Departament: Administrativ și Imobiliare (Facilities)
UPDATE Rabla 2025: Dacă nu respectă obligațiile din perioada de monitorizare, cei ce primesc bani de la stat pentru o mașină nouă ar putea fi nevoiți să-i returneze
Departamentul care se ocupă de administrarea parcului auto al companiei trebuie să cunoască regulile programului Rabla, cum ar fi obligația de a păstra autocolantul sau restricțiile de vânzare, pentru a asigura conformitatea mașinilor din flotă.
22 Septembrie 2025 | 8037 | Timp de citire: 2 min.
Cei ce vor să-și cumpere mașină nouă prin programul Rabla trebuie să îndeplinească o serie de condiții pentru a putea cere sprijinul de la stat, însă au o serie de obligații și după ce obțin finanțarea, respectiv în perioada de monitorizare a acesteia. Potrivit noului ghid al programului Rabla pentru persoanele fizice, apărut recent, cei ce obțin ajutor de la stat pentru cumpărarea unei mașini noi riscă returnarea banilor primiți ca sprijin dacă nu respectă obligațiile pe care le au în perioada de monitorizare. Persoanele fizice se vor putea înscrie în program începând cu 30 septembrie. Citește articolul
Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 15 - 21 septembrie 2025
Pentru a gestiona eficient parcul auto al companiei și pentru a ști cum să acționeze legal și eficient dacă una dintre mașinile firmei este ridicată, pentru a o recupera rapid și cu costuri minime.
22 Septembrie 2025 | 1555 | Timp de citire: 4 min.
În perioada 15 - 21 septembrie 2025, în Monitorul Oficial au fost publicate mai multe acte normative cu impact atât asupra mediului de afaceri, cât și asupra vieții personale. Avocatnet.ro vă prezintă o sinteză a acestor noutăți legislative, incluzând principalele prevederi și datele de intrare în vigoare. Pentru detalii suplimentare și interpretări detaliate, sunt disponibile link-uri către articolele elaborate de redacția noastră. Citește articolul
Propunere de modificare a Codului rutier: Șoferii începători să nu poată conduce, timp de doi ani, mașini puternice
Acest departament se ocupă de flota de mașini a companiei, de achiziția și alocarea vehiculelor. Ei trebuie să știe dacă există restricții noi pentru cine poate conduce anumite tipuri de mașini, mai ales pentru șoferii cu experiență mai mică, pentru a gestiona corect parcul auto.
18 Septembrie 2025 | 12 | 53690 | Timp de citire: 2 min.
Șoferii care au obținut permisul auto de mai puțin de doi ani nu vor mai putea conduce mașini puternice, dacă un proiect legislativ înregistrat recent la Parlament va ajunge să se aplice. Limita de putere nu va fi stabilită ca valoare exactă, ci ca raport putere/ masă. Sancțiunile pe care le vor risca cei ce nu vor respecta viitoarea regulă sunt, potrivit proiectului, cele mai mari aplicabile persoanelor fizice. Citește articolul
UPDATE Noul ghid Rabla 2025: Ce mașini noi vor putea cumpăra persoanele fizice
Pentru gestionarea parcului auto al companiei și pentru a identifica oportunități de a reînnoi mașinile administrative sau cele folosite de angajați, beneficiind de sprijin financiar.
18 Septembrie 2025 | 5322 | Timp de citire: 3 min.
Cei interesați să-și cumpere o mașină nouă vor putea cere în curând, cu condiția casării unei mașini vechi, un sprijin de la stat, care, în cazul cumpărării unei mașini electrice, a fost înjumătățit recent și poate ajunge la aproape 3.700 de euro, după cum stabilește noul ghid al programului Rabla pentru persoanele fizice, apărut acum câteva zile. Noul ghid stabilește, printre altele, atât caracteristicile mașinilor ce pot fi cumpărate prin programul Rabla, cât și limitări legate de acestea. Citește articolul
SSM - avantaj prin siguranță
Cum poate deveni Comitetul de SSM un motor real al dialogului social și al îmbunătățirii condițiilor de muncă
Se ocupă de asigurarea unor spații de lucru sigure și de conformitatea facilităților cu normele de sănătate și securitate.
18 Septembrie 2025 | 1 | 670 | Timp de citire: 3 min.
În articolele anterioare din această serie am subliniat în mod repetat că dialogul este cheia prevenției. Am stabilit rolul angajatorului ca dirijor și pe cel al lucrătorului ca partener activ. Acum este momentul să discutăm despre principalul cadru legal și instituțional în care acest dialog ar trebui să se desfășoare în majoritatea companiilor: Comitetul de Securitate și Sănătate în Muncă (CSSM). Citește articolul
Alegerea grădiniței sau școlii: Aspecte legale și de siguranță pe care le verifică ANPC și ar trebui să le știi și tu
Acest departament gestionează și menține infrastructura fizică a unității, asigurându-se că spațiile, instalațiile (apă, electricitate, sanitare), mobilierul și dotările sunt sigure, funcționale și respectă normele de igienă.
Alegerea unei grădinițe ori a unei școli potrivite pentru copilul tău este o decizie importantă, iar, pe lângă aspectele educaționale și de dezvoltare, este bine să cunoști normele legale și operaționale pe care aceste unități, fie ele de stat sau private, sunt obligate să le îndeplinească. Iată, așadar, principalele aspecte pe care trebuie să le ai în vedere, conform reglementărilor actuale. Citește articolul
UPDATE Din ce în ce mai multe accidente ce implică trotinete electrice: Ce reguli de circulație trebuie să respecte conducătorii lor
Dacă firma achiziționează trotinete electrice pentru angajați, le pune la dispoziție pentru deplasarea în incinta sediului sau amenajează spații de parcare, departamentul administrativ trebuie să cunoască regulile de utilizare și să se asigure că acestea sunt respectate în spațiile companiei.
17 Septembrie 2025 | 4 | 12315 | Timp de citire: 2 min.
Pentru a conduce trotinetele electrice pe drumurile publice, persoanele care le folosesc trebuie să îndeplinească o serie de condiții, potrivit legislației în vigoare. În cazul în care nu respectă regulile specifice, cei care circulă cu trotinete electrice pot fi amendați acum și de polițiștii locali, nu doar de către cei rutieri. Citește articolul
Interviu Coproprietatea, de la negociere la judecată: Ce trebuie sa știi despre deținerea și împărțirea unui bun comun
Departamentul care se ocupă de administrarea clădirilor și facilităților companiei trebuie să știe cum funcționează proprietatea comună, mai ales pentru spațiile partajate (ex: birouri, hale, terenuri), pentru a asigura buna lor utilizare și întreținere.
Proprietatea asupra unui bun vine la pachet cu drepturi, dar și cu responsabilități, iar situația se complică atunci când dreptul de proprietate este deținut în comun de mai multe persoane. Fie că vorbim de bunurile dobândite în timpul căsătoriei, de o moștenire împărțită între frați sau de părțile comune ale unui imobil, neînțelegerile pot apărea frecvent. Pentru a clarifica aspecte legate de diversele tipuri de proprietate, pentru a înțelege care sunt drepturile și obligațiile fiecărui coproprietar și, mai ales, pentru a descoperi care sunt cele mai eficiente căi de soluționare a eventualelor conflicte, am stat de vorbă cu avocata Liliana Grădinaru, din cadrul Baroului București. Citește articolul
Legea asociațiilor de bloc: Dacă nu mai sunt bani în fondul de rulment, pentru cheltuielile curente se vor putea folosi și banii din fondul de reparații
Pentru cei care administrează clădiri sau proprietăți, această modificare ar fi utilă pentru a vedea cum pot folosi mai inteligent banii comuni pentru întreținere și alte nevoi, asigurând că totul merge bine și fără probleme de plată.
16 Septembrie 2025 | 6 | 85447 | Timp de citire: 2 min.
Banii obținuți de asociațiile de bloc din închirierea unor spații sau din publicitate vor putea fi folosiți nu doar pentru reparații, ci și în cazurile în care fondul de rulment se golește și nu mai sunt bani pentru plata facturilor, astfel încât să nu apară riscul debranșării imobilului de la utilități, potrivit unui proiect legislativ pus recent în dezbaterea senatorilor. Citește articolul
UPDATE Anularea dispozițiilor de ridicare a autovehiculelor staționate neregulamentar pe domeniul public se poate cere doar la judecătorie. Decizia ICCJ, oficializată
Acest departament se ocupă de administrarea generală a bunurilor companiei, inclusiv a flotei auto, și de relația cu autoritățile locale pentru diverse aspecte. Informațiile despre cum se pot contesta deciziile de ridicare a mașinilor sunt utile pentru a gestiona eficient proprietățile companiei și pentru a răspunde rapid în situații neprevăzute.
16 Septembrie 2025 | 12820 | Timp de citire: 2 min.
Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a stabilit, printr-o decizie apărută în iunie și publicată luni în Monitorul Oficial, că instanța ce poate soluționa cererile de anulare a dispozițiilor de ridicare a autovehiculelor staționate neregulamentar pe domeniul public este judecătoria, chiar și atunci când măsura nu se contestă ori nu este întocmit un proces-verbal de contravenție în acest sens. Citește articolul










