Departament: Administrativ și Imobiliare (Facilities)
UPDATE Lista bolilor pentru care ocupanții locurilor unei mașini mici sunt exceptați de la portul centurii de siguranţă, extinsă oficial
Departamentul care se ocupă de gestionarea parcului auto al companiei trebuie să știe aceste reguli pentru a se asigura că șoferii sunt informați, că mașinile sunt folosite conform legii și pentru a gestiona posibilele excepții.
20 Octombrie 2025 | 64619 | Timp de citire: 2 min.
O nouă categorie de persoane este scutită acum de purtarea centurii de siguranță la deplasările cu mașina mică, indiferent dacă acestea conduc respectiva mașină sau sunt pasagere, potrivit unui ordin al Ministerului Sănătății publicat recent în Monitorul Oficial. Mai exact, sunt scutite de-acum de purtarea centurii de siguranță, printre altele, persoanele care suferă de afecțiuni care au necesitat intervenții chirurgicale de stomizare. Citește articolul
Retrospectiva săptămânii: noutăți pentru prosumatori, viitorul sistem informatic ANAF și taxele de drum pentru vehiculele grele
Pentru a gestiona mai bine stocurile și a reduce risipa alimentară în cadrul operațiunilor companiei, precum și pentru a evalua oportunitățile de a deveni prosumator pentru clădirile administrate.
La final de săptămână, facem o scurtă recapitulare pentru tine a celor mai interesante lucruri despre care am scris: Citește articolul
Schimbări propuse la utilizarea plajelor
UPDATE Vor exista suprafețe garantate de plaje publice și restricții clare asupra închirierii integrale a plajelor. Propunerea, adoptată în Parlament
Pentru companiile care dețin sau gestionează proprietăți (cum ar fi hoteluri sau resorturi) pe litoral, aceste modificări legislative influențează direct modul în care pot folosi zonele de plajă adiacente, inclusiv facilitățile necesare și accesul public. Afectează valoarea și utilizarea activelor imobiliare.
16 Octombrie 2025 | 1318 | Timp de citire: 3 min.
Regulile utilizării plajei Mării Negre se vor schimba, potrivit unui proiect legislativ ce a primit miercuri votul decisiv din Parlament, cel al deputaților, astfel încât în fiecare localitate de la malul mării să existe plaje publice, cu acces liber pentru oricine dorește. În plus, proiectul stabilește restricții clare legate de închirierea integrală a plajelor. Citește articolul
Rolul conducătorului direct în instruirea SSM a angajaților, adesea ignorat în practică
Este interesat de gestionarea documentelor (fișele de instruire) și de asigurarea condițiilor pentru desfășurarea instruirilor. De asemenea, proprii angajați din administrativ necesită instruire SSM specifică.
Rolul conducătorul direct al locului de muncă este unul esențial și specific în ceea ce privește instruirea practică a angajaților, acesta fiind desemnat explicit de legiuitor să efectueze instruirea la locul de muncă și instruirea periodică, sarcini care nu sunt îndeplinite de lucrătorul desemnat sau de serviciul extern de Securitate și Sănătate în Muncă (SSM). Citește articolul
Parlamentul a modificat Legea energiei: Ce schimbări au fost aduse pentru prosumatori
Acest departament gestionează clădirile și facilitățile companiei, inclusiv sistemele de producere a energiei. Modificările pot influența cum este administrată energia în diverse locații și cum se fac investițiile în surse regenerabile.
Camera Deputaților a adoptat - ca for decizional - un proiect legislativ care modifică și completează legea energiei electrice și a gazelor naturale, cu un set de amendamente care reformează statutul prosumatorilor și mecanismul de compensare a energiei electrice. Modificările urmăresc clarificarea cadrului legal și fiscal pentru producția de energie regenerabilă, fiind strâns legate de atingerea angajamentelor privind ponderea energiei din surse regenerabile până în 2030, așa cum sunt precizate în Planul Național Energie și Schimbări Climatice. Adoptarea acestei inițiative este reclamată de prosumatori încă de acum doi ani, de când propunerea legislativă așteaptă decizia finală a parlamentarilor. Citește articolul
UPDATE Senatul a adoptat propunerea privind compatibilitatea profesiei de avocat cu calitatea de acționar sau asociat (unic) în cadrul oricărei societăți și alte clarificări ce vizează exercițiul profesiei
Articolul abordează direct cum pot fi folosite sediile (birourile) și alte bunuri ale avocaților, inclusiv pentru activități conexe profesiei. Acest departament ar fi interesat de regulile ce guvernează utilizarea spațiilor și a altor active, având implicații pentru gestionarea proprietăților și a operațiunilor.
O propunere adoptată recent la Senat vizează clarificarea regimului juridic al bunurilor din patrimoniul de afectațiune al avocatului, dar și stabilirea expresă a compatibilității calității de avocat cu funcții de administrator sau membru al consiliilor de administrație/supraveghere ale societăților, precum și cu calitatea de asociat (unic) sau acționar în cadrul oricărui tip de societate comercială. Acum mai rămâne doar votul deputaților pe textul propunerii. Citește articolul
Interviu Supraveghere audio-video în școli: Necesitatea unei evaluări de impact și înțelegerea unor aspecte esențiale de către instituțiile de învățământ
Acest departament este interesat de condițiile practice de instalare a sistemelor de supraveghere, unde anume pot fi montate camerele și cum se gestionează accesul fizic și securitatea echipamentelor.
15 Octombrie 2025 | 711 | Timp de citire: 7 min.
Sistemele de supraveghere audio-video în școli pot fi instalate doar în situații excepționale, când există un risc crescut de violență demonstrat prin sesizări semnificative, în vederea asigurării pazei şi protecţiei persoanelor, bunurilor şi valorilor, precum şi în scopul prevenirii actelor de violenţă fizică şi/sau psihică, normele în vigoare indicând că aceste sisteme reprezintă o soluție de ultim resort. Decizia de a instala și pune în funcțiune sisteme de supraveghere audio-video presupune o responsabilitate pe care conducerea unităților școlare trebuie să o înțeleagă pe deplin, cu tot ceea ce presupune aceasta. Citește articolul
Agenda săptămânii 13 - 19 octombrie 2025
Se ocupă de administrarea proprietăților și a spațiilor companiei, inclusiv de înregistrarea oficială a contractelor de închiriere.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Reminder Ziua internațională pentru Reducerea Riscului Dezastrelor Naturale: Cât costă polița de asigurare obligatorie a locuinței și unde se poate încheia în 2025
Se asigură că toate proprietățile rezidențiale deținute sau administrate de companie (ex: locuințe de serviciu, spații de cazare pentru personal) sunt asigurate conform legii.
Data de 13 octombrie a fost desemnată Ziua internaţională pentru Reducerea Riscului Dezastrelor Naturale, ocazie cu care reamintim detaliile încheierii unei polițe de asigurare obligatorii pentru locuință. Orice persoană are obligația să își asigure locuința împotriva dezastrelor naturale (polița PAD), conform legislației în vigoare. Mai exact, asigurarea este împotriva cutremurelor de pământ, alunecărilor de teren și inundațiilor. În cazul neasigurării, românii riscă o amendă de până la 500 de lei. Cei care vor să își asigure locuința și bunurile din aceasta împotriva altor riscuri decât cele precizate anterior pot încheia o asigurare facultativă, însă, de principiu, aceasta nu poate fi făcută decât dacă în prealabil a fost încheiată asigurarea obligatorie. Citește articolul
SSM - avantaj prin siguranță
Planul de prevenire și protecție. Cum traducem riscurile identificate în măsuri concrete, cu termene și responsabili clari?
Departamentul Administrativ se ocupă adesea de întreținerea și amenajarea spațiilor, iar multe măsuri de siguranță (benzi antiderapante, avertizări) implică direct aceste responsabilități.
13 Octombrie 2025 | 1 | 559 | Timp de citire: 3 min.
În articolul anterior din această serie am descris evaluarea riscurilor ca fiind „radiografia” securității și sănătății dintr-o companie – un instrument de diagnostic esențial. Însă, un diagnostic, oricât de precis, este inutil dacă nu este urmat de un plan de tratament. În domeniul SSM, acest „plan de tratament” poartă un nume specific: Planul de prevenire și protecție. Citește articolul










