Departament: Administrativ și Imobiliare (Facilities)
GDPR, de la aniversare la reformă: Modificările propuse recent la regulament ar reprezenta un nou capitol pentru protecția datelor în UE
Departamentul administrativ se ocupă de multe sarcini care implică gestionarea documentelor și a datelor. Simplificarea obligațiilor de evidență, așa cum se propune, poate reduce semnificativ volumul de muncă administrativă.
Luna mai 2025 a marcat nu doar maturizarea unuia dintre cele mai influente instrumente legislative ale Uniunii Europene, Regulamentul general privind protecția datelor (Regulamentul UE 2016/679 - GDPR), ci și debutul unui nou ciclu de reflecție instituțională asupra eficienței și proporționalității acestuia în raport cu mediul de afaceri. Sub semnul aniversării de șapte ani de la aplicarea efectivă a Regulamentului, Comisia Europeană a lansat un pachet de propuneri menite să reducă povara administrativă pentru operatori, păstrând în același timp exigențele de protecție a datelor cu caracter personal. Citește articolul
UPDATE Ziua națională a bicicletei: Ce obligații și restricții au în prezent, potrivit legislației rutiere, cei ce merg pe bicicletă
Departamentul administrativ poate fi interesat de aceste reguli atunci când planifică sau amenajează spații pentru biciclete (rasteluri, vestiare) la sediul companiei sau când procură biciclete pentru uzul angajaților.
3 Iunie 2025 | 10 | 19613 | Timp de citire: 4 min.
Codul rutier și regulamentul lui de aplicare stabilesc regulile ce trebuie respectate de către toți participanții la trafic, fie ei motorizați sau nu. Din a doua categorie fac parte și bicicliștii, ce au, atunci când circulă pe drumurile publice, o serie de obligații și de restricții. În condițiile în care pe 3 iunie se sărbătorește în țara noastră Ziua naţională a bicicletei, prezentăm cele mai importante reguli de care trebuie să țină cont bicicliștii atunci când merg pe drumurile publice. Citește articolul
Agenda săptămânii 2 - 8 iunie 2025
Menționarea eliminării taxei pentru extrasul de carte funciară obținut online poate fi relevantă pentru gestionarea eficientă a proprietăților sau a spațiilor închiriate de către companie.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Reminder Taxa de obținere a extrasului de carte funciară, pentru propria casă, se elimină de azi și în cazul cererilor făcute online
Acest departament se ocupă de administrarea proprietăților companiei (clădiri, terenuri) și este interesat de costurile și procedurile pentru obținerea documentelor necesare privind aceste proprietăți, direct afectate de eliminarea taxelor.
Cu condiția ca solicitantul să fie chiar deținătorul imobilului, cei ce doresc emiterea extrasului de carte funciară pentru informare nu mai sunt nevoiți să plătească taxa pentru obținerea acestui document, potrivit unui ordin din primăvară al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). În primă fază, respectiv din aprilie, scutirea s-a aplicat în cazul solicitărilor făcute la ghișeu, iar de azi, măsura a fost implementată și în cazul solicitărilor online. Citește articolul
Sistemele de supraveghere din unitățile de învățământ NU pot fi folosite pentru a evalua activitatea cadrelor didactice
Acest departament gestionează clădirile și echipamentele, inclusiv sistemele de supraveghere. Ei trebuie să înțeleagă regulile de instalare și utilizare a camerelor, pentru a se asigura că funcționează legal și conform scopului permis.
Există argumente solide pentru a susține că, deși legislația prevede explicit interdicția utilizării imaginilor captate în scopul evaluării profesionale a cadrelor didactice, riscul folosirii improprii și contrare scopului declarat al monitorizării video în școli nu poate fi exclus în totalitate. Citește articolul
Proiect: Limitarea consumului de combustibil al instituțiilor publice prin monitorizarea deplasărilor bugetarilor prin GPS
Acest departament gestionează flota de mașini a companiei și trebuie să știe că va fi obligatoriu să echipeze mașinile cu sisteme de monitorizare și să utilizeze foile de parcurs digitale pentru controlul și justificarea deplasărilor.
O propunere legislativă recent depusă la Senat vizează completarea legislației privind cheltuielile instituțiilor publice și aduce modificări modului în care autoritățile vor gestiona flotele auto proprii. Scopul inițiativei este acela de a limita consumul de combustibil la nivelul sectorului public prin introducerea unor mecanisme stricte de monitorizare și control al deplasărilor pe care le fac aceste vehicule. Citește articolul
Cadastrare gratuită 2025: Cum decurge procesul de înregistrare a tuturor proprietăților din România
Acest departament, care se ocupă direct de administrarea și întreținerea proprietăților companiei (birouri, depozite, terenuri), are nevoie să știe statutul cadastrării pentru a planifica eficient achizițiile, modernizările sau orice alte operațiuni legate de bunurile imobiliare.
29 Mai 2025 | 9 | 25126 | Timp de citire: 2 min.
Prin Programul Național de Cadastru și Carte Funciară (PNCCF), autoritățile își propun ca toate terenurile și clădirile din țara noastră să fie cadastrate gratuit. Potrivit Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), în momentul de față, activitatea de cadastrare gratuită din cadrul PNCCF se desfășoară în mii de localități din țara noastră, iar aproximativ 65% dintre imobilele din România au fost cadastrate deja. Citește articolul
Contractul de închiriere a unei locuințe în 2025: Ce trebuie să știe proprietarii și chiriașii, inclusiv despre cine suportă anumite cheltuieli
Este crucial pentru departamentul care se ocupă de administrarea clădirilor și facilităților firmei, inclusiv a spațiilor închiriate, pentru a înțelege drepturile și obligațiile proprietarului și ale chiriașului.
28 Mai 2025 | 1 | 9140 | Timp de citire: 3 min.
Închirierea bunurilor, fie ele mobile sau imobile, este reglementată prin Codul civil. Astfel, acest act normativ stabilește o serie de detalii privind închirierea, inclusiv plata acesteia, durata maximă, obligațiile părților sau în sarcina cui cad reparațiile, dacă este vorba despre închirierea unei locuințe. Citește articolul
UPDATE Nu se vor mai putea înființa săli de jocuri la parterul blocurilor de locuințe. Măsura a trecut tacit de Senat
Se ocupă cu gestionarea locațiilor și proprietăților firmei. Trebuie să știe unde mai pot fi amplasate săli de jocuri sau ce se întâmplă cu cele existente, pentru a planifica spațiile.
Spațiile destinate jocurilor de noroc ar putea fi interzise în clădirile rezidențiale și la parterul celor cu destinație mixtă, potrivit unui proiect legislativ trecut tacit de Senat, după ce n-a fost dezbătut și votat în termenul legal. Citește articolul
Ajutor pentru plata facturilor la energie: Autoritățile pregătesc un nou mecanism de sprijin pentru consumatorii vulnerabili
Acest departament gestionează clădirile și facilitățile companiei, unde consumul de energie este o cheltuială majoră. Modificările tarifare sau noile scheme de ajutor influențează direct bugetul alocat utilităților și planificarea operațională.
26 Mai 2025 | 1 | 8200 | Timp de citire: 2 min.
În 2023, autoritățile au acordat persoanelor cu venituri mici un ajutor financiar pentru plata facturilor la energie. Acum, în contextul în care schema pentru plafonarea și compensarea prețului la energie electrică se aplică doar până la 30 iunie 2025, autoritățile pregătesc un nou mecanism de sprijin pentru consumatorii vulnerabili, care este programat să intre în vigoare după expirarea plafonării, respectiv după 1 iulie, după cum a răspuns Ministerul Energiei unei solicitări făcute de redacția noastră. Citește articolul










