să reglementeze și activitatea asociațiilor din ansamblurile rezidențiale. Astfel, după ce va intra în vigoare, noua lege a asociațiilor va stabili condițiile în care se vor contracta și factura serviciile de utilități publice, inclusiv apa, canalizarea și încălzirea, în ansamblurile rezidențiale, fie ele deja construite sau care urmează a se finaliza. Citește articolul